1.062.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulásban akadályozott gyermekek a többségi általános iskolában

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Pécs
Kiadó: Comenius Bt.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 231 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-214-529-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. ELMÉLETI KERETEK 7
1. A témaválasztás indoklása (problémaháttér) 9
2. Az alapfogalmak értelmezése 11
Fogyatékosság 11
Akadályozottság 12
Tanulásban akadályozottság 13
Speciális nevelési szükséglet 14
Integráció 14
Inklúzió 16
Integratív pedagógia 17
3. A tanulásban akadályozott gyermek integrált
nevelésének-oktatásának története 18
3.1. Nemzetközi kitekintés 18
3.2. Hazai tapasztalatok 21
3.2.1. A tanulásban akadályozott gyermek
integrált nevelésének története 21
3.2.2. Információk a tanulásban akadályozott gyermekek
integrálásának hazai helyzetéről 25
Statisztikai adatok 25
Attitűdök 26
Országos helyzetkép egy pályázat tükrében 27
Egy regionális példa: a Nógrád megyei helyzetkép 28
Jogi feltételek 29
4. A tanulásban akadályozott gyermekek integrált
nevelésének-oktatásának pedagógiai kérdései 33
4.1. A tanulás folyamata az integratív pedagógiában 33
Differenciálás az általános pedagógiában 35
Az integratív pedagógia alapjai a differenciálás szempontjából 36
A differenciálás szempontjai az integratív pedagógiában 37
A differenciálás módszerei 41
Aktív tanulás 42
4.2. Szakemberek együttműködése a tanulásban akadályozott
gyermekek fejlesztésében 44
4.3. A szülők és az iskola kapcsolata 46
II. A KUTATÁS CÉLJA ÉS EREDMÉNYEI 49
1. A kutatás célkitűzései, kérdésfeltevések, hipotézisek 51
2. A kutatás metodikai megalapozása 52
2.1. A vizsgálat terve 52
2.2. A vizsgálati minta jellemzése 54
2.3. A vizsgálat módszerei 69
3. A vizsgálat eredményeinek a bemutatása 73
3.1. Az Általános kérdőív leíró elemzése 73
3.2. A tanulásban akadályozott Gyermekre vonatkozó
kérdőív leíró elemzése 101
3.3. A Szülői kérdőív leíró elemzése 133
3.4. Összefüggések 142
3.5. A vizsgálat eredményeinek összegzése 165
III. JAVASLATOK A KUTATÁS EREDMÉNYEINEK
HASZNOSÍTÁSÁRA A GYAKORLATBAN 169
JEGYZETEK 175
BIBLIOGRÁFIA 183
MELLÉKLETEK 195
1. Levél az iskola igazgatójának 197
2. Kitöltési útmutató ing 198
3. Általános kérdőív 199
4. Gyerekről szóló kérdőív 207
5. Szülői kérdőív 216
6. Prestruktúrált interjú az elővizsgálathoz 219
7. Interjú Nyugat-Magyarországon 222
8. Interjú egy befogadó iskolában 229
9. Összefüggések adatai 231

Dr. Papp Gabriella

Dr. Papp Gabriella műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Papp Gabriella könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem