kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 280 oldal |
| Sorozatcím: | Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-179-438-8 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 83137. |
| Bevezetés | 3 |
| Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés | 5 |
| Mi az olvasás? (Csík Endre) | 7 |
| Mit jelent az olvasás megtanítása az első osztályban? | 7 |
| Az olvasás megtanítása | 10 |
| Mit jelent a globális módszer szerinti olvasástanítás programunkban? | 10 |
| Mit jelent a szóképek megtanítása? | 11 |
| Hogyan tanítjuk a szóképeket? | 12 |
| Mit jelent a néma olvasás tanítása a szóképes programban? | 15 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a néma olvasást a szóképes programban? | 15 |
| Mit jelent a hangos olvasás tanítása a szóképes programban? | 17 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a hangos olvasást a szóképes programban? | 17 |
| Mit jelent a szóképek elemzése? | 20 |
| Hogyan tanítjuk a szóképek elemzését? | 20 |
| Mit jelent a szintetikus módszer szerinti olvasástanítás programunkban? | 24 |
| Mit jelent a betűk megtanítása? | 25 |
| Hogyan tanítjuk meg a nyomtatott és írott kis- és nagybetűket? | 26 |
| Mit jelent a betűösszevonás? | 31 |
| Hogyan tanítjuk a betűk összevonását? | 32 |
| Mit jelent a néma olvasás gyakoroltatása? | 34 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a néma olvasást? | 34 |
| Mit jelent a hangos olvasás gyakoroltatása? | 37 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a hangos olvasást? | 37 |
| Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása | 39 |
| Mit értünk első osztályban a néma olvasás tempójának és pontosságának fokozásán? | 39 |
| Mit jelent a szemmozgás fejlesztése? | 40 |
| Mit jelent az olvasásértés? | 40 |
| Hogyan fejlesztjük a szemmozgást és a jelfelismerést? | 41 |
| Mi a látószög? | 42 |
| Hogyan növeljük a látószöget? | 42 |
| Hogyan végeztetjük a hibakeresési gyakorlatokat? | 43 |
| Hogyan végeztetjük a jelkeresési gyakorlatokat? | 43 |
| Mit jelent az olvasástechnikai hibák megelőzése és javítása? | 45 |
| Mi a betűtévesztés? | 45 |
| Hogyan javítható a betűtévesztés? | 46 |
| Mi a betűkihagyás? | 46 |
| Hogyan javítható a betűkihagyás? | 46 |
| Mi az újrakezdés és a mást olvasás? | 47 |
| Hogyan javítható az újrakezdés és a mást olvasás? | 47 |
| Hogyan gyakoroltatjuk az olvasást az erre szerkesztett szavakon, szószerkezeteken, mondatokon, rövid szövegeken? | 48 |
| Az olvasás gyakoroltatása szövegeken | 49 |
| Mit jelent a felkészülés utáni hangos olvasás gyakoroltatása szövegeken? | 49 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a felkészülés utáni hangos olvasást? | 49 |
| Mit jelent az ismeretterjesztő szövegek tanítása? | 51 |
| Hogyan tanítjuk az ismeretterjesztő szövegek elemzését? | 51 |
| Mi a hír? | 54 |
| Hogyan elemeztetjük a híreket? | 54 |
| Mi a didaktikus szöveg? | 54 |
| Mit jelent a didaktikus szövegel tanítása? | 54 |
| Hogyan tanítjuk a didaktikus szövegek feldolgozását? | 55 |
| Mi az információs szöveg? | 56 |
| Mit jelent az információs szövegek tanítása? | 57 |
| Hogyan olvastatjuk az információs szövegeket? | 58 |
| Mit jelent a viccek olvastatása az első osztályban? | 60 |
| Hogyan olvastatjuk a vicceket? | 60 |
| Mi az önművelés? | 61 |
| Mit jelent az önművelés tanítása az első osztályban? | 61 |
| Könyvtárhasználati ismeretek tanítása | 61 |
| Hogyan tanítjuk meg az ábécét? | 61 |
| Mit jelent a betűrendbe sorolás tanítása? | 63 |
| Hogyan tanítjuk? | 63 |
| Hogyan tanítjuk a gyermeklexikon használatát? | 65 |
| Hogyan tanítjuk a könyv- és sajtóismeretet? | 67 |
| Az iskolán kívüli önművelés tanítása | 69 |
| Mit értünk a helyi művelődési intézmények látogatásán? | 69 |
| Hogyan szervezzük meg az intézmények látogatását? | 69 |
| Mit jelent a rádió és televízió használatának tanítása az első osztályban? | 71 |
| Hogyan szervezzük meg a beszélgetéseket? | 72 |
| Írás, helyesírás | 73 |
| Mi az írás? (Csizmazia Sándorné) | 75 |
| Mit jelent az írás megtanítása az első osztályban? | 75 |
| Az írás előkészítése | 76 |
| Irányok és arányok észlelése az írásmozgás gyakorlásával | 76 |
| Hogyan tanítjuk? | 76 |
| Betűelemek vázolása és írása | 78 |
| Hogyan tanítjuk? | 78 |
| Az írott kisbetűk tanítása és az írástechnika fejlesztése | 81 |
| Mit értünk az írástechnika fejlesztésén? | 81 |
| A kisbetűk írásának és kapcsolásának tanulása | 82 |
| Hogyan tanítjuk? | 83 |
| Mit értünk másoláson? | 85 |
| A betűk másolásának tanulása | 86 |
| Hogyan tanítjuk? | 86 |
| A szavak másolásának tanulása | 88 |
| Hogyan tanítjuk? | 89 |
| Mi a diktálás utáni írás? | 92 |
| Betűk íratása diktálással | 93 |
| Hogyan tanítjuk? | 93 |
| Szavak íratása diktálással | 94 |
| Hogyan tanítjuk? | 94 |
| Mi az akaratlagos írás? | 95 |
| Hogyan tanítjuk? | 96 |
| Az írott nagybetűk és az írásjelek tanítása | 97 |
| A nagybetűk írásának és kapcsolásának tanulása | 98 |
| Hogyan tanítjuk? | 98 |
| Az írásjelek alakításának tanulása | 99 |
| Hogyan tanítjuk? | 99 |
| A nagybetűk írásának és kapcsolásának gyakorlása másolással | 100 |
| A nagybetűk írásának és kapcsolásának gyakorlása diktálással | 101 |
| A nagybetűk írásának és kapcsolásának gyakorlása akaratlagos írással | 102 |
| Mi a helyesírás? (Csizmazia Sándor) | 102 |
| Mit jelent a helyesírás-tanulás megalapozása az első osztályban? | 103 |
| A helyesírás tanítása szavak másoltatásával és diktálás utáni íratásával | 104 |
| A magán- és mássalhangzók időtartamának jelölése | 104 |
| Hogyan tanítjuk? | 105 |
| A j hang kétféle jelölése | 108 |
| Hogyan tanítjuk? | 108 |
| Az összeolvadás és a hasonulás jelölése | 110 |
| Hogyan tanítjuk? | 110 |
| A helyesírás tanítása szavak és mondatok másoltatásával és diktálás utáni íratásával | 112 |
| A tulajdonnevek írása | 112 |
| A mondatkezdő nagybetű írása | 113 |
| Az elválasztás gyakoroltatása | 114 |
| Hogyan tanítjuk? | 114 |
| Az elválasztás gyakoroltatása a toldalékos szavakkal | 116 |
| Hogyan tanítjuk? | 116 |
| Helyesírási hibák javításának tanítása | 117 |
| Időtartam-jelölési hibák javítása | 117 |
| Hogyan tanítjuk? | 117 |
| A j hang hibás jelölésének javítása | 118 |
| Hogyan tanítjuk? | 119 |
| A hibás mondatkezelés és -zárás javítása | 119 |
| Hogyan tanítjuk? | 120 |
| A tulajdonnevek hibás kezdőbetűinek javítása | 120 |
| Hogyan tanítjuk? | 120 |
| Beszédművelés, kommunikáció, illem | 123 |
| Mit jelent a helyesejtés tanítása? (Zsolnai Józsefné) | 125 |
| Helyesejtési gyakorlatok végzése | 125 |
| Légzéstechnikai gyakorlatok | 125 |
| Hogyan fejleszthető a vegyes mélylégzés? | 126 |
| Hangadástechnikai gyakorlatok | 128 |
| Hogyan végeztetjük? | 128 |
| Ajakartikulációs gyakorlatok | 128 |
| Hogyan gyakoroltatjuk az ajakartikulációt? | 139 |
| Gyorsasági gyakorlatok | 140 |
| Hogyan végeztetjük? | 140 |
| Ritmusgyakorlatok | 141 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a helyes beszédritmust? | 142 |
| Időtartam-gyakorlatok | 143 |
| Hogyan gyakoroltatjuk az időtartam helyes ejtését? | 143 |
| Hangsúlygyakorlatok | 144 |
| Hogyan tanítjuk? | 145 |
| Hanglejtésgyakorlatok | 146 |
| Hogyan tanítjuk? | 146 |
| Hangkapcsolat-gyakorlatok | 147 |
| Hogyan tanítjuk a hangkapcsolatok ejtését? | 148 |
| Hangerőváltási gyakorlatok | 149 |
| Hogyan tanítjuk? | 149 |
| A helyesejtési hibák felismerésének és javításának tanulása | 151 |
| Hogyan tanítjuk? | 151 |
| A helyesejtési normákhoz igazodó versmondás tanítása | 153 |
| Versmondás utánmondással | 153 |
| Hogyan tanítjuk? | 153 |
| Versmondás olvasott vers alapján | 155 |
| Hogyan tanítjuk? | 155 |
| Mit jelent a beszédfejlesztés, a kommunikációtanítás? (Kiss Éva) | 156 |
| A szóbeli szövegalkotás tanítása | 157 |
| Mit jelent a kapcsolatfelvétel tanítása? | 157 |
| A köszönés tanítása | 157 |
| Hogyan tanítjuk? | 157 |
| A megszólítás tanítása | 164 |
| Hogyan tanítjuk? | 164 |
| Mit jelent a bemutatkozás tanítása? | 167 |
| A név tanítása | 168 |
| A családnév (vezetéknév) és utónév tanítása | 169 |
| A becenév tanítása | 170 |
| Hogyan tanítjuk a bemutatkozást? | 172 |
| Mi a szándéknyilvánítás? | 175 |
| A kérés tanítása | 175 |
| Hogyan tanítjuk? | 175 |
| A tudakozódás tanítása | 176 |
| Hogyan tanítjuk? | 177 |
| A véleménynyilvánítás tanítása | 178 |
| Hogyan tanítjuk? | 179 |
| Mit jelent az elbeszélés tanítása? | 181 |
| Az elbeszélés tanítása kép és zörejsor alapján | 181 |
| Hogyan tanítjuk? | 181 |
| Az elbeszélés tanítása élmény alapján | 184 |
| Hogyan tanítjuk élmény alapján az elbeszélést kis csoportos kommunikációban? | 185 |
| A mesebefejezés tanítása | 189 |
| Hogyan tanítjuk? | 189 |
| Az üzenetközvetítés tanítása | 191 |
| Hogyan tanítjuk? | 191 |
| A hirdetés tanítása | 193 |
| Hogyan tanítjuk? | 193 |
| Az állatok leírásának tanítása képről | 195 |
| Hogyan tanítjuk? | 195 |
| A személyes leírásának tanítása | 197 |
| Hogyan tanítjuk a külső testi jellemzőket? | 198 |
| A hajszín | 198 |
| A szemszín | 199 |
| A testmagasság | 199 |
| Az arcforma | 200 |
| Hogyan tanítjuk a személyes leírását? | 202 |
| A tevékenységleírás tanítása | 204 |
| Hogyan tanítjuk a tevékenységleírást kis csoportos kommunikációban? | 204 |
| A szövegbefogadás és a szövegértés tanítása | 207 |
| Mit jelent a szövegbefogadás és a szövegértés tanítása? | 207 |
| Az elbeszélő, leíró szövegek befogadásának tanítása | 207 |
| Hogyan irányítjuk? | 208 |
| Mit jelent a tudakozódásra adott válasz tanítása? | 210 |
| Hogyan tanítjuk a személyi adatokat? (Máté Magdolna) | 210 |
| A születési hely és idő | 210 |
| Az apa és az anya neve | 212 |
| Az apa és az anya munkahelye, foglalkozása | 213 |
| A testvérek száma, neve | 214 |
| A testvérek munkahelye és foglalkozása | 215 |
| Hogyan tanítjuk a tanító, a napközis nevelő és az igazgató nevét? | 215 |
| A lakáscím és az iskola neve és címe | 216 |
| Az udvarias elutasítás | 218 |
| Az illem tanítása | 220 |
| Hogyan tanítjuk az illemszabályokat? | 220 |
| Az iskolai viselkedésre vonatkozó illemszabályok tanítása | 222 |
| Hogyan tanítjuk? | 223 |
| Az étkezésre mint helyzetre, valamint az evésre vonatkozó viselkedési szabályok | 224 |
| A gyalogos közlekedés illemszabályai | 228 |
| A jó megjelenés illemszabályainak tanítása | 230 |
| Hogyan tanítjuk? | 231 |
| Irodalom | 233 |
| Mit jelent az irodalmi mű befogadása? (Zsolnai Józsefné) | 235 |
| Nem-verbális kommunikációs gyakorlatok a szépirodalmi művek mimetizálásának előkészítésére | 235 |
| Hogyan vezetjük a nem-verbális kommunikációs gyakorlatokat? | 236 |
| Mit értünk az irodalmi művek mimetizálásán? | 236 |
| Hogyan tanítjuk? | 237 |
| Az irodalmi műelemzés előkészítése | 238 |
| Hogyan készítjük elő az irodalmi műelemzést? | 239 |
| Mit jelent a kommunikáció tényezőinek felismertetése az irodalmi alkotásokban? | 239 |
| Hogyan tanítjuk? | 239 |
| A verssorok és a versszakok tanítása | 242 |
| Hogyan tanítjuk? | 242 |
| A refrén tanítása | 243 |
| Hogyan tanítjuk? | 243 |
| A rím tanítása | 244 |
| Hogyan tanítjuk? | 244 |
| A ritmus tanítása | 245 |
| Hogyan tanítjuk? | 245 |
| Mi a költői kép? | 247 |
| Hogyan tanítjuk? | 247 |
| Mit értünk az epikai művekre jellemző ismeretek tanításán? | 248 |
| Hogyan tanítjuk? | 248 |
| Mit értünk a kisepikai prózaműfajok tanításán? | 249 |
| Hogyan tanítjuk? | 249 |
| Mit értünk az irodalmi művekkel szembeni értékelő magatartás kialakításán? | 252 |
| Hogyan nyújthatunk esztétikai élvezetet tanulóinknak? | 252 |
| Hogyan fejleszthető a tanulók ízlésítélete? | 252 |
| A versmondás tanítása | 254 |
| Mi a versmondás? | 254 |
| Hogyan tanítjuk? | 254 |
| Az irodalmi élet megismerésével kapcsolatos szokások alakítása | 256 |
| Mellékletek | 259 |
| A taneszközök jegyzéke | 261 |
| Irodalomjegyzék | 263 |
| Nyelvhasználati tevékenységek indítási és fontossági rendje | 266 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.