1.062.212

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítsd gyermeked önfegyelemre!

A "kézi vezérlés" helyett - otthon és az iskolában

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Assertiv Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 307 oldal
Sorozatcím: Gordon Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-8621-04-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

P.E.T. - A gyereknevelés aranykönyve című nagy sikerű művében Thomas Gordon a szülő-gyerek kapcsolat merőben más értelmezését, és e filozófia gyakorlati készségtárát tárta elénk: sok millió szülő boldogulására, akik érőszak nélkül akarnak jól nevelni.

A szerző most a családokat és iskolákat naponta foglalkoztató fegyelmezés kérdéskörét járja körül. Mik a hátulütői a hagyományos fegyelmezési módszereknek? Hogyan hathatunk mégis gyermekeink viselkedésére?
Dr. Gordon hosszú életének tudományos eredményei és pszichológusi tapasztalata alapján elveti a büntetést és a hatalom bevetését. Mindezzel csak újabb problémákat idézünk elő - a szorongástól kezdve a lázadásig, a depresszióig. Kerüljük el a jutalmak és büntetések szövevényes világát, válasszunk mást!
„Az alternatíva, mely sokunknak megváltásszámba megy, azt tételezi, hogy sem tekintélyelvűek, sem elnézőek, és sem szigorúak, sem engedékenyek nem vagyunk. Valahol a skála közepén helyezkedünk el? Mérsékelten szigorúak vagy... Tovább

Fülszöveg

P.E.T. - A gyereknevelés aranykönyve című nagy sikerű művében Thomas Gordon a szülő-gyerek kapcsolat merőben más értelmezését, és e filozófia gyakorlati készségtárát tárta elénk: sok millió szülő boldogulására, akik érőszak nélkül akarnak jól nevelni.

A szerző most a családokat és iskolákat naponta foglalkoztató fegyelmezés kérdéskörét járja körül. Mik a hátulütői a hagyományos fegyelmezési módszereknek? Hogyan hathatunk mégis gyermekeink viselkedésére?
Dr. Gordon hosszú életének tudományos eredményei és pszichológusi tapasztalata alapján elveti a büntetést és a hatalom bevetését. Mindezzel csak újabb problémákat idézünk elő - a szorongástól kezdve a lázadásig, a depresszióig. Kerüljük el a jutalmak és büntetések szövevényes világát, válasszunk mást!
„Az alternatíva, mely sokunknak megváltásszámba megy, azt tételezi, hogy sem tekintélyelvűek, sem elnézőek, és sem szigorúak, sem engedékenyek nem vagyunk. Valahol a skála közepén helyezkedünk el? Mérsékelten szigorúak vagy mérsékelten engedékenyek vagyunk? Korántsem. Azt jelenti, hogy egyáltalán nem vagyunk a skálán!"
Ez a fiatalokkal kapcsolatos új megközelítés azt kívánja tőlünk, hogy másképpen lássuk a gyerekeket, és változtassunk a velük való bánásmódon. Cserébe gyerekeinkben kialakul az önfegyelem, a felelősségérzet, az együttműködés készsége. Megnő a gyerekek önbizalma - mely alapfeltétele a lelki egészségnek és a tanulási sikereknek - és ezzel együtt a mások iránti figyelmessége, empátiája.
Dr. Thomas Gordon (1918-2002) sokkal többet ért el, mint amiről pszichológus álmodhat. Négy évtizedes munkássága világméretű mozgalommá szélesedett, mára jelentősen átalakítva a nevelés szemléletét. Magyarországon közel félmillióan ismerik kapcsolati filozófiáját. Az emberi érintkezés minden területét feldolgozta könyvsorozatában. A társadalmi együttműködésre gyakorolt pozitív hatása miatt Nobel békedíjra jelölték. Vissza

Tartalom

Bevezetés: Vita a fegyelmezésről 1
I. rész Mi a fegyelmezés? 19
1. fejezet A fogalmak meghatározása és a jelentések tisztázása 21
A főnév és az ige
Tanítás és irányítás
A ránk kényszerített fegyelem és az önfegyelem
Vita a korlátokról
Szigorú legyek vagy engedékeny?
A tekintély szó jelentései
A „jó szándékú hatalom" mítosza
2. fejezet A hagyományos jutalmazás-büntetés megközelítés 41
Honnan az irányítók hatalma?
Hogyan kellene működnie a jutalmazásnak?
Hogyan kellene működnie a büntetésnek?
A jutalmazással és büntetéssel való irányítás feltételei
A külső és a belső irányítás összehasonlítása
3. fejezet Miért nem működik a jutalmazás? 57
A jutalmazással való irányítás technológiája
A jutalmazás buktatói
A dicséret alaposabb elemzése
A dicséret hatékony alternatívái
4. fejezet A büntetés hiányosságai és veszélyei 87
Csak a szakszerű büntetés működik
"Az enyhe büntetés elfogadható"
A súlyos büntetés kockázatai
Ha nincs otthon a macska...
Hogyan gerjeszt a büntetés agresszivitást és erőszakot?
A szülők elkerülhetetlenül kifogynak a büntetésekből
Az irányító hatalmának ára van
5. fejezet Mi a gyerekek valódi reakciója az irányításra? 109
A gyerekek által használt védekező mechanizmusok
Megtorló erőszak az irányítók ellen
Amikor a gyerekek „fölmondanak" szüleiknek
A bűnözői magatartás magvának elvetése
A fiatalkorúak bíróságának kudarca
Figyelmeztetés: a büntetés káros az egészségre!
A „repülés" és a „kikapcsolás"
Amikor az irányító elveszíti befolyását
Engedelmes gyerekeket akarunk?
II. rész A gyerekek fegyelmezésének alternatívái 135
6. fejezet Erőszakmentes módszerek a gyerekek viselkedésének megváltoztatására 137
A gyerekek igazából nem rosszalkodnak
„Kié" a probléma?
1. lehetőség: Találjuk ki, mire van szüksége a gyereknek
2. lehetőség: Kössünk üzletet!
3. lehetőség: A környezet módosítása
4. lehetőség: A konfrontáló én-üzenet
5. lehetőség: A megelőző én-üzenet
6. lehetőség: Ha ellenállásba ütközünk, váltsunk eszközt!
7. lehetőség: Problémamegoldás
8. lehetőség: Ha dühösek vagyunk, találjuk meg az elsődleges érzést.
Hogyan változtatják meg az én-üzenetek a feladót?
7. fejezet Új utak a család és az osztály irányításában 179
Az együttműködő irányítás
A csoportoknak szabályok kellenek
A problémamegoldás folyamatának hat lépése
Konfliktusmegoldás: a vereségmentes módszer
Mi történik, ha az értékek ütköznek?
8. fejezet Hogyan segítsünk a gyerekeknek megoldani saját problémájukat? 213
Hogyan segítsük hozzá a gyerekeket, hogy végigjárják a problémamegoldás folyamatát?
Az elnemfogadás nyelve
A segítségnyújtás alapfeltétele: az elfogadás
Hogyan mutassuk ki elfogadásunkat?
9. fejezet Az értő figyelem: a mindentudó készség 241
Közvetítés a gyerek-gyerek konfliktusban
A jó csoportviták biztosítása
Meghittebb viszony a tanár és a diákok között
A segítő készségek tanítását támogató tudományos eredmények
A segítő készségek megtanulásából származó további előnyök
10. fejezet Miért nem mondanak le a felnőttek a gyerekek fegyelmezéséről? 257
A gyerekek „elkényeztetésének" tétele
Az a hiedelem, hogy a gyerekek eredendően rosszak
Vagy-vagy gondolkodás a felnőtt-gyerek konfliktusokról
A büntető fegyelmezés bibliai védelme
Az engedékenység mítosza
Berzenkedés a demokratikus vezetés ellen
Nem kell minket képezni!
A változás réme az amerikai családban
A változások ellenzése az iskolákban
11. fejezet Hogyan táplálja a demokratikus légkör a testi és a lelki egészséget? 283
Irodalom 301
Ajánlott irodalom 307

Dr. Thomas Gordon

Dr. Thomas Gordon műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Thomas Gordon könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem