kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 115 oldal |
Sorozatcím: | Korszerű nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 11 cm |
ISBN: | 963-17-3445-5 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52 586/9. Fekete-fehér ábrákkal. |
Bevezetés | 5 |
A tanterv fogalma | |
Történeti visszapillantás | 7 |
A tantervi műfajtípusok alapesetei | 10 |
Tantervij műfajtípusok hazánkban a felszabadulás után | 12 |
A korszerű tanterv ismérvei | 15 |
A nevelés és oktatás terveinek célrendszere | |
A célrendszer összetevői | 19 |
A célrendszer forrásai | 21 |
A célok belső rendszere | 23 |
A feladatok struktúrája | 26 |
A követelményrendszer | 27 |
A művelődési anyag kiválasztása és elrendezése | |
A műveltség és az iskolai művelődési anyag | 39 |
Az iskolai művelődési anyag kiválasztásának fő tényezői | 41 |
A művelődési tartalom és a tantárgyak | 48 |
A tantervi integráció | 52 |
A tananyag struktúrája | 56 |
Törzsanyag, kiegészítő anyag, kerettanterv | 62 |
Tanterv és pedagógiai technológia | |
Meghatározhatja-e a tanterv a pedagógiai technológiát? | 65 |
A tanulási folyamat figyelembe vétele a tananyag elrendezésében | 66 |
A tanítási-tanulási folyamat értékelésének tantervi megalapozása | 68 |
A módszerek alapelveinek tantervi meghatározása | 74 |
Az eszközrendszer tantervi szabályozása | 77 |
Tantervfejlesztés | |
A tantervfejlesztés "bűvös köre" | 82 |
A rendszerszemlélet érvényesítése a tantervfejlesztésben | 84 |
A folyamatos és a periodikus változtatás egysége | 87 |
Tantervi értékelés és tantervfejlesztés | 90 |
A tantervfejlesztés koordinálása | 95 |
Utószó | 103 |
Irodalmi tájékoztató | 104 |