1.059.326

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulás a fenntarthatóságért

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A fenntarthatósággal kapcsolatos pedagógia célja az, hogy az oktatás hozzájáruljon a megfelelő társadalmi működésmódok kialakításához: nem arról szól tehát, hogyan tartható fenn a természet, hanem végső soron arról, hogyan menthető meg az emberiség. Jól mutatja e cél fontosságát, hogy az Egyesült Nemzetek Szervezetének 57. közgyűlése a 2005-2014 közötti időszakot a „Tanulás a fenntarthatóságért" évtizedének nyilvánította. A kötetben összegyűjtött írások betekintést nyújtanak az Országos Közoktatási Intézet fenntarthatóság pedagógiája terén eddig végzett munkájába és társadalmi, politikai környezetébe azzal a céllal, hogy az ENSZ-évtized kapcsán áttekintsék, mit tehetnek hozzá a hazai fejlesztések ennek sikeréhez.

Tartalom

Előszó (Varga Attila) 7
Czippán Katalin: Tanulás és oktatás a fenntarthatóságért - egy évtizednyi
világméretű elköteleződés ! 11
Bagi Éva: Az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságának „Fenntartható fejlődés
oktatása" stratégiája 15
Könczey Réka: Az európai környezeti nevelési törekvések és a magyar
környezeti nevelés 25
Az EU közös környezeti nevelési törekvései 25
Környezeti nevelés itthon 37
A környezeti nevelés kihívásai - külföldi tapasztalatok és javaslatok 45
Havas Péter - Varga Attila: A környezeti neveléstől a fenntarthatóság
pedagógiai gyakorlata felé 49
A fenntarthatóság pedagógiájának helyzete hazánkban 49
Az ENSI létrejötte, története 54
A Magyarországi Ökoiskolák Hálózatának fejlesztése 66
Villányi Györgyné: A környezeti nevelés alakulása az óvodai nevelésben -
úton a zöld óvoda felé 73
A környezeti nevelés helye és szerepe a magyar óvodai nevelésben
a kezdetektől napjainkig 73
A tartalmi szabályozás specifikumai 74
Mai helyzet az óvodai nevelés területén 75
A Zöld Óvodai Kritériumrendszer kidolgozása 77
Marosváry Péter: Az erdei iskolázás és az ökopontok szerepe és lehetőségei
a magyar közoktatásban 85
Elméleti háttér 85
Az Erdei Iskola Program 90
A továbblépés lehetőségei 97
Victor András: A Magyar Környezeti Nevelési Egyesület szerepe
a hazai környezeti nevelés fejlesztésében 101
A civilszervezetek lehetőségei általában 101
Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia 102
EE-TIPs Projekt 105
Iskolazöldítés 110
A Magyar Környezeti Nevelési Egyesület rövid bemutatása 115
Gulyás Magda - Varga Attila: A környezeti attitűdtől a minőségi kritériumokig 119
Környezeti attitűdök 120
A fenntartható fejlődés iskoláinak minőségi kritériumai 125
A fenntartható fejlődés iskoláinak fejlesztési forgatókönyvei 133
Fűzné Kőszó Mária: Környezeti nevelési akciókutatás Szegeden 139
Az akciókutatás szegedi modellje 139
Az akciókutatás hatása a tanárképzős hallgatók reflektív gondolkodására 146
Összegzés, konklúziók, a továbbfejlesztés és a gyakorlati alkalmazás
lehetőségei 149
Iván Zsuzsanna: Lehetőség vagy kötelesség? - Az iskolavezetés és
a környezeti nevelés: Algyő esete 151
Bereczky Béla: Az iskolavezetés lehetőségei a környezeti nevelés terén - Telkibánya 163
dr. Csobod Éva: Tanári kompetenciák a környezeti nevelésben 179
Fűzné Kószó Mária: A fenntarthatóság pedagógiája az európai általános
iskolákban - tanár-továbbképzési kurzus 183
Rövidítések jegyzéke 191
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem