Kiadó: | Kossuth Egyetemi Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Debrecen |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 127 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 3 |
Tanulási stratégiák, tanulási stílusok | 5 |
Tanulási stratégiák, tanulási technikák | 5 |
Kérdőív a tanulási stratégiák vizsgálatára | 7 |
Tanulási stílusok | 12 |
Tanulási stílus kérdőív | 13 |
Közvetlen vagy közvetett fejlesztés? | 16 |
A figyelem fejlesztése és mérése | 18 |
A figyelmi működés elemei az önálló tanulásban | 18 |
Gyakorlatok a figyelmi működés fejlesztéséhez | 19 |
Vizsgálati eljárás a figyelem méréséhez | 33 |
Szemelvény | 39 |
A megértő gondolkodás jellemzői, fejlesztése | 51 |
A megértés folyamatának pszichológiai összetevői | 51 |
Fogalomalkotás | 51 |
Összefüggések megragadása | 53 |
Felismerés | 54 |
Megértés és tanulási technikák | 55 |
Gyakorlatok a megértés fejlesztéséhez | 57 |
Szemelvények | 65 |
Az emlékezet működése és fejlesztése | 74 |
Hogyan tudjuk bejuttatni az információkat a memóriába? | 74 |
Mi segít megőrizni az információkat a memóriában? | 76 |
Hogyan tudjuk szükség esetén a memóriából kiemelni az információkat? | 77 |
Alapelvek az iskolai emlékezetfejlesztő munkához | 78 |
Gyakorlatok az emlékezet fejlesztéséhez | 78 |
Szemelvények | 84 |
A problémamegoldás jellemzői és fejlesztésük | 95 |
A problémamegoldó gondolkodás összetevői | 95 |
Feladatértés vagy sötétben való tapogatózás? | 99 |
Konvergens vagy divergens problémamegoldások? | 100 |
Pszichológiai szempontok az iskolai feladatok összeállításához | 102 |
Gyakorlatok a problémamegoldás fejlesztéséhez | 104 |
Szemelvények | 113 |
Befejező gondolatok | 124 |
Felhasznált irodalom | 125 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.