kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 183 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-18-1422-x |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 56 211. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Bevezetés | 7 |
Nyelvtanításunk ma | 9 |
Hét nyelvtanítási cél | 9 |
Szükségletelemzés | 15 |
Tananyagtervezés | 16 |
Tanterv | 17 |
Az "önindukáló nyelvtudás" és az iskola | 18 |
A nyelvtanás és az iskola | 21 |
Kommunikatív szemlélet, fenntartásokkal | 23 |
Motiválás | 25 |
A nyelvtanítási folyamat egy modellje | 29 |
Kérdések | 32 |
Nyelvtanári szerep és személyiség | 33 |
A gyorsuló szerepváltozás okai | 33 |
A szerep és a személyiség viszonya | 34 |
A nyelvtanuló jellemzése | 35 |
Életkor | 35 |
Nyelvkészség | 36 |
Motiváció | 36 |
Tanulási stíílus | 36 |
Személyiségjegyek | 37 |
Tanár-diák interakciós rendszerek | 38 |
Tanárszerepek | 39 |
A hagyományos és modern nyelvtanítás ingája | 40 |
Önismeret és énállapotok | 41 |
Tanár-diák játszmák | 43 |
Az idegen nyelvi én | 45 |
Kérdések | 45 |
Nyelvoktatási áramlatok (1870-1970) | 47 |
Szemlélet, módszer, eljárás | 47 |
A nyelvtani-fordítás módszer | 48 |
Az IPA programja | 50 |
A direkt módszer | 51 |
Nyelvelsajátítás és tanulás | 52 |
Az audiolingvális módszer | 54 |
Kérdések | 58 |
Elszakadás a módszer fogalmától (1970-1980) | 59 |
Tantervre építés | 59 |
Szövegelemzés | 61 |
A beszédaktus és hatása a nyelvtanításra | 62 |
A funkcionális-fogalmi tanterv | 64 |
Emberi kapcsolatokra építés | 66 |
Humanisztikus gyakorlatok és személyközpontú tanítás | 66 |
Nyelvtanítási kutatásokra építés | 69 |
Kérdések | 73 |
Új módszerek | 75 |
Szuggesztopédia | 75 |
Az érzelmi szűrő | 77 |
Az agy két féltekéjének összehangolása és az agyhullámok | 78 |
A szuggesztopédia alapelvei | 80 |
Fenntartások a szuggesztopédiával kapcsolatban | 81 |
A szuggesztopédia hatása a nyelvtanításra | 82 |
Kérdések | 85 |
A teljes fizikai válasz | 86 |
A csendes módszer | 88 |
A minimalizált tanári beszédidő | 90 |
Közösségi nyelvtanulás | 93 |
Kérdések | 97 |
A négy készség kommunikatív tanítása | 100 |
A kommunikatív szemlélet | 100 |
Hallás utáni értés | 103 |
Hanganyagok és feldolgozásuk | 104 |
Beszéd | 108 |
Beszédgyakorlatok | 111 |
Olvasás | 119 |
Szövegtípusok, olvasási szükségletek | 119 |
Olvasási technikák és tanításuk | 120 |
Írás | 124 |
Írásigényekre felkészítő gyakorlatok | 124 |
Javítás | 125 |
Kérdések | 128 |
Az idegen nyelvi óra | 131 |
A tanár mint döntő tényező | 131 |
Székek, tábla, írásvetítő | 132 |
Óraterv | 136 |
Óralátogatás | 138 |
Szaktanácsadók megfigyelési szempontjai | 139 |
Kutatáscentrikus megfigyelés | 142 |
Mikrotanítás | 145 |
Képzés és önképzés | 146 |
Önmegfigyelési szempontok | 147 |
Önképzőkör | 147 |
Kérdések | 148 |
Nyelvi tesztek | 151 |
Norma és követelmény | 151 |
Objektivitás | 152 |
Megbízhatóság és hitelesség | 153 |
Célok szerinti osztályozás | 154 |
Tesztelemzés | 155 |
Tesztfeladatok | 159 |
Értékelés | 160 |
Kérdések | 160 |
Kutatás | 162 |
Kutató tanár? | 162 |
Hibaelemzés | 162 |
Az AILA szekciói | 167 |
Kilépés az elszigeteltségből | 169 |
Kérdések | 170 |
Irodalom | 172 |
Név- és tárgymutató | 180 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.