1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítói kézikönyv II.

Így tanítunk a 3. osztályban/Magyar nyelv és irodalom általános iskola 3. osztály

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 278 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-1820-25-4
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 83080/II.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A tanítók munkáját segítő kézikönyvek sorában ez a kötet a Tanítói kézikönyv - Magyar nyelv és irodalom 1-4. oszt. c. kötethez kapcsolódik, annak folytatása. Tartalmával és koncepciójával az 1978-as magyar nyelv és irodalom tanterv 1987-ben korrigált változatának gyakorlati megvalósítást szolgálja.
A kézikönyv az integráció elvének feladása nélkül, csupán a könnyebb áttekintés és kezelhetőség kedvéért, az anyanyelvi nevelés kérdéseihez nyelvhasználati területenként közelít (olvasás-szövegértés, írás-íráshasználat, szóbeli és írásbeli kifejezés, nyelvtan-helyesírás). Egy-egy terület fejlesztési feladatait és metodikai ajánlásainkat a fejezetek bevezető részek tartalmazzák.
Valamennyi nyelvhasználati területhez igen részletes óraleírások készültek. Ezekkel egyfajta - természetesen nem egyedül üdvözítő - tanulási technológiát kívánunk bemutatni a kiválasztott tananyagrészek feldolgozására. Pl.: hogyan és milyen sokféle változatban lehet és kell előkészíteni a szövegbefogadást,... Tovább

Fülszöveg

A tanítók munkáját segítő kézikönyvek sorában ez a kötet a Tanítói kézikönyv - Magyar nyelv és irodalom 1-4. oszt. c. kötethez kapcsolódik, annak folytatása. Tartalmával és koncepciójával az 1978-as magyar nyelv és irodalom tanterv 1987-ben korrigált változatának gyakorlati megvalósítást szolgálja.
A kézikönyv az integráció elvének feladása nélkül, csupán a könnyebb áttekintés és kezelhetőség kedvéért, az anyanyelvi nevelés kérdéseihez nyelvhasználati területenként közelít (olvasás-szövegértés, írás-íráshasználat, szóbeli és írásbeli kifejezés, nyelvtan-helyesírás). Egy-egy terület fejlesztési feladatait és metodikai ajánlásainkat a fejezetek bevezető részek tartalmazzák.
Valamennyi nyelvhasználati területhez igen részletes óraleírások készültek. Ezekkel egyfajta - természetesen nem egyedül üdvözítő - tanulási technológiát kívánunk bemutatni a kiválasztott tananyagrészek feldolgozására. Pl.: hogyan és milyen sokféle változatban lehet és kell előkészíteni a szövegbefogadást, megoldani a szövegelemzést vagy az azt követő szintetizálást attól függően, hogy a tanulók szükségletei, a tananyagban rejlő lehetőségek és a tantervi követelmények metszéspontjában miféle fejlesztési feladatok jelennek meg a pedagógus számára. Ezt a - pedagógiai munka tudatosságát jellemző - összefüggéslátást szolgálja a fejlécekben megjelenő igen részletes tananyagfelbontás és a feladatmegjelölés. Nem titkoljuk, hogy az órák aprólékos kidolgozásával a részletekre is figyelő műhelymunka fontosságára szeretnénk kollégáink figyelmét irányítani, szemben az utóbbi években elterjedt elnagyolt metodikai megoldásokkal. Vissza

Tartalom

Előszó és útmutatás a könyv használatához5
Olvasás-szövegértés
A fejlesztőmunka feladatai, metodikai ajánlások9
Óraleírások19
Ötlettár94
Megoldásváltozatok az olvasás-szövegértés műveleteihez94
Az olvasás megértésének felmérése100
Irodalomajánlás kiegészítő olvasmányokhoz102
Házi olvasmány (kiegészítő anyagként)105
Egyéni múzeumlátogatás irányítása110
Írás-íráshasználat
A fejlesztőmunka feladatai, metodikai ajánlások117
Óraleírások124
Ötlettár145
Íráshasználatot fejlesztő gyakorlatok145
Szöveggyűjtemény az íráshasználat fejlesztéséhez155
Szóbeli és írásbeli kifejezés
A fejlesztőmunka feladatai, metodikai ajánlások167
Óraleírások177
Ötlettár201
Szókincsfejlesztés201
Mondatkapcsolási gyakorlatok203
A téma szempontjából lényeges és lényegtelen események megkülönböztetése204
Nyelvtan-helyesírás
A fejlesztőmunka feladatai, metodikai ajánlások207
Óraleírások213
Ötlettár241
Feladatváltozatok nyelvtani anyaghoz kapcsolódó helyesírási problémák gyakorlásához241
Feladattípusok többféle felhasználási lehetősége263
Rövid szövegek tollbamondáshoz266
Tájékozódás a tanulók tudásáról272
Az óraleírásokhoz felhasznált irodalom jegyzéke276
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem