kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 133 oldal |
| Sorozatcím: | Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-18-2038-6 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 83171. |
| Előszó | 3 |
| Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés | 5 |
| Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása írásvetítővel felvillantott jelek, betűk, szavak, mondatok, szövegek olvastatásával | 7 |
| Az olvasás gyakoroltatása szövegeken | 9 |
| A hangos olvasás gyakoroltatása | 9 |
| A néma olvasással történő szövegfeldolgozás tanítása | 10 |
| Különböző műfajú és témájú szövegek néma olvastatása és feldolgozása | 12 |
| Mit tekintünk eredeti forrásnak? Hogyan dolgoztatjuk fel ezeket? | 13 |
| Mi a történelmi tárgyú ismeretterjesztő szöveg? | 14 |
| Mit tanulnak a gyerekek az újkor és a legújabb kor egyetemes és magyar történelméről? | 16 |
| Hogyan dolgoztatjuk fel az egyetemes újkori történelemhez kapcsolódó fejezeteket? | 17 |
| Hogyan dolgoztatjuk fel az egyetemes legújabbkori történelemhez kapcsolódó fejezetet? | 19 |
| Hogyan dolgoztatjuk fel a Magyarország újkori történelméhez kapcsolódó fejezetet? | 20 |
| Hogyan dolgoztatjuk fel a Magyarország legújabbkori történelméhez kapcsolódó fejezetet? | 23 |
| Az olvasókönyv szövegeinek műfaj szerinti csoportosítása | 24 |
| Mi a cikk? Hogyan tanítjuk? | 25 |
| Mit tanulnak a gyerekek a jövőről? | 26 |
| Hogyan dolgoztatjuk fel A jövő kérdőjelei című fejezetet? | 28 |
| Az önművelés tanítása | 29 |
| A könyv- és könyvtárhasználat tanítása | 29 |
| A rádió és a televízió használatának tanítása | 32 |
| Látogatások előkészítése és irányítása a lakóhely művelődési intézményeiben | 34 |
| Felhasznált irodalom | 37 |
| Helyesírás, anyanyelvismeret | 39 |
| A helyesírás tanítása | 41 |
| Mit jelent a helyesírás tanítása negyedik osztályban? | 41 |
| A helyesírás mérése negyedik osztályban | 41 |
| A gyakorlás megszervezésének legfontosabb szempontjai | 45 |
| Felhasznált irodalom | 53 |
| Anyanyelvi (nyelvtani és nyelvhelyességi) ismeretek tanítása negyedik osztályban? | 54 |
| Hogyan kell tanítani a nyelvhelyességi szabályokat? | 54 |
| Beszédművelés, kommunikáció, illem | 56 |
| Helyesejtés-tanítás | 59 |
| Mit jelent a helyesejtés-tanítás a negyedik osztályban? | 61 |
| Beszédfejlesztés | 61 |
| Mit jelent a beszédfejlesztés a negyedik osztályban? | 62 |
| Mit jelent a kapcsolatteremtés és a kapcsolattartás gyakoroltatása? | 62 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a kapcsolatfelvételt és a kapcsolattartást? | 63 |
| Mit jelent a szándéknyilvántanítás gyakoroltatás? | 63 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a szándéknyilvánítást? | 64 |
| Mit jelent a véleménynyilvánítás tanítása? | 64 |
| Mit jelent az értékelés? | 64 |
| Hogyan gyakoroltatjuk az értékelést? | 65 |
| Hogyan tanítjuk a vitát? | 65 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a tájékoztató-ábrázoló szövegek alkotását? | 67 |
| Mit jelent a személyek jellemzésének tanítása negyedik osztályban? | 70 |
| Mit jelent az interjúkészítés tanítása negyedik osztályban? | 70 |
| Felhasznált irodalom | 75 |
| A kommunikáció tanítása | 76 |
| Mit jelent a kommunikáció tanítása negyedik osztályban? | 76 |
| Felhasznált irodalom | 79 |
| Az illem tanítása | 80 |
| Mit jelent az illem tanítása negyedik osztályban? | 80 |
| Hogyan tanítjuk az illemszabályokat? | 81 |
| Fogalmazás | 87 |
| A fogalmazás tanítása | 89 |
| Különböző műfajú szövegek készítésének és korrigálásának irányítása | 91 |
| Az elbeszélő fogalmazás gyakoroltatása | 91 |
| Mit jelent negyedik osztályban az elbeszélő fogalmazás gyakoroltatása? | 92 |
| A hír, a hirdetés és a meghívó szerkesztésének gyakoroltatása | 96 |
| A riportírás tanítása | 96 |
| Hogyan tanítjuk a riportírást? | 96 |
| A leíró fogalmazás, a jellemzés és a levélírás gyakorlása | 99 |
| A könyvismertetés tanítása | 102 |
| Felhasznált irodalom | 104 |
| Irodalom | 105 |
| Az irodalom tanítása | 107 |
| Műelemzés a negyedik osztályban | 109 |
| Mi a gondolatritmus? Hogyan tanítjuk? | 110 |
| Mi a szabadvers? Hogyan tanítjuk? | 111 |
| Mi a prózaköltemény? Hogyan tanítjuk? | 112 |
| Mi az epigramma? Hogyan tanítjuk? | 113 |
| Mi a mítosz? | 114 |
| Mit jelent a versmondás tanítása a negyedik osztályban? | 115 |
| Mit jelent az irodalom olvasásával kapcsolatos szokások alakítása negyedik osztályban? | 116 |
| Mit jelent a mimetizálás a negyedik osztályban? | 117 |
| Felhasznált irodalom | 120 |
| Melléklet | 121 |
| A taneszközök jegyzéke | 123 |
| A nyelvhasználati tevékenységek indítása és fontossági rendje | 124 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.