Szövényi Zsolt: Megnyitó | 11 |
Anyanyelv | |
Dr. Nagy J. József: Az igei csoport számítógépes elemzése a kisiskolások élőbeszédében | 27 |
Dr. Cs. Nagy Lajos: A szóalkotási módok helye és szerepe az alsó tagozati anyanyelvi nevelésben | 41 |
Dr. Albert Sándorné: A strukturális elemzési módszerek alkalmazási lehetőségei az anyanyelvi órákon | 55 |
Dr. Hangay Zoltán: A szöveg szerepe és problémái az alsó tagozaton | 69 |
Tóth Istvánné: A néma, értő olvasás és az írásképesség helyzete Somogy megyében | 76 |
Orosz nyelv | |
Dr. Lengyel Zsolt: Az idegennyelvi nevelés kezdetének néhány pszicholingvisztikai kérdése | 97 |
Rózner Katalin: Mérhető-e az idegennyelvi kommunikáció? | 103 |
Dr. Steiner Molnár Judit: A szókincsfejlesztés megvalósítása korszerű szófeldolgozási módszerekkel | 113 |
Zsuzavijova Nelli Alekszandrovna: Beszédtanítás a tanulók személyes érdeklődése alapján | 123 |
Német nemzetiség | |
Dr. Inge Jank: Hatékonyabb nyelvtanulás az oktatás kezdő szakaszában is | 131 |
Unger Manfred: A környezetismeret német nyelvű tanításának néhány problémája a kétnyelvűség tükrében | 143 |
Ungerné Pásztor Irén: Gyakorlati tapasztalatok a két nyelven folyó oktatás megvalósításáról | 156 |
Szerbhorvát nemzetiség | |
Dujmov Jánosné: A szerbhorvát (horvátszerb) nyelv oktatásának feladatai és alapvető céljai az óvodában | 173 |
Matematika | |
Kovácsné Győri Ida: Az alsó tagozatos matematikaoktatás dokumentumainak és tanítási óráinak szerkezeti kérdései | 185 |
Molnár Zoltánné: Eredmények és problémák a halmazok, logika témakör tanításában | 200 |
Vasváry Zoltánné: A kreatív gondolkodás fejlesztésének néhány lehetősége a 3-4. osztályos matematika feldolgozása kapcsán | 214 |
Dr. Kopasz Éva: A test és síkidom fogalma alakulásának vizsgálata 6-10 éves korban | 224 |
Dr. Kuti István: Az átmenet problémái az óvodai és iskolai matematikai nevelésben | 228 |
Pápay Péter: Az algebrai struktúrák elemeinek tanítása az alsó tagozaton és ennek vetülete a tanítóképzésben | 234 |
Környezetismeret | |
Dr. Schottner Ede: A természettudományok és a tanítóképzés | 247 |
Dr. Pusztai Jánosné: A földrajzi fogalmak didaktikai és módszertani problémái a környezetismeret tantárgyában és a tanítójelöltek felkészítésben | 251 |
Dr. Laki Ferenc: A biológiai ismeretek alapozása a környezetismeret tantárgy 1-4. osztálya anyagában | 255 |
Kishonti Istvánné: Sürgős, megoldásra váró problémák a környezetismeret tanításában | 260 |
Dr. Szabó Gézáné: A világnézeti nevelés lehetőségei a környezetismeret-órákon, különös tekintettel a természetismereti témakörre | 265 |
Dr. Gaál Attila: Tanulmányi teljesítmény-elemzés írásbeli vizsgaeredmények alapján | 269 |
Technika | |
Antal Jánosné: A technika tantárgy tanításának új vonásai | 275 |
Gedon László: Munkateljesítmények önértékelésének néhány pszichológiai és technika tantárgypedagógiai vonatkozása | 283 |
Ének-zene | |
Ludvigné Somorai Mária: Az ének tantárgypedagógia tanításának időszerű kérdései | 299 |
Nagy Miklósné: A komplex esztétikai hatások és eljárások szerepe a tanulási nehézségek leküzdésében | 314 |
Rajz | |
Dr. Gimesi Mihályné: A 6-10; éves korú tanulók rajzoláshoz való pozitív beállítódásának okai | 331 |
Késmárky Mária: Néhány kérdés az alsótagozatos színproblémák kapcsán- egy kísérleti kutatás témakörén belül | 349 |
Weintrager Adolf: A színek szerepe a színpreferencia és színdinamikai vizsgálatok során | 355 |
Testnevelés | |
Dr. Ozsváth Ferenc: A képességfejlesztés korszerű értelmezése és módszerei az alsó tagozatos szomatkus nevelésben egy kísérlet alapján | 367 |
Vermes Károlyné: Az ugróerő vizsgálata az általános iskola alsó tagozatában | 387 |
Népművelés - könyvtár | |
Dr. Török L. Gábor: A szakmásodás és a felsőfokú szakképzés néhány kérdése a közművelődésben | 395 |
Homonnay Nándorné dr. Jób Klára: A népművelőképzés helyzete a Comenius Tanítóképző Főiskolán | 399 |
Dr. Kiss Tamás: | |
Dr. Eszik Zoltán: Népművelési gyakorlatok a szegedi főiskolán | 406 |
Dr. Frick Mária: "A Bajai Tanítóképző Főiskola hallgatóinak életmódja és művelődési szokásai" című tanszéki kutatási anyag bemutatása | 412 |
Balázsi Károly: Egy értékrendi mikrovizsgálat a bajai tanítóképző főiskola hallgatóinak körében | 417 |
A tanítóképzés általános kérdései | |
Tóth Sándorné: | |
Budai István: Integrációs törekvések a tanítóképzésben a pedagógiai tárgyak és a gyakorlat területén | 425 |
Udvarhelyi Gyuláné: A csoportos pedagógiai gyakorlatok tapasztalatai | 434 |
Dr. Supp Györgyné: Tanítójelöltek felkészítése az önművelésre és az önművelésre-nevelés feladatára | 446 |
Zárszó: Szövényi Zsolt | 455 |