Előszó
Egyre többen, egyre többet, egyre többféle formában, egyre tovább tanulunk. Tanul a kisdiák, a nagydiák, a felnőtt és az idős ember, tanulnak a csoportok, az intézmények, a szervezetek. Tanul a...
Tovább
Előszó
Egyre többen, egyre többet, egyre többféle formában, egyre tovább tanulunk. Tanul a kisdiák, a nagydiák, a felnőtt és az idős ember, tanulnak a csoportok, az intézmények, a szervezetek. Tanul a társadalom. Miközben azonban a tanulás fogyasztói életünk részévé válik, nem fenyeget-e az a veszély, hogy a társadalmak kettészakadnak a tudást egyre nagyobb intenzitással és élvezettel személyiségükbe építő, kreatív és magabiztos elitekre, valamint az információk özönétől megzavart, a tanulási helyzetekben szorongó leszakadókra? Képese mindenki tanulni? Fejleszthetőek-e a tanulási képességek? Honnan tudjuk, mit érdemes tanulnunk? Milyen tanítóra, tanárra és tanulóra van szükség a tudás társadalmában? Élhetőbb, biztonságosabb és otthonosabb világ vár ránk ott?
Ezekre és hasonló kérdésekre keresik a választ, legújabb kutatási eredményeik bemutatásával, a VI. Országos Neveléstudományi Konferencia hazai és külföldi előadói és hallgatói.
Konferenciánk - a hagyományoknak megfelelően - a neveléstudományok (neveléstörténet, neveléselmélet, nevelésszociológia, neveléslélektan, sportpedagógia, gyógypedagógia, felnőttnevelés, oktatástechnológia stb.) új tudományos eredményei bemutatásának, tudományos igényű megvitatásának legjelentősebb, országos fórumul szolgál. A rendezvény szakmánk fejlődése, önismerete szempontjából kulcsfontosságú esemény, lehetőséget teremt arra, hogy különböző szakterületek, különböző kutatóműhelyek és a neveléstudomány különböző generációi (professzoroktól a PhD hallgatókig) találkozzanak, és egymás előtt legfrissebb kutatási eredményeikről beszámolhassanak. Ezzel közvetlenül szolgálja a pedagógusképzés fejlesztését, közvetve pedig hozzájárulhat a közoktatás minőségének és eredményességének, valamint az oktatáspolitika tudományos megalapozottságának javításához is.
Köszöntünk minden kollégát, aki tudományterületünk e fontos kérdéskörének megvitatásához, legújabb tudományos eredményeik bemutatásához és szakmai értékeléséhez részvételével és munkájával hozzájárul.
Vissza