1.067.209

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulás és képzés a vállalati gyakorlatban

Előszó

Christopher Mabey és Paul Iles Az elmúlt évtizedben hatalmas váltás történt a szervezetekben: ahelyett, hogy különböző módszereket és technológiákat dolgoznának ki a szervezeten belüli tanulásra,... Tovább

Előszó

Christopher Mabey és Paul Iles Az elmúlt évtizedben hatalmas váltás történt a szervezetekben: ahelyett, hogy különböző módszereket és technológiákat dolgoznának ki a szervezeten belüli tanulásra, fejlődésre, azokra a megközelítésekre és attitűdökre koncentrálnak, amelyek elősegítik a tanulást. A különböző tanfolyamok már nem csupán ismeretek átadására koncentrál, hanem mindezek alkalmazására is. A korábbiaktól eltérően azt vizsgálják, hogyan lehet alkalmazni a mindennapi munkában a tanulást. Manapság már a közvetlen felettesek lesznek a "betanítók" a korábbi tanár helyett és nem tanulókról, hanem inkább gyakornokokról beszélünk. A szervezet/személyzetfejlesztés ma már három szinten, az egyén, a csoport és a szervezet szintjén folyik. A tanulás leginkább a munkahelyi problémák megértésére, önmagunk fejlesztésére, a tanulás előtti korlátok leküzdésére és annak a megértésére irányul, hogy mit is jelent valójában "tanuló szervezet"-nek lenni. Nem arról van szó, hogy a tanulás tanárok nélkül folyik. Inkább arról, hogy mára már széles körben felismerték, hogy a tanulás az üzleti rugalmasság, az alkalmazotti megelégedettség és a munkahelyi környezetben történő önmegvalósítás egyik legfontosabb alkotóeleme lett. Peter Senge cikke, amellyel e könyv kezdődik, a 90-es évek elején íródott, s miközben visszatekint azokra a szemináriumi munkákra, melyeket az egyéni és szervezeti tanulás témájában folytattak (Argyris and Schon 1978; Mintzberg 1987), bemutatja azon képességek, szerepek és eszközök összességét, amely a szervezeti tanulást segíti majd a jövőben. Végül néhány konkrét példán keresztül demonstrálja napjaink tanuló szervezetekkel kapcsolatos dilemmáit. Vissza

Tartalom

Bevezetés
Christopher Mabey - Paul Iles: 7
Első rész Szervezeti tanulás
Christopher Mabey: 9
1. A vezetők új feladata: tanuló szervezetet építeni
Peter M. Senge: 11
2. Tanuló szervezetek
Margaret Dale: 23
3. Amiért a menedzserek nem fognak tanulni
Graeme Salamon - Jim Buttler: 31
4. Az üzem, mint tanuló laboratórium
Dorothy Leonard-Barton: 37
Második rész A kompetencia értékelése és fejlesztése
Christopher Mabey: 45
5. A kompetencia követelmények előrejelzése: nemzetközi kiválasztás és értékelés
Paul R. Sparrow - Mario Bogrtanno: 47
6. A gyors változáshoz való alkalmazkodás képessége
Tony Cockerill: 56
7. A pályakezdő menedzserek kiválasztására alkalmazott kompetenciamodellek
- Hazai esettanulmány
Paládi Kovács Gergely: 61
8. Egyéni és szervezeti tanulás: törekvés a változásra
Alan Mumford: 73
9. Vezetők felhatalmazása
Linda Gratton - Jill Pearson: 80
Harmadik rész A fejlődés segítése
Paul Iles: 92
10. Tevékenységen keresztüli tanulás és kiválóság szerepe a menedzsment fejlesztésben
Charles J. Margerison: 94
11. A teljesítmény áttekintésének hatása az értékelésben: ami egyértelmű és ami nem
Clive Fletcher: 100
12. Karrierfejlesztési technikák Angliában: egy résztvevő szemszögéből
Christopher Mabey - Paul Iles: 104
13. Segítve irányítani, vagy nem segítve irányítani - ez itt a kérdés!
John O. Burdett: 111
14. Stratégiai menedzsment fejlődése: a vezetői kompetencia fejlesztéséhez és értékeléséhez használt tapasztalati tanulás elmélete
Dávid Kolb - Stuart Lublin - Juliann Spoth - Richárd Baker: 122
15. Az önfejlesztés alkalmazása a szervezeteknél
Mike Pedler: 129
16. Tervezés és az idő a szakképzésben
Dr. Benedek András: 134
Negyedik rész A csoporthatékonyság kifejlesztése 146
Christopher Mabey:
17. Önirányító csoportok létrehozása 147
Richárd S. Wellins:
18. A csoportmunka dilemmái 153
Rosabeth Moss Kanter:
19. Menedzseri vezetés: A jó szervezet kulcsa 159
Elliot Jacques:
20. A munka újra tervezése 164
Mick Marchington:
21. Innovációs csoportok a vállalatoknál 170
Neil Anderson - Gillian Hardy - Michael West
Ötödik rész A sokféleség kezelése 176
Paul Iles:
22. Másság értékelése: az elmélet és a modell 178
Barbara A. Walker:
23. Nők a vezetésben: szervezeti szocializáció és értékelési gyakorlatok, melyek
megakadályozzák a ranglétrán való előrejutást 186
Beverly Alimo-Metcalfe:
24. Miért veszítik el a felső vezetők az egyensúlyúkat? 195
Joan F. Kofodimos:
25. Menedzsment fejlődés Európában 203
Mel Berger - Paul Watts:
Köszönetnyilvánítás
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem