kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 280 oldal |
Sorozatcím: | Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-18-3832-3 |
Bevezetés | 3 |
Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés | 5 |
Mi az olvasás? (Csík Endre) | 7 |
Mit jelent az olvasás megtanítása az első osztályban? | 7 |
Az olvasás megtanítása | 10 |
Mit jelent a globális módszer szerinti olvasástanítás programunkban? | 10 |
Mit jelent a szóképek megtanítása? | 11 |
Hogyan tanítjuk a szóképeket? | 12 |
Mit jelent a néma olvasás tanítása a szóképes programban? | 15 |
Hogyan gyakoroltatjuk a néma olvasást a szóképes programban? | 15 |
Mit jelent a hangos olvasás tanítása a szóképes programban? | 17 |
Hogyan gyakoroltatjuk a hangos olvasást a szóképes programban? | 17 |
Mit jelent a szóképek elemzése? | 20 |
Hogyan tanítjuk a szóképek elemzését? | 20 |
Mit jelent a szintetikus módszer szerinti olvasástanítás programunkban? | 24 |
Mit jelent a betűk megtanítása? | 25 |
Hogyan tanítjuk meg a nyomtatott és írott kis- és nagybetűket? | 26 |
Mit jelent a betűösszevonás? | 31 |
Hogyan tanítjuk a betűk összevonását? | 32 |
Mit jelent a néma olvasás gyakoroltatása? | 34 |
Hogyan gyakoroltatjuk a néma olvasást? | 34 |
Mit jelent a hangos olvasás gyakoroltatása? | 37 |
Hogyan gyakoroltatjuk a hangos olvasást? | 37 |
Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása | 39 |
Mit értünk első osztályban a néma olvasás tempójának és pontosságának fokozásán? | 39 |
Mit jelent a szemmozgás fejlesztése? | 40 |
Mit jelent az olvasásértés? | 40 |
Hogyan fejlesztjük a szemmozgást és a jelfelismerést? | 41 |
Mi a látószög? | 42 |
Hogyan növeljük a látószöget? | 42 |
Hogyan végeztetjük a hibakeresési gyakorlatokat? | 43 |
Hogyan végeztetjük a jelkeresési gyakorlatokat? | 43 |
Mit jelent az olvasástechnikai hibák megelőzése és javítása? | 45 |
Mi a betűtévesztés? | 45 |
Hogyan javítható a betűtévesztés? | 46 |
Mi a betűkihagyás? | 46 |
Hogyan javítható a betűkihagyás? | 46 |
Mi az újrakezdés és a mást olvasás? | 47 |
Hogyan javítható az újrakezdés és a mást olvasás? | 47 |
Hogyan gyakoroltatjuk az olvasást az erre szerkesztett szavakon, szószerkezeteken, mondatokon, rövid szövegeken? | 48 |
Az olvasás gyakoroltatása szövegeken | 49 |
Mit jelent a felkészülés utáni hangos olvasás gyakoroltatása szövegeken? | 49 |
Hogyan gyakoroltatjuk a felkészülés utáni hangos olvasást? | 49 |
Mit jelent az ismeretterjesztő szövegek tanítása? | 51 |
Hogyan tanítjuk az ismeretterjesztő szövegek elemzését? | 51 |
Mi a hír? | 54 |
Hogyan elemeztetjük a híreket? | 54 |
Mi a didaktikus szöveg? | 54 |
Mit jelent a didaktikus szövegel tanítása? | 54 |
Hogyan tanítjuk a didaktikus szövegek feldolgozását? | 55 |
Mi az információs szöveg? | 56 |
Mit jelent az információs szövegek tanítása? | 57 |
Hogyan olvastatjuk az információs szövegeket? | 58 |
Mit jelent a viccek olvastatása az első osztályban? | 60 |
Hogyan olvastatjuk a vicceket? | 60 |
Mi az önművelés? | 61 |
Mit jelent az önművelés tanítása az első osztályban? | 61 |
Könyvtárhasználati ismeretek tanítása | 61 |
Hogyan tanítjuk meg az ábécét? | 61 |
Mit jelent a betűrendbe sorolás tanítása? | 63 |
Hogyan tanítjuk? | 63 |
Hogyan tanítjuk a gyermeklexikon használatát? | 65 |
Hogyan tanítjuk a könyv- és sajtóismeretet? | 67 |
Az iskolán kívüli önművelés tanítása | 69 |
Mit értünk a helyi művelődési intézmények látogatásán? | 69 |
Hogyan szervezzük meg az intézmények látogatását? | 69 |
Mit jelent a rádió és televízió használatának tanítása az első osztályban? | 71 |
Hogyan szervezzük meg a beszélgetéseket? | 72 |
Írás, helyesírás | 73 |
Mi az írás? (Csizmazia Sándorné) | 75 |
Mit jelent az írás megtanítása az első osztályban? | 75 |
Az írás előkészítése | 76 |
Irányok és arányok észlelése az írásmozgás gyakorlásával | 76 |
Hogyan tanítjuk? | 76 |
Betűelemek vázolása és írása | 78 |
Hogyan tanítjuk? | 78 |
Az írott kisbetűk tanítása és az írástechnika fejlesztése | 81 |
Mit értünk az írástechnika fejlesztésén? | 81 |
A kisbetűk írásának és kapcsolásának tanulása | 82 |
Hogyan tanítjuk? | 83 |
Mit értünk másoláson? | 85 |
A betűk másolásának tanulása | 86 |
Hogyan tanítjuk? | 86 |
A szavak másolásának tanulása | 88 |
Hogyan tanítjuk? | 89 |
Mi a diktálás utáni írás? | 92 |
Betűk íratása diktálással | 93 |
Hogyan tanítjuk? | 93 |
Szavak íratása diktálással | 94 |
Hogyan tanítjuk? | 94 |
Mi az akaratlagos írás? | 95 |
Hogyan tanítjuk? | 96 |
Az írott nagybetűk és az írásjelek tanítása | 97 |
A nagybetűk írásának és kapcsolásának tanulása | 98 |
Hogyan tanítjuk? | 98 |
Az írásjelek alakításának tanulása | 99 |
Hogyan tanítjuk? | 99 |
A nagybetűk írásának és kapcsolásának gyakorlása másolással | 100 |
A nagybetűk írásának és kapcsolásának gyakorlása diktálással | 101 |
A nagybetűk írásának és kapcsolásának gyakorlása akaratlagos írással | 102 |
Mi a helyesírás? (Csizmazia Sándor) | 102 |
Mit jelent a helyesírás-tanulás megalapozása az első osztályban? | 103 |
A helyesírás tanítása szavak másoltatásával és diktálás utáni íratásával | 104 |
A magán- és mássalhangzók időtartamának jelölése | 104 |
Hogyan tanítjuk? | 105 |
A j hang kétféle jelölése | 108 |
Hogyan tanítjuk? | 108 |
Az összeolvadás és a hasonulás jelölése | 110 |
Hogyan tanítjuk? | 110 |
A helyesírás tanítása szavak és mondatok másoltatásával és diktálás utáni íratásával | 112 |
A tulajdonnevek írása | 112 |
A mondatkezdő nagybetű írása | 113 |
Az elválasztás gyakoroltatása | 114 |
Hogyan tanítjuk? | 114 |
Az elválasztás gyakoroltatása a toldalékos szavakkal | 116 |
Hogyan tanítjuk? | 116 |
Helyesírási hibák javításának tanítása | 117 |
Időtartam-jelölési hibák javítása | 117 |
Hogyan tanítjuk? | 117 |
A j hang hibás jelölésének javítása | 118 |
Hogyan tanítjuk? | 119 |
A hibás mondatkezelés és -zárás javítása | 119 |
Hogyan tanítjuk? | 120 |
A tulajdonnevek hibás kezdőbetűinek javítása | 120 |
Hogyan tanítjuk? | 120 |
Beszédművelés, kommunikáció, illem | 123 |
Mit jelent a helyesejtés tanítása? (Zsolnai Józsefné) | 125 |
Helyesejtési gyakorlatok végzése | 125 |
Légzéstechnikai gyakorlatok | 125 |
Hogyan fejleszthető a vegyes mélylégzés? | 126 |
Hangadástechnikai gyakorlatok | 128 |
Hogyan végeztetjük? | 128 |
Ajakartikulációs gyakorlatok | 128 |
Hogyan gyakoroltatjuk az ajakartikulációt? | 139 |
Gyorsasági gyakorlatok | 140 |
Hogyan végeztetjük? | 140 |
Ritmusgyakorlatok | 141 |
Hogyan gyakoroltatjuk a helyes beszédritmust? | 142 |
Időtartam-gyakorlatok | 143 |
Hogyan gyakoroltatjuk az időtartam helyes ejtését? | 143 |
Hangsúlygyakorlatok | 144 |
Hogyan tanítjuk? | 145 |
Hanglejtésgyakorlatok | 146 |
Hogyan tanítjuk? | 146 |
Hangkapcsolat-gyakorlatok | 147 |
Hogyan tanítjuk a hangkapcsolatok ejtését? | 148 |
Hangerőváltási gyakorlatok | 149 |
Hogyan tanítjuk? | 149 |
A helyesejtési hibák felismerésének és javításának tanulása | 151 |
Hogyan tanítjuk? | 151 |
A helyesejtési normákhoz igazodó versmondás tanítása | 153 |
Versmondás utánmondással | 153 |
Hogyan tanítjuk? | 153 |
Versmondás olvasott vers alapján | 155 |
Hogyan tanítjuk? | 155 |
Mit jelent a beszédfejlesztés, a kommunikációtanítás? (Kiss Éva) | 156 |
A szóbeli szövegalkotás tanítása | 157 |
Mit jelent a kapcsolatfelvétel tanítása? | 157 |
A köszönés tanítása | 157 |
Hogyan tanítjuk? | 157 |
A megszólítás tanítása | 164 |
Hogyan tanítjuk? | 164 |
Mit jelent a bemutatkozás tanítása? | 167 |
A név tanítása | 168 |
A családnév (vezetéknév) és utónév tanítása | 169 |
A becenév tanítása | 170 |
Hogyan tanítjuk a bemutatkozást? | 172 |
Mi a szándéknyilvánítás? | 175 |
A kérés tanítása | 175 |
Hogyan tanítjuk? | 175 |
A tudakozódás tanítása | 176 |
Hogyan tanítjuk? | 177 |
A véleménynyilvánítás tanítása | 178 |
Hogyan tanítjuk? | 179 |
Mit jelent az elbeszélés tanítása? | 181 |
Az elbeszélés tanítása kép és zörejsor alapján | 181 |
Hogyan tanítjuk? | 181 |
Az elbeszélés tanítása élmény alapján | 184 |
Hogyan tanítjuk élmény alapján az elbeszélést kis csoportos kommunikációban? | 185 |
A mesebefejezés tanítása | 189 |
Hogyan tanítjuk? | 189 |
Az üzenetközvetítés tanítása | 191 |
Hogyan tanítjuk? | 191 |
A hirdetés tanítása | 193 |
Hogyan tanítjuk? | 193 |
Az állatok leírásának tanítása képről | 195 |
Hogyan tanítjuk? | 195 |
A személyes leírásának tanítása | 197 |
Hogyan tanítjuk a külső testi jellemzőket? | 198 |
A hajszín | 198 |
A szemszín | 199 |
A testmagasság | 199 |
Az arcforma | 200 |
Hogyan tanítjuk a személyes leírását? | 202 |
A tevékenységleírás tanítása | 204 |
Hogyan tanítjuk a tevékenységleírást kis csoportos kommunikációban? | 204 |
A szövegbefogadás és a szövegértés tanítása | 207 |
Mit jelent a szövegbefogadás és a szövegértés tanítása? | 207 |
Az elbeszélő, leíró szövegek befogadásának tanítása | 207 |
Hogyan irányítjuk? | 208 |
Mit jelent a tudakozódásra adott válasz tanítása? | 210 |
Hogyan tanítjuk a személyi adatokat? (Máté Magdolna) | 210 |
A születési hely és idő | 210 |
Az apa és az anya neve | 212 |
Az apa és az anya munkahelye, foglalkozása | 213 |
A testvérek száma, neve | 214 |
A testvérek munkahelye és foglalkozása | 215 |
Hogyan tanítjuk a tanító, a napközis nevelő és az igazgató nevét? | 215 |
A lakáscím és az iskola neve és címe | 216 |
Az udvarias elutasítás | 218 |
Az illem tanítása | 220 |
Hogyan tanítjuk az illemszabályokat? | 220 |
Az iskolai viselkedésre vonatkozó illemszabályok tanítása | 222 |
Hogyan tanítjuk? | 223 |
Az étkezésre mint helyzetre, valamint az evésre vonatkozó viselkedési szabályok | 224 |
A gyalogos közlekedés illemszabályai | 228 |
A jó megjelenés illemszabályainak tanítása | 230 |
Hogyan tanítjuk? | 231 |
Irodalom | 233 |
Mit jelent az irodalmi mű befogadása? (Zsolnai Józsefné) | 235 |
Nem-verbális kommunikációs gyakorlatok a szépirodalmi művek mimetizálásának előkészítésére | 235 |
Hogyan vezetjük a nem-verbális kommunikációs gyakorlatokat? | 236 |
Mit értünk az irodalmi művek mimetizálásán? | 236 |
Hogyan tanítjuk? | 237 |
Az irodalmi műelemzés előkészítése | 238 |
Hogyan készítjük elő az irodalmi műelemzést? | 239 |
Mit jelent a kommunikáció tényezőinek felismertetése az irodalmi alkotásokban? | 239 |
Hogyan tanítjuk? | 239 |
A verssorok és a versszakok tanítása | 242 |
Hogyan tanítjuk? | 242 |
A refrén tanítása | 243 |
Hogyan tanítjuk? | 243 |
A rím tanítása | 244 |
Hogyan tanítjuk? | 244 |
A ritmus tanítása | 245 |
Hogyan tanítjuk? | 245 |
Mi a költői kép? | 247 |
Hogyan tanítjuk? | 247 |
Mit értünk az epikai művekre jellemző ismeretek tanításán? | 248 |
Hogyan tanítjuk? | 248 |
Mit értünk a kisepikai prózaműfajok tanításán? | 249 |
Hogyan tanítjuk? | 249 |
Mit értünk az irodalmi művekkel szembeni értékelő magatartás kialakításán? | 252 |
Hogyan nyújthatunk esztétikai élvezetet tanulóinknak? | 252 |
Hogyan fejleszthető a tanulók ízlésítélete? | 252 |
A versmondás tanítása | 254 |
Mi a versmondás? | 254 |
Hogyan tanítjuk? | 254 |
Az irodalmi élet megismerésével kapcsolatos szokások alakítása | 256 |
Mellékletek | 259 |
A taneszközök jegyzéke | 261 |
Irodalomjegyzék | 263 |
Nyelvhasználati tevékenységek indítási és fontossági rendje | 266 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.