1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítási program 4. osztály

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 133 oldal
Sorozatcím: Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-2038-6
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 83171.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A negyedik osztály számára készített Tanítási program az előzőekhez viszonyítva lazább szerkezetű. Nem arról van szó, hogy nem tükrözi a tanítási program megszokott felépítését. Az olvasó itt is... Tovább

Előszó

A negyedik osztály számára készített Tanítási program az előzőekhez viszonyítva lazább szerkezetű. Nem arról van szó, hogy nem tükrözi a tanítási program megszokott felépítését. Az olvasó itt is megtalálja az egyes nyelvhasználati képességek fejlesztéséhez szükséges legfontosabb háttértudást; módszertani segítséget kap, tanulmányozhatja a lehetséges tanulótípusokat, valamint a tanulásirányítás normáit. De mindezeket - a résztémától függően - kötetlenebb formában találja meg a programban.
Ez a Tanítási program szervesen épül az első, a második és a harmadik osztályéra. Használata feltételezi, hogy az előző kötetek is kéznél legyenek.
Itt hívjuk föl a figyelmet arra, hogy a negyedik osztály kitüntetett feladata a képességek megszilárdítása és a hátrányos helyzetű, valami oknál fogva végletesen lemaradó gyermekek fölzárkóztatása. Noha a program a harmadik osztályhoz hasonlóan feltünteti a megtanítandó szakszavakat, kijelentéseket, meghatározásokat, ez nem jelenti azt, hogy ezek bevésetése kerüljön előtérbe. Mivel az egyéni képességek fejlesztése áll itt a tanítás középpontjában, nagy szükség van az önálló pedagógiai döntések sorozatára. A program ezért a legtöbb esetben csupán javasol és ötletet ad, s ezek semmiképp sem tekinthetők előírásoknak. Vissza

Tartalom

Előszó3
Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés5
Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása írásvetítővel felvillantott jelek, betűk, szavak, mondatok, szövegek olvastatásával7
Az olvasás gyakoroltatása szövegeken9
A hangos olvasás gyakoroltatása9
A néma olvasással történő szövegfeldolgozás tanítása10
Különböző műfajú és témájú szövegek néma olvastatása és feldolgozása12
Mit tekintünk eredeti forrásnak? Hogyan dolgoztatjuk fel ezeket?13
Mi a történelmi tárgyú ismeretterjesztő szöveg?14
Mit tanulnak a gyerekek az újkor és a legújabb kor egyetemes és magyar történelméről?16
Hogyan dolgoztatjuk fel az egyetemes újkori történelemhez kapcsolódó fejezeteket?17
Hogyan dolgoztatjuk fel az egyetemes legújabbkori történelemhez kapcsolódó fejezetet?19
Hogyan dolgoztatjuk fel a Magyarország újkori történelméhez kapcsolódó fejezetet?20
Hogyan dolgoztatjuk fel a Magyarország legújabbkori történelméhez kapcsolódó fejezetet?23
Az olvasókönyv szövegeinek műfaj szerinti csoportosítása24
Mi a cikk? Hogyan tanítjuk?25
Mit tanulnak a gyerekek a jövőről?26
Hogyan dolgoztatjuk fel A jövő kérdőjelei című fejezetet?28
Az önművelés tanítása29
A könyv- és könyvtárhasználat tanítása29
A rádió és a televízió használatának tanítása32
Látogatások előkészítése és irányítása a lakóhely művelődési intézményeiben34
Felhasznált irodalom37
Helyesírás, anyanyelvismeret39
A helyesírás tanítása41
Mit jelent a helyesírás tanítása negyedik osztályban?41
A helyesírás mérése negyedik osztályban41
A gyakorlás megszervezésének legfontosabb szempontjai45
Felhasznált irodalom53
Anyanyelvi (nyelvtani és nyelvhelyességi) ismeretek tanítása negyedik osztályban?54
Hogyan kell tanítani a nyelvhelyességi szabályokat?54
Beszédművelés, kommunikáció, illem56
Helyesejtés-tanítás59
Mit jelent a helyesejtés-tanítás a negyedik osztályban?61
Beszédfejlesztés61
Mit jelent a beszédfejlesztés a negyedik osztályban?62
Mit jelent a kapcsolatteremtés és a kapcsolattartás gyakoroltatása?62
Hogyan gyakoroltatjuk a kapcsolatfelvételt és a kapcsolattartást?63
Mit jelent a szándéknyilvántanítás gyakoroltatás?63
Hogyan gyakoroltatjuk a szándéknyilvánítást?64
Mit jelent a véleménynyilvánítás tanítása?64
Mit jelent az értékelés?64
Hogyan gyakoroltatjuk az értékelést?65
Hogyan tanítjuk a vitát?65
Hogyan gyakoroltatjuk a tájékoztató-ábrázoló szövegek alkotását?67
Mit jelent a személyek jellemzésének tanítása negyedik osztályban?70
Mit jelent az interjúkészítés tanítása negyedik osztályban?70
Felhasznált irodalom75
A kommunikáció tanítása76
Mit jelent a kommunikáció tanítása negyedik osztályban?76
Felhasznált irodalom79
Az illem tanítása80
Mit jelent az illem tanítása negyedik osztályban?80
Hogyan tanítjuk az illemszabályokat?81
Fogalmazás87
A fogalmazás tanítása89
Különböző műfajú szövegek készítésének és korrigálásának irányítása91
Az elbeszélő fogalmazás gyakoroltatása91
Mit jelent negyedik osztályban az elbeszélő fogalmazás gyakoroltatása?92
A hír, a hirdetés és a meghívó szerkesztésének gyakoroltatása96
A riportírás tanítása96
Hogyan tanítjuk a riportírást?96
A leíró fogalmazás, a jellemzés és a levélírás gyakorlása99
A könyvismertetés tanítása102
Felhasznált irodalom104
Irodalom105
Az irodalom tanítása107
Műelemzés a negyedik osztályban109
Mi a gondolatritmus? Hogyan tanítjuk?110
Mi a szabadvers? Hogyan tanítjuk?111
Mi a prózaköltemény? Hogyan tanítjuk?112
Mi az epigramma? Hogyan tanítjuk?113
Mi a mítosz?114
Mit jelent a versmondás tanítása a negyedik osztályban?115
Mit jelent az irodalom olvasásával kapcsolatos szokások alakítása negyedik osztályban?116
Mit jelent a mimetizálás a negyedik osztályban?117
Felhasznált irodalom120
Melléklet121
A taneszközök jegyzéke123
A nyelvhasználati tevékenységek indítása és fontossági rendje124
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem