1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanuljuk meg a WPF használatát 24 óra alatt

24 egyszerű, egyórás lecke

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kiskapu Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 463 oldal
Sorozatcím: Tanuljuk meg 24 óra alatt
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 19 cm
ISBN: 978-963-9637-56-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Csupán 24, egy óra vagy még rövidebb idő alatt elvégezhető lecke után képesek leszünk a WPF segítségével valós problémákat megoldani és szolgáltatásgazdag felhasználói felületeket készíteni, gyorsabban, mint ahogy valaha képzeltük volna. A leckék egymásra épülnek, közérthetőek, és lépésről lépésre vezetnek, hogy az alapoktól kezdve, valós műszaki és üzleti feladatokon keresztül sajátíthassuk el a WPF-programozás művészetét. A lépésről lépésre haladó gyakorlatok gondosan végigvezetnek bennünket a leggyakrabban felmerülő problémákon és feladattípusokon. A kérdések és válaszok minden fejezet végén segítenek ellenőrizni a tudásunkat. A megjegyzések és tippek rövidebb módszerekre és megoldásokra világítanak rá, illetve segítenek kikerülni a lehetséges nehézségeket.

Tanuljuk meg...
- hogyan építhetünk felhasználói felületeket a XAML segítségével,
- hogyan csökkenthetjük a fárasztó kódolást a minimumra az adatkapcsolás révén,
- hogyan készíthetünk képileg izgalmas alkalmazásokat,
-... Tovább

Fülszöveg

Csupán 24, egy óra vagy még rövidebb idő alatt elvégezhető lecke után képesek leszünk a WPF segítségével valós problémákat megoldani és szolgáltatásgazdag felhasználói felületeket készíteni, gyorsabban, mint ahogy valaha képzeltük volna. A leckék egymásra épülnek, közérthetőek, és lépésről lépésre vezetnek, hogy az alapoktól kezdve, valós műszaki és üzleti feladatokon keresztül sajátíthassuk el a WPF-programozás művészetét. A lépésről lépésre haladó gyakorlatok gondosan végigvezetnek bennünket a leggyakrabban felmerülő problémákon és feladattípusokon. A kérdések és válaszok minden fejezet végén segítenek ellenőrizni a tudásunkat. A megjegyzések és tippek rövidebb módszerekre és megoldásokra világítanak rá, illetve segítenek kikerülni a lehetséges nehézségeket.

Tanuljuk meg...
- hogyan építhetünk felhasználói felületeket a XAML segítségével,
- hogyan csökkenthetjük a fárasztó kódolást a minimumra az adatkapcsolás révén,
- hogyan készíthetünk képileg izgalmas alkalmazásokat,
- hogyan tervezhetünk és építhetünk fel WPF-alkalmazásokat olyan kipróbált minták alapján, mint az MVP,
- hogyan építhetünk be hang- és videóanyagokat az alkalmazásainkba,
- hogyan szabhatjuk testre a vezérlőket stílusok, sablonok és animáció segítségével,
- hogyan tehetjük közzé a WPF-alkalmazásokat webes és asztali rendszereken,
- hogyan használhatjuk ki a WPF fejlett nyomtatási képességeit,
- hogyan fejlődhetünk tovább programozóként az általános szoftvertervezői tudásunk bővítésével.

Rob és Christopher a .NET-technológiákra, a szolgáltatásgazdag felhasználói felületekre és a tartományvezérelt tervezésre szakosodott Blue Spire Consulting, Inc. szoftvertanácsadó cég alapítói. A használhatósági elvek, a digitális média és a művészet iránti érdeklődésük vezette őket a WPF-hez, amelyet már a kezdetektől fogva használnak. A Blue Spire nagy hangsúlyt fektet a vásárlókkal való személyes kapcsolattartásra, és hisz abban, hogy az őszinte kapcsolat az ügyfelekkel elősegíti az egyszerre hasznos és költséghatékony szoftvertermékek készítését. Vissza

Tartalom

I. rész • Az első lépések 1
1. óra • Mi az a WPF (és mi nem)? 3
Mi az a WPF? 3
A WPF szolgáltatásai 5
Mikor érdemes a WPF-et használni? 9
A WPF összehasonlítása egyéb lehetőségekkel 10
A .NET keretrendszer részei 10
WPF-eszközök 12
Összefoglalás 14
2. óra • A XAML működése 17
Mi a XAML? 18
Összefoglalás 24
3. óra • Betűtípus-böngésző 27
A betűtípus-böngésző elkészítése 28
Összefoglalás 39
4. óra • Az alkalmazás-elrendezések kezelése 41
Az elrendezések működése 42
Igazítás és margó 43
Dinamikus elrendezések létrehozása panelekkel 45
A StackPanel használata 46
A DockPanel használata mesteri szinten 48
A Grid vezérlő használata 50
A WrapPanel vezérlő működése 53
Pontos elrendezés a Canvas vezérlő segítségével 54
Díszítőelemek a felhasználói felületen 56
Az alkalmazások elrendezésének kialakítása 57
Összefoglalás 58
5. óra • Az alapvető vezérlők használata 61
A vezérlők használatba vétele 62
Szövegek használata 62
Formázott szöveg megjelenítése a TextBlock vezérlővel 62
Szöveg bekérése a felhasználótól 64
A vezérlők felcímkézése 67
Gombok használata 70
Választás a ToggleButton segítségével 71
Lista megjelenítése a ListBox vezérlővel 74
Összefoglalás 75
6. óra • Az adatkapcsolás alapjai 77
Mi az adatkapcsolás? 78
Két vezérlő egymáshoz kapcsolása 79
Kétirányú adatkapcsolás 80
Automatikus állapotértesítés 88
Adatkapcsolás - más nyelvtani szerkezettel 91
Összefoglalás 92
II. rész • Kapcsolat a felhasználóval 95
7. óra • Alkalmazás tervezése 97
Navigációs modellek a WPF-ben 103
Felhasználói vezérlők 105
Összefoglalás 109
8. óra • Egyszerű szövegszerkesztő készítése 111
A szövegszerkesztő megtervezése 111
Az alkalmazás elrendezésének kialakítása 112
Az alkalmazás használhatóságát javító eszköztár kialakítása 113
A kód karbantarthatóságának növelése felhasználói vezérlők használatával 115
A Menu vezérlő használata 118
A RichTextBox vezérlő használata 120
Összefoglalás 123
9. óra • Eseménykezelés 125
Mik azok a továbbított események? 126
A továbbított események használata 131
Eseménykezelés a szövegszerkesztő programunkban 132
Az elvárásoknak megfelelően működő szövegszerkesztő 135
Összefoglalás 146
10. óra • Parancsok 149
Mik azok a parancsok? 149
Összefoglalás 160
11. óra • Kimenet 163
A szövegszerkesztő nyomtatni kezd 163
Összefoglalás 179
III. rész • Adatok képi megjelenítése 181
12. óra • Kapcsolatkezelő alkalmazás építése 183
A kapcsolatkezelő alkalmazás megtervezése 184
A felépítés kiválasztása 184
A megoldás és az alkalmazás héjának létrehozása 185
A modell meghatározása 188
Az adattár elvonttá tétele 195
Összefoglalás 197
13. óra • Megjelenítők és nézetek 199
Egyéni alaposztály létrehozása a megjelenítők számára 200
A lapokra tagolt felhasználói felület szerkezetének végleges kialakítása 201
Az alkalmazásszintű megjelenítő megvalósítása 202
A héj továbbfejlesztése 206
A kapcsolatok módosítására szolgáló ablak kialakítása 208
Összefoglalás 214
14. óra • Erőforrások és stílusok 217
Erőforrások összekapcsolása 219
Erőforrások használata a felhasználói felület kialakítása során 220
Stílusok meghatározása 223
Kulccsal azonosított stílusok használata 227
A stílusok hierarchiába szervezése 233
Összefoglalás 234
15. óra • Adatkapcsolás - mélyebben 237
Adatkapcsolás bonyolultabb helyzetekben 237
Adatkapcsolás programkóddal 240
A gyűjtemények változásainak nyomon követése 242
A kapcsolt adatok formázása 248
A gyűjteménynézetek 256
Összefoglalás 258
16. óra • Listák megjelenítése 261
A vezérlők hierarchiája 26l
Górcső alatt az ItemsControl osztály 263
Az oldalsáv testreszabása 267
A Selector osztály 270
A Selector osztály használata 271
Összefoglalás 272
17. óra • Médialejátszó építése
A követelmények meghatározása 278
A megoldás szerkezetének kialakítása 278
A menüképernyő megvalósítása 281
A modell felépítése 283
A képmegjelenítő elkészítése 283
A médialejátszás működése 283
A végső simítások a médialejátszó szolgáltatásain 283
Ismétlés 283
Gyakorlatok 283
A modell felépítése 286
A képmegjelenítő elkészítése 289
A médialejátszás működése 293
A végső simítások a médialejátszó szolgáltatásain 298
Összefoglalás 301
18. óra • Alakzatok rajzolása 303
Egyszerű alakzatok rajzolása 304
A médiavezérlők formázása 316
Görbék és összetett rajzok 318
Folyamalakzatok 323
Összefoglalás 324
19. óra • Színek és ecsetek 327
A színek használata 327
Színválasztás 329
Ismerkedés az ecsetekkel 330
A LinearGradientBrush használata 331
A RadialGradientBrush használata 333
A DrawingBrush működése 335
A VisualBrush használata 338
Összefoglalás 340
20. óra • Transzformációk és különleges hatások 343
A transzformációk működése 344
A leképezési és elrendezési transzformációk közötti különbség 347
Transzformációk alkalmazása a médialejátszóra 350
A BitmapEffect tulajdonság 351
Bitképes hatás hozzáadása a médialejátszóhoz 355
Összefoglalás 356
21. óra • Vezérlősablonok használata 359
A vezérlősablonok működése 36O
Hogyan mondhatjuk meg a sablonnak, hogy mit tegyen? 363
Sablonok hozzáadása az alkalmazáshoz 365
A vezérlők részeinek azonosítása a sablonokban 371
Rugalmas sablon létrehozása 375
A vezérlősablonok előnyei 373
Összefoglalás 379
22. óra • Kioldók 381
Kioldok használata 381
Adatkioldók használata 386
Animáció hozzáadása eseménykioldó segítségével 389
A kioldok korlátai 392
Összetett kioldok használata 392
Összefoglalás 393
23. óra • Animációk 395
Az animációk általános alapfogalmai 396
Az animáció működése a WPF-ben 396
Animációk a Media Viewer alkalmazásban 401
A céltulajdonság feloldása 403
Hol helyezhetünk el animációt? 404
A kívánt hatás elérése 405
Animáció kulcskockákkal 407
Animáció görbével 409
Az animációk vezérlése 411
Egyéb animációs eljárások 413
Animációk alkalmazása a Media Viewerben 415
Összefoglalás 419
24. óra • Ajánlott eljárások 421
Alkalmazástervezés 422
A felhasználói felület megtervezésével és a felépítéssel kapcsolatos megfontolások 427
Technikai kérdések 429
Kódolási szabályok 431
Összefoglalás 433
V. rész • Függelékek 435
A függelék • Eszközök és erőforrások 437
B függelék • Térgrafika a ZAM 3D segítségével 441
C függelék • Az alkalmazások (letölthető) kódja 449
Tárgymutató 451
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem