1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanuljuk meg a C++ programozási nyelvet 24 óra alatt - CD-vel

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kiskapu Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 537 oldal
Sorozatcím: Tanuljuk meg 24 óra alatt
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 19 cm
ISBN: 978-963-9637-38-2
Megjegyzés: CD-melléklettel. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Csupán 24, egy óra vagy még rövidebb idő alatt elvégezhető lecke után képesek leszünk C++ nyelvű programokat írni. A leckék egymásra épülnek, közérthetőek és lépésről lépésre vezetnek, hogy az alapoktól kezdve sajátíthassuk el a C++ programozás művészetét.
A lépésről lépésre haladó gyakorlatok gondosan végigvezetnek bennünket a leggyakrabban felmerülő problémákon és feladattípusokon.
A kérdések és válaszok minden fejezet végén segítenek ellenőrizni a tudásunkat.
A megjegyzések és tippek rövidebb módszerekre és megoldásokra világítanak rá, illetve segítenek kikerülni a lehetséges nehézségeket.

Tartalom

BEVEZETÉS A C++ PROGRAMOZÁSI NYELVBE
Kezdő lépések
Előkészületek a programozáshoz3
A C++ nyelvjárásai (C++, ANSI C++, ISO C++ és a Windows)4
A fordító telepítése és beállítása5
Telepítés a CD-ről6
A Borland C++BuilderX fordító beállítása6
Fordítás a Borland C++BuilderX-szel8
A fordítóprogram és a szövegszerkesztő9
Fordítás és linkelés10
Fordítás az integrált fejlesztői környezetben10
Linkelés (összeszerkesztés)11
A fejlesztési ciklus11
HELLO.CPP - Az első C++ programunk13
Fordítási hibák15
Kérdések és válaszok16
Gyakorlatok16
Kvíz17
Feladatok17
Válaszok a kvízkérdésekre17
Egy C++ program részei
Mitől lehet jó választás a C++ nyelv19
Procedurális, strukturált és objektum-központú programfejlesztés21
A C++ nyelv és az objektum-központú programozás22
Beágyazás (encapsulation)23
Öröklődés és újrahasznosítás23
Többalakúság (polimorfizmus)24
Egy egyszerű program részei24
Az #inculde utasítás vizsgálata25
Elemzés soronként26
Megjegyzések28
A megjegyzések típusai28
Megjegyzések használata egy egyszerű programban29
Függvények30
Függvényhívások31
Függvények használata32
Függvényparaméterek használata33
Kérdések és válaszok34
Gyakorlatok35
Kvíz35
Gyakorlatok35
Válaszok a kvízkérdésekre35
Változók és állandók
Mi az a változó?37
Memóriafoglalás38
Az egész számok (Integer) mérete39
Signed és unsigned40
Alapvető változótípusok41
Egy változó meghatározása42
A kis- és nagybetűk eltérő jelentéséről42
Kulcsszavak43
Egynél több változó megadása egyszerre44
Értékek hozzárendelése a változókhoz44
Typedef45
Mikor használjunk short és mikor long típust47
Előjel nélküli egészek túlcsordulása47
Az előjeles egészek körbefordulása48
Állandók49
Lineáris állandók49
Nevesített (symbolic) állandók50
Állandó bevezetése a #define kulcsszóval50
Állandó bevezetése a const kulcsszóval51
Felsorolt (enumerated) állandók51
Kérdések és válaszok52
Gyakorlatok53
Kvíz53
Feladatok53
Válaszok a kvízkérdésekre54
Kifejezések és utasítások
Utasítások55
Üres helyek56
Összetett utasítások56
Kifejezések57
Operátorok58
Értékadó operátor58
Matematikai operátorok59
Matematikai és értékadó operátorok kombinálása60
Növelés és csökkentés60
Előtag (prefix) és utótag (postfix) operátorok61
Precedencia, avagy a műveletek végrehajtási sorrendje63
Egymásba ágyazott zárójelek összetett kifejezésekben64
Relációs operátorok65
Az if utasítás66
Az else ág67
Összetettebb if konstrukciók68
Kapcsos zárójelek használata egymásba ágyazott if utasítások esetén70
A logikai operátorokról bővebben73
Logikai ÉS73
Logikai VAGY74
Logikai NEM74
Relációk precedenciája74
Bővebben az igazság természetéről75
Kérdések és válaszok76
Gyakorlatok76
Kvíz76
Feladatok77
Válaszok a kvízkérdésekre77
Függvények
Mi is az a függvény?79
A függvények deklarálása és definiálása81
Függvények deklarálása81
Függvények definiálása83
Függvények megadása: összegzés84
Változók használata függvényeken belül85
Helyi változók86
Globális változók88
A függvények argumentumai89
Függvényhívás mint paraméter89
A paraméterek egyben helyi változók is90
Értékek visszaadása függvényből92
Függvények alapértelmezett paraméterei95
Függvények túlterhelése97
Inline függvények98
A függvények és a verem101
Kérdések és válaszok103
Gyakorlatok104
Kvíz104
Feladatok105
Válaszok a kvízkérdésekre105
Vezérlési szerkezetek
Ciklusszervezés107
A ciklusok őse: a goto utasítás107
Miért ne használjuk a goto utasítást?108
A while ciklus108
Bonyolultabb while utasítások109
A continue és a break111
while(1) - végtelen ciklusok113
A do...while ciklus114
A for ciklus117
Inicializáció, vizsgálat, léptetés117
Összetettebb for ciklusok119
Halmozott inicializáció és léptetés119
Üres utasítások a for ciklusfejben120
Üres for ciklus122
Egymásba ágyazott ciklusok123
A switch utasítás124
Kérdések és válaszok126
Gyakorlatok127
Kvíz127
Feladatok127
Válaszok a kvízkérdésekre128
OSZTÁLYOK
Alapvető osztályok
Mi a típus?131
Új típus létrehozása132
Osztályok és tagok132
Osztályok deklarálása133
Osztályok nevezéktana134
Objektum definiálása134
Osztályok és objektumok135
Osztályok tagjainak elérése135
Privát és publikus hozzáférés136
Osztálymetódusok létrehozása138
Konstruktorok és destruktorok, avagy az objektumok létrehozása és törlése140
Alapértelmezett konstruktorok141
A fordító által biztosított konstruktor141
Kérdések és válaszok144
Gyakorlatok144
Kvíz144
Feladatok145
Válaszok a kvízkérdésekre145
Az osztályokról - mélyebben
Konstans tagfüggvények147
Felület és megvalósítás148
Hová tegyük az osztály-deklarációt és a metódus-definíciókat?149
Helyben kifejtett (inline) megvalósítás150
Osztályok beillesztése más osztály adattagjaiként152
Kérdések és válaszok157
Gyakorlatok158
Kvíz158
Feladatok158
Válaszok a kvízkérdésekre159
MEMÓRIAKEZELÉS
Mutatók
A mutatók és használatuk megértése163
A memóriacím tárolása a mutatókban167
Mutatónevek169
A közvetett elérés operátor, avagy mutatók közvetett használata169
Mutatók, címek és változók170
Adatok manipulálása a mutatók használatával170
A mutatókban tárolt címek vizsgálata172
Miért jó mutatókat használni?174
A verem (stack) és a dinamikus memória (heap)175
A new kulcsszó használata176
A delete kulcsszó használata177
A memóriaszivárgás elkerülése179
Kérdések és válaszok180
Gyakorlatok181
Kvíz181
Feladatok181
Válaszok a kvízkérdésekre182
A mutatók kifinomult használata
Obektumok létrehozása a memóriában183
Objektumok törlése184
Adattagok elérése mutatókon keresztül185
Adattagok a dinamikus memóriában186
A this mutató188
Gazdátlan vagy "lógó" mutatók190
Konstans mutatók191
Konstans mutatók és konstans tagfüggvények191
Konstans this mutatók193
Kérdések és válaszok193
Gyakorlatok194
Kvíz194
Feladatok194
Válaszok a kvízkérdésekre194
Hivatkozások
Mi az a hivatkozás (referencia)?195
Hivatkozások létrehozása196
A "címe" operátor alkalmazása hivatkozásokra197
A swap() javítása mutatók segítségével203
A swap() újabb megvalósítása hivatkozásokkal204
Kvíz210
Feladatok210
Válaszok a kvízkérdésekre211
A hivatkozásokról és mutatókról - mélyebben
Hatékonyabb a cím szerinti paraméterátadás213
Mutassunk konstansra217
Hivatkozások, mint a mutatók kényelmes alternatívái219
Mikor használjunk hivatkozásokat, és mikor mutatókat?221
Ne adjunk vissza megszűnt objektumra mutató hivatkozást!222
A dinamikus memóriaterületen létrehozott objektumra mutató hivatkozás visszaadása223
Mutató, mutató, kié a mutató?226
Kérdések és válaszok227
Gyakorlatok227
Kvíz227
Feladatok228
Válaszok a kvízkérdésekre228
HALADÓ ESZKÖZÖK
A függvények kifinomultabb használata
Túlterhelt tagfüggvények231
Alapértelmezett értékek használata234
Hogyan válasszunk a túlterhelés és az alapértelmezett értékek használata között?236
Konstruktorok túlterhelése236
Objektumok inicializálása237
A másoló konstruktor237
Kérdések és válaszok242
Gyakorlatok243
Kvíz243
Feladatok243
Válaszok a kvízkérdésekre243
Operátorok túlterhelése
Hogyan terhelhetünk túl operátorokat245
Írjuk meg az inkrementáló függvényt247
A postfix (utótag) inkrementáló operátor túlterhelése248
A prefix és a postfix közötti különbség248
operator+251
Az operator+ túlterhelése252
Az operátortúlterhelés korlátai254
Mit célszerű túlterhelni?254
operator=254
Konverziós operátorok258
Az int() operátor260
Kérdések és válaszok261
Gyakorlatok262
Kvíz262
Feladatok262
Válaszok a kvízkérdésekre263
Tömbök
Mi az a tömb?265
A tömbök elemei266
Tömbök túlírása268
Kerítésoszlop hibák268
Tömbök előkészítése269
Objektumtömbök270
Többdimenziós tömbök272
Többdimenziós tömbök inicializálása273
Néhány szó a memóriahasználatról275
Mutatótömbök276
Dinamikus memóriában tárolt tömbök deklarálása278
Tömb mutatója és mutatók tömbje278
Mutatók és tömbnevek279
Dinamikus memóriában létrehozott tömbök törlése281
Karaktertömbök282
Az strcpy() és az strncpy() függvények284
Karakterlánc-osztályok286
Kérdések és válaszok287
Gyakorlatok287
Kvíz287
Feladatok288
Válaszok a kvízkérdésekre288
ÖRÖKLŐDÉS ÉS TÖBBALAKÚSÁG
Az öröklődés
Mi az az öröklődés?291
Öröklődés és származtatás292
Modellezzük az öröklődést az Állatok Országával293
A származtatás szintaxisa294
Privát vagy védett?296
Konstruktorok és destruktorok298
Paraméterek átadása a báziskonstruktoroknak300
Függvények felülbírálata305
Túlterhelés vagy felülírás?307
A bázisosztály metódusainak elfedése307
A bázismetódus meghívása309
Kérdések és válaszok311
Gyakorlatok311
Kvíz311
Feladatok311
Válaszok a kvízkérdésekre312
A többalakúság és a származtatott osztályok
A virtuális függvényekkel megvalósított többalakúság313
Hogyan működnek a virtuális függvények318
Nem juthatsz innen amoda319
Szeletelés (slicing)320
Virtuális destruktorok322
Virtuális másoló konstruktorok322
A virtuális függvények költségei326
Kérdések és válaszok326
Gyakorlatok327
Kvíz327
Feladatok327
Válaszok a kvízkérdésekre328
A többalakúság kifinomult használata
Problémák az egyszeres öröklődéssel329
Elvont adattípusok334
Üres virtuális függvények338
Az üres virtuális függvények megvalósítása342
Az elvonatkoztatás összetett hierarchiája345
Mely típusok elvontak?349
Kérdések és válaszok350
Gyakorlatok351
Kvíz351
Feladatok351
Válaszok a kvízkérdésekre352
Láncolt listák
Láncolt listák és egyéb struktúrák353
Esettanulmány a láncolt listák használatáról355
A felelősség átruházása355
Az alkotórészek355
Mi a láncolt listák tanulsága?364
Kérdések és válaszok365
Gyakorlatok366
Kvíz366
Feladatok366
Válaszok a kvízkérdésekre366
KÜLÖNLEGESSÉGEK
Különleges osztályok, függvények, mutatók
Statikus tagváltozók369
Statikus tagfüggvények372
Egymást tartalmazó osztályok374
A tartalmazott osztály tagjainak elérése380
A tartalmazott osztály elérésének korlátozása380
A tartalmazás költsége381
Érték szerinti és hivatkozás szerinti másolás381
Baráti viszonyban levő osztályok381
Baráti viszony függvények között382
Függvénymutatók382
Rövidített írásmód386
Függvénymutatók tömbje386
Függvénymutatók áadása más függvényeknek389
A typedef használata függvénymutatókkal391
Tagfüggvényekre vonatkozó mutatók394
Tagfüggvényekre vonatkozó mutatókból álló tömbök397
Kérdések és válaszok400
Gyakorlatok400
Kvíz400
Feladatok401
Válaszok a kvízkérdésekre401
Az előfeldolgozó
Az előfeldolgozó és a fordító403
A köztes állapot mentése404
A #define direktíva használata404
A #define használata állandókkal kapcsolatban405
A #define és az #ifdef használata vizsgálatok végzésére405
Az #else direktíva406
Beszúrás és annak vezérlése407
Szimbólumok definiálása a parancssorban409
A meghatározottság megszüntetése409
Feltételes fordítás409
Makróként megvalósított függvények410
Mi ez a rengeteg zárójel?411
Makrók, függvények, sablonok413
Karakterláncok kezelése414
A szöveggé alakító (stringizing) operátor414
Az összefűző operátor414
Előre meghatározott makrók415
Az assert() beépített makró416
Nyomkövetés és assert() makró segítségével418
A makrók mellékhatásai418
Osztályinvariánsok420
Köztes értékek kiíratása425
Nyomkövetési szintek426
Kérdések és válaszok432
Feladatok433
Kvíz433
Gyakorlatok433
Válaszok a kvízkérdésekre434
Objektum-orientált elemzés és tervezés
A fejlesztési ciklus435
Egy riasztórendszer szimulációja436
Koncepcióterv437
Elemzés és az igények felmérése437
Magas és alacsony szintű tervezés438
Egyéb objektumok439
Milyen osztályaink lesznek?439
Hogyan jelezzük a riasztásokat?440
Eseményhurkok441
PostMaster: egy esettanulmány443
Mérj kétszer, vágj egyszer444
Oszd meg és uralkodj444
Üzenetformátum445
Az osztályok kezdeti terve446
Egy vagy több kiindulópontú hierarchia447
Interfészek tervezése449
Prototípus létrehozása450
A 80/80-as szabály451
A PostMasterMessage osztály tervezése452
Az alkalmazásfejlesztői interfész452
Programozás nagy csoportokban454
A tervezési folyamattal kapcsolatos szempontok454
Tervezési döntések455
Mikor hozzunk döntéseket?455
Munka a vezérlőprogramokkal456
Kérdések és válaszok463
Gyakorlatok463
Kvíz463
Feladatok464
Válaszok a kvízkérdésekre464
Sablonok
Mik azok a sablonok?465
A sablon példányosítása466
A sablon definíciója466
Sablontípus használata474
A szabványos sablonkönyvtár480
Kérdések és válaszok481
Gyakorlatok481
Kvíz481
Feladatok482
Válaszok a kvízkérdésekre482
Kivételek, hibakezelés és néhány tanácsadás
Programhibák, tévesztések, kódmegromlás483
Váratlan események kezelése485
Kivételek485
Hogyan valósítsuk meg a kivételkezelést?486
A try és catch blokkok használata491
A kivételek elkapása491
Több catch megadása492
HIvatkozás elkapása - többrétegűség a kivételkezelésben492
Hogyan írjunk professzionális minőségű programokat?496
Zárójelek497
Hosszú sorok498
A switch utasítások498
A program szövege498
Azonosítónevek499
A nevek betűzése és a nagybetűk kérdése499
Megjegyzések500
Hozzáférés501
Osztálydefiníciók501
Beemelendő állományok501
assert()502
const502
További források502
Hol kapunk segítséget és tanácsokat502
Ajánlott olvasmányok503
Kérdések és válaszok504
Gyakorlatok504
Kvíz504
Feladatok504
Válaszok a kvízkérdésekre504
Függelékek
A bináris és a hexadecimális számrendszerek507
Gyakran használt kifejezések519
Tárgymutató531
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem