1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulástanítás?

Élvezetes tanulás

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Budapest
Kiadó: Dinasztia Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 186 oldal
Sorozatcím: Modern pedagógia a gyakorlatban
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-657-376-8
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Deli Éva évek óta vezet tanulási tréningeket különböző életkorú diákoknak. A könyv lényegében e tréningek tapasztalatait foglalja össze, sok gyakorlattal, hasznos ötlettel tanáccsal elméleti kiegészítéssel Számos elgondolkodtató és hasznos ötletet meríthet belőle diák, szülő, tanár egyaránt.
A könyv három területen is merőben új. Új a cél a módszer és a hangvétel.
CÉL: a divergens gondolkodás, a kreativitás fejlesztése, a jobb agyfélteke aktivizálása. A motiváció és az önértékelés megváltozása, az iskolai tanuláshoz szükséges készségek fejlődése „melléktermékként" jelentkezik. A legfontosabb és legérdekesebb MÓDSZER: beszélgetések történetekről Ez a fajta tanítás a mi kultúránkban nagyon szokatlan, leginkább a keleti filozófiák iskoláira jellemző: a paradoxon kikapcsolni igyekszik az analizáló, kategorizáló elmét, mozgásba hozza az intuíciót, az analógiás, a metaforikus gondolkodást.
A HANGVÉTEL: játékos. Ezen nem a gügyögést, hanem a könnyedséget értjük. A könyv az olvasót... Tovább

Fülszöveg

Deli Éva évek óta vezet tanulási tréningeket különböző életkorú diákoknak. A könyv lényegében e tréningek tapasztalatait foglalja össze, sok gyakorlattal, hasznos ötlettel tanáccsal elméleti kiegészítéssel Számos elgondolkodtató és hasznos ötletet meríthet belőle diák, szülő, tanár egyaránt.
A könyv három területen is merőben új. Új a cél a módszer és a hangvétel.
CÉL: a divergens gondolkodás, a kreativitás fejlesztése, a jobb agyfélteke aktivizálása. A motiváció és az önértékelés megváltozása, az iskolai tanuláshoz szükséges készségek fejlődése „melléktermékként" jelentkezik. A legfontosabb és legérdekesebb MÓDSZER: beszélgetések történetekről Ez a fajta tanítás a mi kultúránkban nagyon szokatlan, leginkább a keleti filozófiák iskoláira jellemző: a paradoxon kikapcsolni igyekszik az analizáló, kategorizáló elmét, mozgásba hozza az intuíciót, az analógiás, a metaforikus gondolkodást.
A HANGVÉTEL: játékos. Ezen nem a gügyögést, hanem a könnyedséget értjük. A könyv az olvasót közös kalandra hívja, és mindvégig partnernek tekinti.
A mi célunk bebizonyítani, hogy a tanulás, a gondolkodás valóban érdekes és élvezetes tevékenység lehet. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
I. Gyakorlati elmélet 9
Tévedés vagy lehetőség? 11
Játék vagy munka? 12
Önismeret 14
A tudatosság a siker egyik alappillére 18
Kreativitás 20
Kreativitás és iskola 26
Kreativitás és tanulás 30
A csoportos tréningekről 35
Hol terem a kreativitás? 39
Veszélytelen változás 41
A haszontalanságok haszna 43
Mi várható a tréningtől? 46
A jó kengurunak van erszénye, de a cilinder mellőzhető 50
II. Elmélet a gyakorlatban 57
Még egyszer a tréningről 57
Mi történik? 61
1. Önfejlesztő gyakorlatok 61
A figyelmes olvasás 64
A katona és a porosz fogadós 66
Negatív visszajelzés és teljesítmény 68
Az értékelés tanítása 71
Az egyoldalú és a kétoldalú kommunikáció 72
2. Aktív olvasás 73
Hogyan olvasunk? 78
Olvasási módszerek 80
Kereső és áttekintő olvasás 83
A többszöri olvasás módszere 86
Áttekintő olvasás 90
A kereső és az áttekintő olvasás magasiskolája 94
Fokozható? 97
3. Kreatív Jegyzetelés 100
Vizualizálás és mnemotechnika 100
A szólánc vagy történetalkotásos technika 105
Memóriafogas 110
A locus, azaz a helyek módszere 113
Évszámok, adatok megjegyzése vizualizációval 113
Mnemotechnika - automatikusan 116
A kulcsszó-módszer 118
Szókincsfejlesztés rajzolással 120
A vizuális vázlattól a kreatívig 122
önálló, kreatív jegyzetelés 125
4. Varázslat mesékkel 127
A gondolkodás fejlesztése történetek elemzése révén 127
Bemelegítés a történetek elemzéséhez 131
Reális énképpel kreatívabbak vagyunk 141
Alkalmazott bölcsesség 151
Egyre több alternatívát kínáló történetek 156
Kreatív önállóság Iö7
Hogyan írjunk kínai verset? 167
/Mindenki tud mesét írni!
A technika és az önmegismerés kapcsolata 175
A hívó szó-módszer 176
Kreativitás manuálisan 177
Rejtvénykészítés 178
Túlélőgyakorlatok 179
Befőzés 183
Ajánlott irodalom 185
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem