1.067.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítási program 7. osztály

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 98 oldal
Sorozatcím: Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-4366-1
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 83210.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Tananyagrendszer 3
Kommunikáció 3
Nyelvészet 17
Irodalom 20
Az olvasás és a szövegfeldolgozás tanítása (Heffner Anna) 25
A néma értő olvasás gyakoroltatása 25
Javaslatok a Könyv a színházról című olvasókönyv szövegeinek feldolgozásához 27
A felkészülés nélküli hangos Olvasás gyakoroltatása 30
A helyesírás tanítása (Csizmazia Sándorné) 33
Mérőlap 33
A helyesejtés tanítása (H. Tóth István) 41
Mit jelent a helyesejtés tanítása a 7. osztályban? 41
A helyesejtési normák megtartása a spontán társalgási helyzetekben 44
Mit jelent a helyesejtési normák megtartása a spontán társalgási helyzetekben? 44
Hogyan tanítjuk a helyesejtési normák megtartását a
spontán társalgási helyzetekben? 44
A szónoki beszéd 45
Hogyan gyakoroltatjuk a szónoki beszédet? 46
Mit jelent a „szónoki beszédforma" kifejezés? 47
Mit jelent a szónoki beszéd meggyőző jellege? 48
Hogyan tanítjuk, gyakoroltatjuk a meggyőző jelleg érvényesülését a szónoki beszédformákban? 49
Mit jelent a meggyőzéshez való viszonyulás? 51
Tájékozódás a rádió-, tv-bemondók, a riporterek, a színészek, a bábművészek beszédének sajátosságairól 53
Mit jelent a beszédműveltség? 53
Hogyan fejlesztjük a beszédműveltséget? 54
Felhasznált irodalom 55
A beszédfejlesztés tanítása (Lizakovszky Éva) 57
A megszólalásra váló fölkészülés 60
Mit jelent az alkalomnak megfelelő ruházat, frizura megválasztásának tanítása? 60
Mit jelent a beszéd helyének, a térköz megválasztásának tanítása? 61
A szóbeli szövegalkotás gyakorlása különböző műfajokban 63
Mit jelent a vitaindítás, vitafölvezetés alkotásának tanítása? 63
Mit jelent a hozzászólás tanítása? 64
Mit jelent az előadás műfajának tanítása? 65
Mit jelent a szónoklat tanítása? 66
Tájékozódás a beszélő egyén lehetséges típusairól 67
A beszédpercepció fejlesztése 68
Felhasznált irodalom 70
A nyelvészeti és a fogalmazási ismeretek tanítása (Orosz Zsuzsa) 71
Miért tárgyaljuk együtt a nyelvészeti ás fogalmazási ismeretek tanítását? 71
Mit jelent a szövegtani ismeretek tanítása 7. osztályban? 72
Miért tanítjuk a szövegtant? 73
Hogyan taníthatjuk a szövegtant? 73
Mit jelent a fogalmazás tanítása a 7. osztályban? 79
Hogyan taníthatjuk? 80
Felhasznált irodalom 83
Az irodalom tanítása (Zsolnai Józsefné) 85
Mit jelent az irodalom tanítása a 7. osztályban? 85
Az írói portrék tanítása 86
Hogyan dolgoztassuk föl az életút-ismertető szövegeket? 86
Az irodalmi művek megismerése, elolvasása 88
A műelemzés tanítása 89
Mi a szinesztézia, és hogyan tanítjuk? 91
Mi a szimbólum, és hogyan tanítjuk? 91
A versek akusztikumának elemzése 93
Felhasznált irodalom 96
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem