Fülszöveg
ERDEI KVASZNAY ÉVA művészetszervező képzőművész Tősgyökeres csepeli ember 1942. augusztus 17-én született Csepelen 1960-ban érettségizett az ungvári magyar középiskolában 1969-ben az ELTE bölcsészettudományi Karán magyar-orosz középiskolai tanári diplomát szerzett 1977-ben Szegeden, a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán rajz szakot végzett
Tagja a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének,
a Kisgrafikusok Baráti Körének Alapítója és tagja a Family Art/Király-Erdei-Műhely családi szellemi alkotó közösségnek Csepeli Alkotó Fórumnak A 70-es évek óta kiállító művész, szépirodalmi és művészeti írásait
rendszeresen publikálja A Dunatükör művészeti, kulturális folyóirat képzőművészeti szerkesztője
A Prokop Péter-díj megalapítója Művészeti és kulturális tevékenységéért 2005-ben Nívódíjat
2012-ben Csepel Szolgálatáért díjat kapott
De ki hatott, ki mindenki hatott Erdei Éva művészetére? Furamód képeit elnézve nem egy nagy előd, hanem maga a magyar ősmítosz. Ezt hozza föl, mint...
Tovább
Fülszöveg
ERDEI KVASZNAY ÉVA művészetszervező képzőművész Tősgyökeres csepeli ember 1942. augusztus 17-én született Csepelen 1960-ban érettségizett az ungvári magyar középiskolában 1969-ben az ELTE bölcsészettudományi Karán magyar-orosz középiskolai tanári diplomát szerzett 1977-ben Szegeden, a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán rajz szakot végzett
Tagja a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének,
a Kisgrafikusok Baráti Körének Alapítója és tagja a Family Art/Király-Erdei-Műhely családi szellemi alkotó közösségnek Csepeli Alkotó Fórumnak A 70-es évek óta kiállító művész, szépirodalmi és művészeti írásait
rendszeresen publikálja A Dunatükör művészeti, kulturális folyóirat képzőművészeti szerkesztője
A Prokop Péter-díj megalapítója Művészeti és kulturális tevékenységéért 2005-ben Nívódíjat
2012-ben Csepel Szolgálatáért díjat kapott
De ki hatott, ki mindenki hatott Erdei Éva művészetére? Furamód képeit elnézve nem egy nagy előd, hanem maga a magyar ősmítosz. Ezt hozza föl, mint ceyloni gyöngyhalász az igazgyöngyöt rettenetes mélységből, egyetlen levegővétellel, és a klasszikus modernizmus eszközeivel - melyek zsigereiben voltak/vannak- becsomagolja, ápolja, transzponálja.
Profán szertartás az övé, mégis, minden műve az oltáriszentség fölmutatása is egyben,
Koppány Zsolt
Él Csepel-Királyerdőn egy képzőművész, Erdei Kvasznay Éva, aki - családjával együtt - életművész is, a szónak abban a nemes értelmében, ahogy Benedek Marcell álmodta, írta, mondta: a „szépen élni" eszméje jegyében. Ösz-szegyűjtött írásai egytől egyig vallomások; vallomások önmagáról, az ungvári gyermekévekről, a családról, rokonokról, ismerősökről, művész és nem művész barátokról, a sorsát formáló tapasztalatokról, élményekről és felismerésekről, vagyis a fogékony-érzé-keny lélek apró rezdüléseiről és drámai megrendüléseiről. Ilyenképpen Erdei Kvasznay Éva nagy belső titkok tudójaként vall az elmúlt évtizedekről és a közelmúltról, csupa olyan dologról, amelyek valahonnét nagyon is ismerősek az olvasónak, mégis ezer újdonsággal szolgálnak neki. Titkai egyik legfontosabbika pedig az, hogy az élet minden megpróbáltatása és öröme az érzékeny embernek hasznára válik: valamennyi tapasztalata, élménye és a nyomukban született felismerések sora -tanítás, tanulság lesz a számára. Erdei Kvasznay Éva azokat az arcokat, illetve eseményeket, életepizódokat idézi föl kis kötetében, amelyek olyanná formálták, amilyenné lett: a szépen élni tudásának birtokosává és az önzetlen élet alázatos példaadójává. Nem mellesleg igényes művésszé.
Mezey László Miklós
Vissza