1.045.741

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanuljuk meg a Java programozási nyelvet 24 óra alatt

24 egyszerű, egyórás lecke

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Kiskapu Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 527 oldal
Sorozatcím: Tanuljuk meg 24 óra alatt
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 19 cm
ISBN: 963-9637-07-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Tanuljuk meg...
- hogyan írhatunk saját Java kisalkalmazásokat vagy programokat,
- hogyan telepíthetjük és használhatjuk a Sun Java Development Kitjét,
- hogyan tehetjük interaktívvá weblapjainkat és adhatunk hozzájuk animációkat,
- hogyan fejleszthetjük képességeinket az objektumközpontú programozás terén,
- hogyan építhetünk felhasználói felületet a Java Swing könyvtárával,
- hogyan dolgozhatunk kétdimenziós képekkel,
- hogyan írhatunk webes játékokat a Javával,
- hogyan hozhatunk létre szál alapú kisalkalmazásokat,
- hogyan használhatunk Java babszemeket programjainkban.

Tartalom

A szerzőről
Bevezetés
Az első lépések
1. óra. Hogyan váljunk programozóvá?3
A programozási nyelv kiválasztása4
A számítógép utasítása feladatok elvégzésére6
Hogyan működik egy program?8
Hogyan nem működik egy program?9
A következő megálló: a Java9
Gyakorlat: Java-fejlesztőeszköz telepítése11
Összefoglalás11
Kérdezz-felelek12
Ismétlés13
Gyakorlatok14
2. óra. Első programunk15
Mi szükséges ahhoz, hogy programokat írjunk?16
A Saluton program elkészítése17
A kész program mentése20
A program lefordítása osztályfájllá21
Gyakorlat: Egy Java program futtatása24
Összefoglalás24
Kérdezz-felelek25
Ismétlés27
Gyakorlatok28
3. óra. Jávai vakáció29
Az első megálló: Sun Microsystems30
Ebéd a JavaWorldnél34
Figyeljük az eget a NASA-nál37
Üzletre fel!38
Kérjünk útmutatást a Gamelantól!39
Gyakorlat: Kalandozás egy másik világban41
Összefoglalás42
Kérdezz-felelek42
Ismétlés44
Gyakorlatok45
4. óra. A Java programok működése47
Egy alkalmazás elkészítése48
Paraméterek átadása alkalmazásoknak49
A kisalkalmazások alapjai50
Paraméterek átadása kisalkalmazásoknak53
Gyakorlat: Kisalkalmazást futtató kód megtekintése55
Összefoglalás56
Kérdezz-felelek56
Ismétlés57
Gyakorlatok58
A programozás alapjai
5. óra. Adatok tárolása és módosítása programokban61
Utasítások és kifejezések62
Változók típusának meghatározása62
A változók elnevezése67
Információ tárolása változókban67
Gyakorlat: Kifejezések használata68
Minden, amit a műveleti jelekről tudni érdemes71
Összefoglalás76
Kérdezz-felelek76
Ismétlés78
Gyakorlatok78
6. óra. Kommunikáció karakterláncokkal79
Szövegek tárolása karakterláncokban80
Karakterláncok megjelenítése programokban81
Különleges karakterek használata karakterláncokban82
Karakterláncok összefűzése83
Más változók használata karakterláncokban84
Karakterlánc-kezelés haladóknak85
Gyakorlat: Stáblista megjelenítése88
Összefoglalás90
Kérdezz-felelek90
Ismétlés92
Gyakorlatok93
7. óra. Döntéshozás feltételek vizsgálatával95
Feltételek vizsgálata96
Az if utasítás96
Az if-else utasítások100
Elágazások100
A háromtényezős feltételes művelet102
Gyakorlat: Órafigyelő103
Összefoglalás107
Ismétlő kérdések107
Ismétlés107
Gyakorlatok110
8. óra. Műveletek ismétlése ciklusokkal111
A for ciklus112
A while ciklus115
A do-while ciklus116
Kilépés a ciklusból118
Ciklusok elnevezése119
Gyakorlat: móresre tanítjuk a számítógépet!120
Összefoglalás122
Kérdezz-felelek123
Ismétlés124
Gyakorlatok124
Az információk kezelésének új módjai
9. óra. Információk tárolása tömbökben127
Tömbök létrehozása128
A tömbök használata130
Többdimenziós tömbök132
Tömbök rendezése133
Gyakorlat: Szerencsekerék135
Összefoglalás139
Kérdezz-felelek139
Ismétlés141
Gyakorlatok142
10. óra. Első objektumaink143
Az objektumközpontú programozás működése144
Objektumok működés közben145
Mik az objektumok?147
Öröklés148
Öröklési hierarchia felépítése149
Objektumok és egyszerű változók átalakítása150
Egyszerű változók típusának átalakítása151
Objektumok típusának átalakítása152
Egyszerű változók objektummá és objektumok változóvá alakítása153
Automatikus becsomagolás és kicsomagolás155
Gyakorlat: Objektum létrehozása155
Összefoglalás158
Kérdezz-felelek158
Ismétlés159
Gyakorlatok160
11. óra. Az objektumok leírása161
Változók létrehozása162
Osztályváltozók létrehozása164
A viselkedés megadása tagfüggvényekkel165
Tagfüggvények bevezetése166
Hasonló tagfüggvények különböző argumentumokkal168
Konstruktorok168
Osztálytagfüggvények169
A változók hatóköre a tagfüggvényeken belül170
Osztályok egymásba ágyazása171
A this kulcsszó használata173
Gyakorlat: Az osztálytagfüggvények és -változók használata174
Összefoglalás176
Kérdezz-felelek176
Ismétlés178
Gyakorlatok179
12. óra. Hogyan hozzuk ki a legtöbbet a létező objektumokból?181
Az öröklés ereje182
A viselkedés és a jellemzők öröklése183
Tagfüggvények felülírása184
Az öröklés létrehozása184
A this és a super kulcsszavak használata az alosztályokban185
Létező objektumok használata186
Azonos osztályba tartozó objektumok tárolása vektorokban187
Vektor elemeinek bejárása ciklussal189
Gyakorlat: Alosztály létrehozása191
Összefoglalás194
Kérdezz-felelek194
Ismétlés195
Gyakorlatok197
A grafikus felhasználói felület programozása
13. óra. Egyszerű felhasználói felület létrehozása199
A Swing és az Abstract Windowing Toolkit200
Komponensek használata200
Gyakorlat: Saját komponens létrehozása211
Összefoglalás214
Kérdezz-felelek215
Ismétlés215
Gyakorlatok216
14. óra. A felhasználói felület kialakítása217
Elrendezéskezelők használata218
Gyakorlat: A felhasználói felület elrendezése224
Összefoglalás228
Kérdezz-felelek229
Ismétlés230
Gyakorlatok231
15. óra. Válasz a felhasználói beavatkozásra233
A program felkészítése az események fogadására234
Komponensek észlelhetővé tétele235
Felhasználói események kezelése235
Gyakorlat: Lottóőrület240
Összefoglalás249
Kérdezz-felelek250
Ismétlés251
Gyakorlatok252
16. óra. Összetett felhasználói felület készítése253
Gördítőpanelek254
Csúszkák257
Változásfigyelők258
Menük262
Gyakorlat: Ikonok és eszköztárak használata265
Összefoglalás269
Kérdezz-felelek270
Ismétlés271
Gyakorlatok272
Multimédiás alkalmazások készítése I.
17. óra. Interaktív webes alkalmazások készítése275
Szabványos kisalkalmazások készítése275
Kisalkalmazás elhelyezése weboldalon279
Egy minta-kisalkalmazás280
A Java Plug-in bővítmény284
Paraméterek átvétele weboldalról285
Paraméterek fogadása a kisalkalmazásokban285
Gyakorlat: Paraméterek kezelése a kisalkalmazásokban286
A Java Web Start288
A Java Web Start használata292
Összefoglalás296
Kérdezz-felelek296
Ismétlés297
Gyakorlatok298
18. óra. Hibák kezelése a programban299
Kivételek300
Állítások307
Gyakorlat: Kivételek kiváltása és elkapása309
Összefoglalás312
Kérdezz-felelek312
Ismétlés313
Gyakorlatok314
19. óra. Több szálon futó program létrehozása315
Szálak316
A szálak használata320
Indítás az init() tagfüggvénnyel323
Képernyő frissítése a paint() tagfüggvénnyel324
A szál indítása325
Egérkattintások kezelése327
Gyakorlat: Egymást váltó hivatkozások megjelenítése328
Összefoglalás331
Kérdezz-felelek332
Ismétlés333
Gyakorlatok334
20. óra. Fájlok olvasása és írása335
Adatfolyamok336
Adatok írása adatfolyamba343
Beállítófájlok olvasása és írása344
Gyakorlatok: Bájtok írása MP3 fájlba346
Összefoglalás350
Kérdezz-felek350
Ismétlés351
Gyakorlatok352
Multimédiás alkalmazások készítése II.
21. óra. XML adatok olvasása és írása355
XML fájl létrehozása356
XML fájl olvasása359
Gyakorlat: RSS Syndication folyamatok olvasása363
Összefoglalás366
Kérdezz-felelek366
Ismétlés367
Gyakorlatok368
22. óra. Betűtípusok és színek használata369
A Font osztály használata370
A Color osztály használata374
A színválasztás egyéb módszerei374
Gyakorlat: Veszélyre figyelmeztető üzenet megjelenítése376
Összefoglalás381
Kérdezz-felelek382
Ismétlés383
Gyakorlatok383
23. óra. Képek a programban385
Képek használata386
Vonalak és formák rajzolása388
Gyakorlat: Kördiagram rajzolása396
Összefoglalás403
Kérdezz-felelek403
Ismétlés404
Gyakorlatok405
24. óra. Animáció407
Képek sorozatának animálása408
Paraméterek átadása a kisalkalmazásnak412
Gyakorlat: Labda pattogtatása414
Összefoglalás418
Kérdezz-felelek419
Ismétlés420
Gyakorlatok421
Ráadás
25. óra. Webszolgáltatások készítése az XML-RPC használatával425
Az Apache XML-RPC használata426
XML-RPC kezelő létrehozása427
XML-RPC kiszolgáló létrehozása430
XML-RPC ügyfél létrehozása433
Gyakorlat: A LottoMadness alkalmazás továbbfejlesztése436
Összefoglalás440
Kérdezz-felelek441
Ismétlés442
Gyakorlatok443
Függelékek
A függelék. A Java Development Kit használata447
A megfelelő Java-fejlesztői eszköz kiválasztása448
A Java Development Kit beállítása452
Szövegszerkesztő használata461
Egy mintaprogram elkészítése462
A CLASSPATH változó beállítása466
B függelék. Programozás a Java Development Kit használatával471
A JDK - áttekintés472
A javac fordító475
Az appletviewer böngésző477
A javadoc dokumentációkészítő eszköz481
A jar fájlarchiváló eszköz485
A jdb hibakereső486
Rendszertulajdonságok használata491
Összefoglalás493
Kérdezz-felelek493
C függelék. A NetBeans integrált fejlesztőkörnyezet használata495
Egy mintaprogram elkészítése498
D függelék. Merre tovább? Java-források503
Más könyvek, amelyeket esetleg érdemes elolvasni504
A Sun hivatalos Java-weblapja505
Más Java-webhelyek505
Java-hírcsoportok507
IRC508
Munkalehetőségek508
E függelék. A könyv webhelye509
Tárgymutató511
A CD-ROM tartalma526

Rogers Cadenhead

Rogers Cadenhead műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Rogers Cadenhead könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanuljuk meg a Java programozási nyelvet 24 óra alatt Tanuljuk meg a Java programozási nyelvet 24 óra alatt

CD-melléklet nélkül.

Állapot:
9.800 ,-Ft
78 pont kapható
Kosárba