Grafikák összegyűjtése és animációjuk a Flash-ben | |
Alapok | 3 |
Vágjunk bele! | 4 |
Helyzetmeghatározás | 6 |
A színpad | 7 |
A Tools tábla | 11 |
Az időszalag | 12 |
A Properties tábla | 14 |
A Könyvtár | 19 |
Tájékozódás a Flash-ben | 20 |
Aktuális réteg | 20 |
Aktuális képkocka | 21 |
Aktuális jelenet vagy aktuális szimbólum | 22 |
Navigálás a felületen | 23 |
Dokumentumtulajdonságok | 24 |
Fájltípusok | 25 |
Forrásfájlok (.fla) | 25 |
Terjesztett fájlok (.swf) | 26 |
Az .swf fájl tartalmazó HTML fájlok | 27 |
Összefoglalás | 28 |
Kérdés - felelet | 28 |
Tudáspróba | 29 |
Eredeti műalkotások rajzolása és festése a Flash-ben | 31 |
Rajzolás a színpadon | 32 |
Eszközök | 32 |
Megjelenítő- és módosítóeszközök | 33 |
Alkotóeszközök | 36 |
Objektumok kijelölése és transzformációja | 50 |
Kijelölőeszközök | 50 |
A cseppentő | 54 |
Transzformáció - méretezés, elforgatás, burkolás és torzítás | 55 |
Alakzatok simítása és kiegyenesítése | 59 |
Alakzatok összekapcsolása az Objektumokhoz illesztés lehetőséggel | 60 |
Összefoglalás | 63 |
Kérdés - felelet | 63 |
Tudáspróba | 64 |
Grafikák betöltése | 67 |
A vektorgrafika és a rasztergrafika összehasonlítása | 68 |
Miért kerüljük a grafikák betöltését? | 68 |
Vektorgrafikák betöltése | 69 |
Betöltés fájlból | 69 |
FreeHand és Illustrator fájlok betöltés | 70 |
A képminőség megőrzés | 73 |
Válogatás a Flash és más programok között | 74 |
Bitképek (más néven rasztergrgrafikák) használata | 75 |
Rasztergrafikák betöltése | 76 |
Bitképtulajdonságok beállítása | 78 |
Bitképsorozatok | 85 |
Összefoglalás | 87 |
Kérdés - felelet | 87 |
Tudáspróba | 88 |
Alkalmazott haladó rajzeljárások | 91 |
Színek és színátmenetek | 92 |
Egyszínű és átmenetes színválasztók létrehozása | 92 |
Színátmenetek alkalmazása és transzformációja | 98 |
Bitkép alkalmazása kitöltésként | 101 |
Szöveghatások | 101 |
A Tools tábla testreszabása | 102 |
Objektumok elkülönítése | 102 |
Ami látható, az kijelölhető | 103 |
Szintek használata | 103 |
Objektumok csoportosítása | 105 |
A csoportosítás hatásai | 106 |
Csoportok szerkesztése | 107 |
Összefoglalás | 110 |
Kérdés - felelet | 110 |
Tudáspróba | 111 |
A Könyvtár hatékony használata | 113 |
A Könyvtár fogalma | 114 |
Szimbólumok létrehozása és alkalmazása | 114 |
Mire jók a szimbólumok? | 120 |
A Könyvtár használata | 121 |
Helyzetmeghatározás | 121 |
A Könyvtár kezelése nevek, rendezés és mappák alkalmazásával | 122 |
A Könyvtár szimbólumainak használata | 125 |
Szimbólumpéldányok elhelyezése a színpadon | 125 |
Szimbólumpéldányok módosítása | 125 |
Színstílusok alkalmazása | 127 |
Példányok különböző viselkedése | 131 |
Szimbólumpéldányok használata szimbólumokban | 132 |
Összefoglalás | 136 |
Kérdés - felelet | 137 |
Tudáspróba | 138 |
Animáció a Flash-ben | |
Animáció | 141 |
Az animáció elve | 142 |
Az animáció összetevői | 142 |
Képkockák és képkockaszám | 142 |
A képkockaszám és a képkockák száma | 145 |
Különböző animációtípusok képkockaszáma | 146 |
Kulcskockák és üres kulcskockák | 147 |
Átmenetkészítés | 151 |
Összefoglalás | 152 |
Kérdés - felelet | 152 |
Tudáspróba | 153 |
Hagyományos animáció | 155 |
A nyers animációs eljárás | 156 |
Az animáció előnézete a Test Movie paranccsal | 158 |
Egyszerre egy kulcskocka szerkesztése | 158 |
A Frame View beállítás megváltoztatása | 159 |
A hártyák használata | 160 |
A képkockáról képkockára animáció bővítése | 164 |
Szünetek beépítése | 164 |
Mozgás érzékeltetése | 165 |
Pislákoló hatás | 166 |
Összefoglalás | 168 |
Kérdés - felelet | 169 |
Tudáspróba | 169 |
Animáció mozgásmenet segítségével | 171 |
Mozgásátmenetek létrehozása | 172 |
A mozgásátmenet szabályai | 173 |
Mozgásátmenet-készítési módszerek és trükkök | 175 |
Mozgásmenetek finomhangolása | 179 |
Több kulcskocka használata | 179 |
Az erősítés és a csillapítás alkalmazása | 181 |
Forgatás mozgásátmenetekben | 183 |
Összefoglalás | 184 |
Kérdés - felelet | 185 |
Tudáspróba | 186 |
Átváltoztatás alakzatátmenet segítségével | 189 |
Alakzatátmenet készítése | 190 |
Az alakzatátmenet szabályai | 191 |
Módszerek és tanácsok | 191 |
Alakzatátmenetek csiszolása és finomhangolása | 195 |
Alakzattippek használata | 196 |
Miért kerüljük az alakzatátmenetek használatát? | 201 |
Összefoglalás | 201 |
Kérdés - felelet | 202 |
Tudáspróba | 203 |
Időszalaghatások és parancsok használata | 205 |
Az időszalaghatások | 206 |
Az időszalaghatások használata | 206 |
Időszalaghatások módosítása és szerkesztése | 209 |
Parancsok | 213 |
A parancsok működése | 213 |
Összefoglalás | 220 |
Kérdés - felelet | 221 |
Tudáspróba | 221 |
Hangok alkalmazása az animációkban | 223 |
Hangok betöltése | 224 |
Támogatott hangformátumok | 224 |
Hangok használata | 227 |
Összehangolási beállítások | 229 |
Hatásbeállítások | 232 |
Ciklusbeállítások | 234 |
A minőség és a fájlméret szabályozása | 236 |
A digitális hang alapjai | 237 |
Kiviteli beállítások | 238 |
Trükkök a hatékonysághoz | 242 |
Összefoglalás | 243 |
Kérdés - felelet | 244 |
Tudáspróba | 245 |
Rétegek használata az animációkban | 247 |
A rétegek működése | 248 |
A rétegek valódi célja | 248 |
A szerkesztést segítő rétegtulajdonságok | 251 |
Rétegek kezelése | 254 |
A rétegtulajdonságok alkalmazása grafikus hatásokban | 255 |
Vezetőrétegek | 255 |
Mozgásvezető rétegek | 259 |
Maszkrétegek | 262 |
Összefoglalás | 266 |
Kérdés - felelet | 266 |
Tudáspróba | 267 |
Animáció filmképek és grafikaszimbólumok segítségével | 269 |
Filmklipszimbólum viselkedés | 270 |
Filmklipek létrehozása | 270 |
A filmklipszimbólumok és a grafikaszimbólumok összehasonlítása | 272 |
Mikor használjuk a filmklipet? | 275 |
A filmklipek finomságai | 276 |
Címezhető filmklippéldányok | 277 |
Fájlméret-megtakarítás | 278 |
A letöltési sorrendre gyakorolt hatás | 279 |
Összefoglalás | 279 |
Kérdés - felelet | 280 |
Tudáspróba | 280 |
Interaktivitás hozzáadása és haladó animáció | |
Készítsünk gombokat, amelyekre a felhasználó kattinthat | 285 |
Egy gomb elkészítése | 286 |
A gomb találati felületének megadása | 289 |
A gomb méretének csökkentése a fájlban | 291 |
Összetett gombok | 293 |
Animált gombok | 293 |
A gombok nyomkövetési módjai | 296 |
Hangos gombok | 297 |
Láthatatlan gombok | 299 |
Összefoglalás | 301 |
Kérdés - felelet | 302 |
Tudáspróba | 302 |
Elágazások létrehozása a filmekben ActionScript és viselkedések használatával | 305 |
Az ActionScript használata | 306 |
Műveletek megadása paraméterekkel | 309 |
Képkockaműveletek | 313 |
Gombműveletek | 313 |
Filmklipműveletek | 317 |
A viselkedések használata | 320 |
A getURL művelet használata | 321 |
Filmklipek címzése | 323 |
A műveletek hatékonyabb használatának trükkjei | 327 |
Összefoglalás | 328 |
Kérdés - felelet | 328 |
Tudáspróba | 329 |
Interaktivitás felsőfokon az ActionScript használatával | 331 |
"Fogd és vidd" interakciók készítése | 332 |
A húzás vezérlése | 333 |
Programozás a Flash-ben | 339 |
Változók | 339 |
Tulajdonságok | 345 |
Összefoglalás | 350 |
Kérdés - felelet | 350 |
Tudáspróba | 351 |
Az összetevők használata | 353 |
Mi az az összetevő? | 354 |
A RadioButton összetevő használata | 360 |
Az összetevők stílusának módosítása | 363 |
Egyetlen összetevőpéldány stílusának beállítása | 364 |
Egy összetevőpéldány beállítása | 364 |
Az összes összetevő stílusának beállítása | 365 |
A témák használata | 365 |
Összefoglalás | 365 |
Kérdés - felelet | 366 |
Tudáspróba | 366 |
Videofájlok használata | 369 |
Videók betöltése | 370 |
Mutatós videók készítése | 370 |
Támogatott videoformátumok | 371 |
A videók használat | 375 |
A videók optimalizálása | 379 |
Tömörítési beállítások és profilok | 380 |
Egyéb videobeállítások | 385 |
Kapcsolat nélküli előkészítés | 385 |
Külső videoszerkesztő programok használata | 386 |
Összefoglalás | 388 |
Kérdés - felelet | 389 |
Tudáspróba | 389 |
Közzététel a Weben | |
Kapcsolat a Világhálóval | 393 |
Egyszerű közzététel | 394 |
Egyszerű hiperhivatkozások | 398 |
Stílusalapok használata | 401 |
Mire képes még a Flash a Világhálón? | 403 |
Ablakok címzése | 403 |
Elektronikus levél küldése a mailto: utasítás | 404 |
A Flash használata nagyobb webhelyen belül | 405 |
Előugró ablakok | 405 |
Flash filmek beépítése egy HTML oldalba | 408 |
Flash filmek beépítése táblázatokba és keretekbe | 410 |
Fájlok feltöltése webkiszolgálóra | 413 |
Összefoglalás | 414 |
Kérdés - felelet | 415 |
Tudáspróba | 416 |
Elemes szerkezetű webhelyek tervezése | 419 |
Filmek és JPG fájlok betöltése | 420 |
Szintek és klipek címzése | 422 |
Mikor ér véget egy film betöltése, és hogyan törölhetjük a memóriából? | 423 |
Megosztott könyvtárelemek | 426 |
Könyvtárelemek megosztása futásidőben | 427 |
Külső hangfájlok lejátszása | 432 |
Összefoglaló | 433 |
Kérdés - felelet | 433 |
Tudáspróba | 434 |
A Flash webhely optimalizálása | 437 |
A fájlméret kérdése | 438 |
A letöltéshez szükséges idő kiszámítása | 438 |
Mi a kicsi? Mi a nagy? | 439 |
Hangok és rasztergrafikák | 443 |
A Bandwidth Profiler használata | 447 |
A teljesítményre mért csapások | 456 |
Kerüljük a különleges hatások felesleges alkalmazását | 457 |
Kerüljük a hangok folytonos lejátszását | 458 |
Problémás grafikák | 458 |
Összefoglalás | 460 |
Kérdés - felelet | 461 |
Tudáspróba | 462 |
Haladó animációs eljárások | 463 |
Az eredmény számít, nem a módszer | 464 |
Egyszerű módszerek - méretekkel | 464 |
A felhasználó megtévesztésének módozatai | 465 |
Hagyományos eljárások alkalmazása | 467 |
Előrejelzés | 467 |
Utórezgés | 469 |
Mélység érzékeltetése | 471 |
A nézőpont szabályozása | 476 |
Már az elején tartsuk szem előtt a végét! | 478 |
Összefoglalás | 479 |
Kérdés - felelet | 479 |
Tudáspróba | 480 |
Nagy projektek és csoportmunka | 481 |
Gyártási módszerek | 482 |
A feladatkörök meghatározása | 482 |
A rendszer ellenőrzése és teljes ágú felülvizsgálat végzése | 482 |
A kód és az adatok szétválasztása | 483 |
Termelékenységnövelő módszerek alkalmazása | 486 |
Megosztott könyvtárelemek használata | 486 |
Összetevők használata | 489 |
Dokumentáció és elnevezési szabályok | 493 |
Összefoglalás | 495 |
Kérdés - felelet | 495 |
Tudáspróba | 496 |
Az alkotás közzététele | 499 |
A közzététel módja | 500 |
Nevesített horgonykockák használata | 505 |
Hogyan dönthetjük el, milyen formátumban tegyük közzé anyagainkat? | 507 |
Flash (.swf) fájlok közzététele | 507 |
HTML fájlok közzététele | 509 |
GIF, JPG és PNG fájlok közzététele | 510 |
Mentés más médiaformátumban | 516 |
AVI fájlok közzététele | 516 |
Képsorozatok közzététele | 517 |
Összefoglalás | 517 |
Kérdés - felelet | 518 |
Tudáspróba | 518 |
Függelékek | |
A kijelölés, az objektumokhoz illesztés és a vászonszint alkalmazásával létrehozható alakzatok | 523 |
Források | 539 |
Macromedia Flash MX 2004 billentyűparancsok | 543 |
Szószedet | 547 |
Tárgymutató | 553 |