1.062.107

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítási program 4. osztály

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A negyedik osztály számára készített Tanítási program az előzőekhez viszonyítva lazább szerkezetű. Nem arról van szó, hogy nem tükrözi a tanítási program megszokott felépítését. Az olvasó itt is... Tovább

Előszó

A negyedik osztály számára készített Tanítási program az előzőekhez viszonyítva lazább szerkezetű. Nem arról van szó, hogy nem tükrözi a tanítási program megszokott felépítését. Az olvasó itt is megtalálja az egyes nyelvhasználati képességek fejlesztéséhez szükséges legfontosabb háttértudást; módszertani segítséget kap, tanulmányozhatja a lehetséges tanulótípusokat, valamint a tanulásirányítás normáit. De mindezeket - a résztémától függően - kötetlenebb formában találja meg a programban.
Ez a Tanítási program szervesen épül az első, a második és a harmadik osztályéra. Használata feltételezi, hogy az előző kötetek is kéznél legyenek.
Itt hívjuk föl a figyelmet arra, hogy a negyedik osztály kitüntetett feladata a képességek megszilárdítása és a hátrányos helyzetű, valami oknál fogva végletesen lemaradó gyermekek fölzárkóztatása. Noha a program a harmadik osztályhoz hasonlóan feltünteti a megtanítandó szakszavakat, kijelentéseket, meghatározásokat, ez nem jelenti azt, hgoy ezek bevésetése kerüljön előtérbe. Mivel az egyéni képességek fejlesztése áll itt a tanítás középpontjában, nagy szükség van az önálló pedagógiai döntések sorozatára. A program ezért a legtöbb esetben csupán javasol és ötletet ad, s ezek semmiképp sem tekinthetők előírásoknak.

Zsolnai József Vissza

Tartalom

Előszó3
Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés (Farkas Julianna, Heffner Anna, Varsányi Erzsébet)5
Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása írásvetítővel felvillantott jelek, betűk, szavak, mondatok, szövegek olvastatásával7
Az olvasás gyakoroltatása szövegeken9
A hangos olvasás gyakoroltatása9
A néma olvasással történő szövegfeldolgozás tanítása10
Különböző műfajú és témájú szövegek néma olvastatása és feldolgozása12
Mit tekintünk eredeti forrásnak? Hogyan dolgoztatjuk fel ezeket?13
Mi a történelmi tárgyú ismeretterjesztő szöveg?14
Mit tanultak a gyerekek az újkor és a legújabb kor egyetemes és magyar történelemről?16
Hogyan dolgoztatjuk fel az egyetemes újkori történelemhez kapcsolódó fejezeteket?17
Hogyan dolgoztatjuk fel az egyetemes legújjabkori történelemhez kapcsolódó fejezet?19
Hogyan dolgoztatjuk fel a Magyarország újkori történelméhez kapcsolódó fejezetet?20
Hogyan dolgoztatjuk fel a Magyarország legújabbkori történelméhez kapcsolódó fejezet?23
Az olvasókönyv szövegeinek műfaj szerinti csoportosítása24
Mi a cikk? Hogyan tanítjuk?25
Mit tanulnak a gyerekek a jövőről?26
Hogyan dolgoztatjuk fel A jövő kérdőjelei című fejezetet?28
Az önművelés tanítása29
A könyv- és könyvtárhasználat tanítása29
A rádió és a televízió használatának tanítása32
Látogatások előkészítése és irányítása a lakóhely művelődési intézményeiben34
Felhasznált irodalom37
Helyesírás, anyanyelvismeret39
A helyesírás tanítása (Csizmazia Sándorné)41
Mit jelent a helyesírás tanítása negyedik osztályban?41
A helyesírás mérése negyedik osztályban41
A gyakorlás megszervezésének legfontosabb szempontjai45
Felhasznált irodalom53
Anyanyelvi (nyelvtani és nyelvhelyességi) ismeretek tanítása (Csizmazia Sándor)54
Mit jelent a nyelvtani és nyelvhelyességi ismeretek tanítása negyedik osztályban?54
Hogyan kell tanítani a nyelvhelyességi szabályokat?56
Beszédművelés, kommunikáció, illem59
Helyesejtés-tanítás (Kiss Éva)61
Mit jelent a helyesejtés-tanítás a negyedik osztályban?61
Mit jelent a kapcsolatteremtés és a kapcsolattartás gyakoroltatása?63
Hogyan gyakoroltatjuk a szándéknyilvánítást?64
Mit jelent a véleménynyilvánítás tanítása?64
Mit jelent az értékelés?65
Hogyan tanítjuk a vitát?67
Hogyan gyakoroltatjuk a tájékoztató-ábrázoló szövegek alkotását?70
Mit jelent a személyek jellemzésének tanítása negyedik osztályban?70
Mit jelent az interjúkészítés tanítása negyedik osztályban?72
Felhasznált irodalom75
A kommunikáció tanítása (Farkas Julianna)76
Mit jelent a kommunikáció tanítása negyedik osztályban?76
Felhasznált irodalom79
Az illem tanítása (Máté Magdolna)80
Mit jelent az illem tanítása negyedik osztályban?80
Hogyan tanítjuk az illemszabályokat?81
Fogalmazás87
A fogalmazás tanítása (Orosz Zsuzsa)89
Különböző műfajú szvöegek készítésének és korrigálásának irányítása91
Az elbeszélő fogalmazás gyakoroltatása91
Mit jelent negyedik osztályban az elbeszélő fogalmazás gyakoroltatása?92
A hír, a hirdetés és a meghívó szerkesztésének gyakoroltatása96
A riportírás tanítása96
Hogyan tanítjuk a riportírást?96
A leíró fogalmazás, a jellemzés és a levélírás gyakorlása99
A könyvismertetés tanítása102
Felhasznált irodalom104
Irodalom105
Az irodalom tanítása (Zsolnai Józsefné)107
Műelemzés a negyedik osztályban109
Mi a gondolatritmus? Hogyan tanítjuk?110
Mi a szabadvers? Hogyan tanítjuk?111
Mi a prózaköltemény? Hogyan tanítjuk?112
Mi az epigramma? Hogyan tanítjuk?113
Mi a mítosz?114
Mit jelent a versmondás tanítása a negyedik osztályban?115
Mit jelent a mimetizálás a negyedik osztályban?117
Felhasznált irodalom120
Melléklet121
A taneszközök jegyzéke123
A nyelvhasználati tevékenységek indítása és fontossági rendje124
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem