1.052.843

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanterv vagy vizsga?

Szerkesztő

Kiadó: Edukáció Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 192 oldal
Sorozatcím: Társadalom és oktatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-404-173-6
Megjegyzés: Kihajtható melléklettel. 1000 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"Egy gombostűt sem lehetett volna leejteni 1989. november elsején a budapesti Kossuth Klub előadótermében, de még a környező szobákban sem, akkora volt az érdeklődés a Vizsgarendszer... Tovább

Előszó

"Egy gombostűt sem lehetett volna leejteni 1989. november elsején a budapesti Kossuth Klub előadótermében, de még a környező szobákban sem, akkora volt az érdeklődés a Vizsgarendszer Magyarországon? című konferencia iránt." így írt a sajtó (Köznevelés, 1989. 43. sz. 3. o.) az Oktatáskutató Intézet, a Neveléstudományi Kutatók Országos Egyesülete és az Országos Pedagógiai Intézet Értékelési Központja által szervezett konferenciáról, melynek előadásait e kötetben adjuk közre.
Mi hangzott el ezen a konferencián, miről is szól ez a kötet? Az iskolarendszer egészét átszövő vizsgarendszer gondolatáról. Arról, hogy miképpen építhető fel egy olyan rendszer, amelyben a hosszabb-rövidebb ideig tartó iskolai tanulás eredményessége és nem a tanulás folyamata válik fontossá. Arról, hogy mennyiben lehet gyengíteni az iskolai tanítás folyamatát eddig szabályozó tantervek igazgatási jellegét, és miképpen kísérelhető meg, hogy a bizonyítvány ne csupán a képzésben való részvétel tényét, hanem a megszerzett tudás minőségét is tanúsítsa. Szó esett továbbá a konferencián az iskolák szintjén szervezendő, a tanárok és a szülők érdekeit közvetlenül érintő diagnosztikus vizsgákról, illetve vizsgálatokról is, amelyek még a tanulási folyamatban tájékoztatnának-orientálnának a diákság tudása felől. A diagnosztikus vizsga oktatáselméleti alapvetései mellett egy-egy tanulmány erejéig helyet kapott -a kötetben a pszichológia és a kultúrantropológia szemléletmódja is, hogy más logikában is lássuk a vizsgák és vizsgálatok jelentését.
A tudományosan tervezhető társadalom eszméjének bukása óta joggal fogadható gyanakvással bármely komoly fordulatot ígérő tervezet. A vizsgarendszerekre vonatkozó elképzelésekkel kapcsolatban is kikerülhetetlenül felmerül a kérdés: mi valósítható meg az amúgy "kézenfekvőnek tűnő tervekből? A konferencia "hallgatósága a bemutatott tervek realitását maga is felmérhette, néhány, elsősorban nyugat-európai ország értékelési és vizsgáztatási rendjét taglaló előadás alapján. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Báthory Zoltán: Miért kell nekünk vizsgarendszer? 9
A „vizsgakérdés"
Sáska Géza: Vizsgák és vizsgálatok. Koncepciók a nyolcvanas, kilencvenes évek fordulóján Magyarországon 17
Hegedűs T. András: Megmérettetés és minősítés: a vizsga mint kulturális jelenség 45
Mihály Ottó: Az iskolai nevelés és a vizsga kölcsönhatásai 57
Szilágyi Klára: Folyamatmérés és személyiségfejlődés 63
Nagy József: A diagnosztikus vizsga elméleti alapjai 71
Vidákovich Tibor: A diagnosztikus vizsgáztatás módszerei és eszközei 91
Vizsgarendszerek a gyakorlatban
Halász Gábor: A közoktatás és a felsőoktatás kapcsolódása: problémák és nemzetközi perspektívák 107
Semjén András: Vizsgarendszerek a fejlett országokban 123
Forray R. Katalin: A Német Szövetségi Köztársaság értékelési és vizsgarendszere 145
Semjén András - Setényi János: A svéd értékelési rendszer 157
Kádárné Fülöp Judit: A brit középfokú érettségi vizsga (GCSE) az anyanyelv tantárgyban 167
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanterv vagy vizsga? Tanterv vagy vizsga? Tanterv vagy vizsga? Tanterv vagy vizsga?

A borító és néhány lap foltosak.

Állapot:
2.440 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba