1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítsunk nyelveket!

Általános módszertan nyelvtanárok számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 183 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-1422-x
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 56 211. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Tanítsunk nyelveket! alcíme Általános módszertan nyelvtanárok számára. Minden nyelvtanár számára, függetlenül attól, hogy milyen nyelvet tanít. A nyelvek tanításában megtalálható közös vonásokról... Tovább

Előszó

A Tanítsunk nyelveket! alcíme Általános módszertan nyelvtanárok számára. Minden nyelvtanár számára, függetlenül attól, hogy milyen nyelvet tanít. A nyelvek tanításában megtalálható közös vonásokról szól ez a könyv.
Az egyes nyelvek tanításáról állandóan olvashatunk, konferenciákon hallhatunk. Az elmúlt tizenöt évben azonban egy általános módszerrtan hiánya egyre érezhetőbbé vált. Érezhető ez abban, hogy a különböző nyelveket tanító tanárok közötti párbeszéd messze elmarad az azonos nyelvet tanító tanárok tapasztalatcseréjétől, holott más nyelvek tanítására való kitekintés új szempontokat hozhat, perspektívában láttatja mindennapi gyakorlatunkat. A párbeszédet nehezíti az állandó fogalommeghatározás. Mi magyarul a "funkcionális nocionális szillabus"? Mi, némettanárok így gondoljuk, mi, spanyoltanárok meg úgy, s csak nagy sokára világosodik meg a fogalmak közös magja, lényege. Ködösít is az idegen nyelvbe zártság. Bonyolultnak gondolunk olyasmit, ami egyszerű, egyszerűnek azt, ami körültekintést, óvatos elemzést igényelne, néha átveszünk félig megértett elveket, máskor fontos felismerések mellett elmegyünk, pedig lenne két közös nyelvünk is. Az egyik az anyanyelvünk, mint az együtt gondolkodás nyelve, a másik az anyanyelvünk, mint kiinduló nyelv, melyre minden idegennyelv-tanár épít. E két nyelv közül csak az elsővel foglalkozik ez a könyv, az együtt gondolkodás nyelvével, azáltal, hogy a nyelvtanítás általános módszertani kérdései közül választotta témáit. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
Nyelvtanításunk ma9
Hét nyelvtanítási cél9
Szükségletelemzés15
Tananyagtervezés16
Tanterv17
Az "önindukáló nyelvtudás" és az iskola18
A nyelvtanás és az iskola21
Kommunikatív szemlélet, fenntartásokkal23
Motiválás25
A nyelvtanítási folyamat egy modellje29
Kérdések32
Nyelvtanári szerep és személyiség33
A gyorsuló szerepváltozás okai33
A szerep és a személyiség viszonya34
A nyelvtanuló jellemzése35
Életkor35
Nyelvkészség36
Motiváció36
Tanulási stíílus36
Személyiségjegyek37
Tanár-diák interakciós rendszerek38
Tanárszerepek39
A hagyományos és modern nyelvtanítás ingája40
Önismeret és énállapotok41
Tanár-diák játszmák43
Az idegen nyelvi én45
Kérdések45
Nyelvoktatási áramlatok (1870-1970)47
Szemlélet, módszer, eljárás47
A nyelvtani-fordítás módszer48
Az IPA programja50
A direkt módszer51
Nyelvelsajátítás és tanulás52
Az audiolingvális módszer54
Kérdések58
Elszakadás a módszer fogalmától (1970-1980)59
Tantervre építés59
Szövegelemzés61
A beszédaktus és hatása a nyelvtanításra62
A funkcionális-fogalmi tanterv64
Emberi kapcsolatokra építés66
Humanisztikus gyakorlatok és személyközpontú tanítás66
Nyelvtanítási kutatásokra építés69
Kérdések73
Új módszerek75
Szuggesztopédia75
Az érzelmi szűrő77
Az agy két féltekéjének összehangolása és az agyhullámok78
A szuggesztopédia alapelvei80
Fenntartások a szuggesztopédiával kapcsolatban81
A szuggesztopédia hatása a nyelvtanításra82
Kérdések85
A teljes fizikai válasz86
A csendes módszer88
A minimalizált tanári beszédidő90
Közösségi nyelvtanulás93
Kérdések97
A négy készség kommunikatív tanítása100
A kommunikatív szemlélet100
Hallás utáni értés103
Hanganyagok és feldolgozásuk104
Beszéd108
Beszédgyakorlatok111
Olvasás119
Szövegtípusok, olvasási szükségletek119
Olvasási technikák és tanításuk120
Írás124
Írásigényekre felkészítő gyakorlatok124
Javítás125
Kérdések128
Az idegen nyelvi óra131
A tanár mint döntő tényező 131
Székek, tábla, írásvetítő132
Óraterv136
Óralátogatás138
Szaktanácsadók megfigyelési szempontjai139
Kutatáscentrikus megfigyelés142
Mikrotanítás145
Képzés és önképzés146
Önmegfigyelési szempontok147
Önképzőkör147
Kérdések148
Nyelvi tesztek151
Norma és követelmény151
Objektivitás152
Megbízhatóság és hitelesség153
Célok szerinti osztályozás154
Tesztelemzés155
Tesztfeladatok159
Értékelés160
Kérdések160
Kutatás162
Kutató tanár?162
Hibaelemzés162
Az AILA szekciói167
Kilépés az elszigeteltségből169
Kérdések170
Irodalom172
Név- és tárgymutató180

Zerkowitz Judit

Zerkowitz Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zerkowitz Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem