1.062.107

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítási program 1. osztály

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés3
Olvasás, szövegfeldolgozás, önművelés5
Mi az olvasás? (Csík Endre)7
Mit jelent az olvasás megtanítása az első osztályban?7
Az olvasás megtanítása10
Mit jelent a globális módszer szerinti olvasástanítás programunkban?10
Mit jelent a szóképek megtanítása?11
Hogyan tanítjuk a szóképeket?12
Mit jelent a néma olvasás tanítása a szóképes programban?15
Hogyan gyakoroltatjuk a néma olvasást a szóképes programban?15
Mit jelent a hangos olvasás tanítása a szóképes programban?17
Hogyan gyakoroltatjuk a hangos olvasást a szóképes programban?17
Mit jelent a szóképek elemzése?20
Hogyan tanítjuk a szóképek elemzését?20
Mit jelent a szintetikus módszer szerinti olvasástanítás programunkban?24
Mit jelent a betűk megtanítása?25
Hogyan tanítjuk meg a nyomtatott és írott kis- és nagybetűket?26
Mit jelent a betűösszevonás?31
Hogyan tanítjuk a betűk összevonását?32
Mit jelent a néma olvasás gyakoroltatása?34
Hogyan gyakoroltatjuk a néma olvasást?34
Mit jelent a hangos olvasás gyakoroltatása?37
Hogyan gyakoroltatjuk a hangos olvasást?37
Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása39
Mit értünk első osztályban a néma olvasás tempójának és pontosságának fokozásán?39
Mit jelent a szemmozgás fejlesztése?40
Mit jelent az olvasásértés?40
Hogyan fejlesztjük a szemmozgást és a jelfelismerést?41
Mi a látószög?42
Hogyan növeljük a látószöget?42
Hogyan végeztetjük a hibakeresési gyakorlatokat?43
Hogyan végeztetjük a jelkeresési gyakorlatokat?43
Mit jelent az olvasástechnikai hibák megelőzése és javítása?45
Mi a betűtévesztés?45
Hogyan javítható a betűtévesztés?46
Mi a betűkihagyás?46
Hogyan javítható a betűkihagyás?46
Mi az újrakezdés és a mást olvasás?47
Hogyan javítható az újrakezdés és a mást olvasás?47
Hogyan gyakoroltatjuk az olvasást az erre szerkesztett szavakon, szószerkezeteken, mondatokon, rövid szövegeken?48
Az olvasás gyakoroltatása szövegeken49
Mit jelent a felkészülés utáni hangos olvasás gyakoroltatása szövegeken?49
Hogyan gyakoroltatjuk a felkészülés utáni hangos olvasást?49
Mit jelent az ismeretterjesztő szövegek tanítása?51
Hogyan tanítjuk az ismeretterjesztő szövegek elemzését?51
Mi a hír?54
Hogyan elemeztetjük a híreket?54
Mi a didaktikus szöveg?54
Mit jelent a didaktikus szövegel tanítása?54
Hogyan tanítjuk a didaktikus szövegek feldolgozását?55
Mi az információs szöveg?56
Mit jelent az információs szövegek tanítása?57
Hogyan olvastatjuk az információs szövegeket?58
Mit jelent a viccek olvastatása az első osztályban?60
Hogyan olvastatjuk a vicceket?60
Mi az önművelés?61
Mit jelent az önművelés tanítása az első osztályban?61
Könyvtárhasználati ismeretek tanítása61
Hogyan tanítjuk meg az ábécét?61
Mit jelent a betűrendbe sorolás tanítása?63
Hogyan tanítjuk?63
Hogyan tanítjuk a gyermeklexikon használatát?65
Hogyan tanítjuk a könyv- és sajtóismeretet?67
Az iskolán kívüli önművelés tanítása69
Mit értünk a helyi művelődési intézmények látogatásán?69
Hogyan szervezzük meg az intézmények látogatását?69
Mit jelent a rádió és televízió használatának tanítása az első osztályban?71
Hogyan szervezzük meg a beszélgetéseket?72
Írás, helyesírás73
Mi az írás? (Csizmazia Sándorné)75
Mit jelent az írás megtanítása az első osztályban?75
Az írás előkészítése76
Irányok és arányok észlelése az írásmozgás gyakorlásával76
Hogyan tanítjuk?76
Betűelemek vázolása és írása78
Hogyan tanítjuk?78
Az írott kisbetűk tanítása és az írástechnika fejlesztése81
Mit értünk az írástechnika fejlesztésén?81
A kisbetűk írásának és kapcsolásának tanulása82
Hogyan tanítjuk?83
Mit értünk másoláson?85
A betűk másolásának tanulása86
Hogyan tanítjuk?86
A szavak másolásának tanulása88
Hogyan tanítjuk?89
Mi a diktálás utáni írás?92
Betűk íratása diktálással93
Hogyan tanítjuk?93
Szavak íratása diktálással94
Hogyan tanítjuk?94
Mi az akaratlagos írás?95
Hogyan tanítjuk?96
Az írott nagybetűk és az írásjelek tanítása97
A nagybetűk írásának és kapcsolásának tanulása98
Hogyan tanítjuk?98
Az írásjelek alakításának tanulása99
Hogyan tanítjuk?99
A nagybetűk írásának és kapcsolásának gyakorlása másolással100
A nagybetűk írásának és kapcsolásának gyakorlása diktálással101
A nagybetűk írásának és kapcsolásának gyakorlása akaratlagos írással102
Mi a helyesírás? (Csizmazia Sándor)102
Mit jelent a helyesírás-tanulás megalapozása az első osztályban?103
A helyesírás tanítása szavak másoltatásával és diktálás utáni íratásával104
A magán- és mássalhangzók időtartamának jelölése104
Hogyan tanítjuk?105
A j hang kétféle jelölése108
Hogyan tanítjuk?108
Az összeolvadás és a hasonulás jelölése110
Hogyan tanítjuk?110
A helyesírás tanítása szavak és mondatok másoltatásával és diktálás utáni íratásával112
A tulajdonnevek írása112
A mondatkezdő nagybetű írása113
Az elválasztás gyakoroltatása114
Hogyan tanítjuk?114
Az elválasztás gyakoroltatása a toldalékos szavakkal116
Hogyan tanítjuk?116
Helyesírási hibák javításának tanítása117
Időtartam-jelölési hibák javítása117
Hogyan tanítjuk?117
A j hang hibás jelölésének javítása118
Hogyan tanítjuk?119
A hibás mondatkezelés és -zárás javítása119
Hogyan tanítjuk?120
A tulajdonnevek hibás kezdőbetűinek javítása120
Hogyan tanítjuk?120
Beszédművelés, kommunikáció, illem123
Mit jelent a helyesejtés tanítása? (Zsolnai Józsefné)125
Helyesejtési gyakorlatok végzése125
Légzéstechnikai gyakorlatok125
Hogyan fejleszthető a vegyes mélylégzés?126
Hangadástechnikai gyakorlatok128
Hogyan végeztetjük?128
Ajakartikulációs gyakorlatok128
Hogyan gyakoroltatjuk az ajakartikulációt?139
Gyorsasági gyakorlatok140
Hogyan végeztetjük?140
Ritmusgyakorlatok141
Hogyan gyakoroltatjuk a helyes beszédritmust?142
Időtartam-gyakorlatok143
Hogyan gyakoroltatjuk az időtartam helyes ejtését?143
Hangsúlygyakorlatok144
Hogyan tanítjuk?145
Hanglejtésgyakorlatok146
Hogyan tanítjuk?146
Hangkapcsolat-gyakorlatok147
Hogyan tanítjuk a hangkapcsolatok ejtését?148
Hangerőváltási gyakorlatok149
Hogyan tanítjuk?149
A helyesejtési hibák felismerésének és javításának tanulása151
Hogyan tanítjuk?151
A helyesejtési normákhoz igazodó versmondás tanítása153
Versmondás utánmondással153
Hogyan tanítjuk?153
Versmondás olvasott vers alapján155
Hogyan tanítjuk?155
Mit jelent a beszédfejlesztés, a kommunikációtanítás? (Kiss Éva)156
A szóbeli szövegalkotás tanítása157
Mit jelent a kapcsolatfelvétel tanítása?157
A köszönés tanítása157
Hogyan tanítjuk?157
A megszólítás tanítása164
Hogyan tanítjuk?164
Mit jelent a bemutatkozás tanítása?167
A név tanítása168
A családnév (vezetéknév) és utónév tanítása169
A becenév tanítása170
Hogyan tanítjuk a bemutatkozást?172
Mi a szándéknyilvánítás?175
A kérés tanítása175
Hogyan tanítjuk?175
A tudakozódás tanítása176
Hogyan tanítjuk?177
A véleménynyilvánítás tanítása178
Hogyan tanítjuk?179
Mit jelent az elbeszélés tanítása?181
Az elbeszélés tanítása kép és zörejsor alapján181
Hogyan tanítjuk?181
Az elbeszélés tanítása élmény alapján184
Hogyan tanítjuk élmény alapján az elbeszélést kis csoportos kommunikációban?185
A mesebefejezés tanítása189
Hogyan tanítjuk?189
Az üzenetközvetítés tanítása191
Hogyan tanítjuk?191
A hirdetés tanítása193
Hogyan tanítjuk?193
Az állatok leírásának tanítása képről195
Hogyan tanítjuk?195
A személyes leírásának tanítása197
Hogyan tanítjuk a külső testi jellemzőket?198
A hajszín198
A szemszín199
A testmagasság199
Az arcforma200
Hogyan tanítjuk a személyes leírását?202
A tevékenységleírás tanítása204
Hogyan tanítjuk a tevékenységleírást kis csoportos kommunikációban?204
A szövegbefogadás és a szövegértés tanítása207
Mit jelent a szövegbefogadás és a szövegértés tanítása?207
Az elbeszélő, leíró szövegek befogadásának tanítása207
Hogyan irányítjuk?208
Mit jelent a tudakozódásra adott válasz tanítása?210
Hogyan tanítjuk a személyi adatokat? (Máté Magdolna)210
A születési hely és idő210
Az apa és az anya neve212
Az apa és az anya munkahelye, foglalkozása213
A testvérek száma, neve214
A testvérek munkahelye és foglalkozása215
Hogyan tanítjuk a tanító, a napközis nevelő és az igazgató nevét?215
A lakáscím és az iskola neve és címe216
Az udvarias elutasítás218
Az illem tanítása220
Hogyan tanítjuk az illemszabályokat?220
Az iskolai viselkedésre vonatkozó illemszabályok tanítása222
Hogyan tanítjuk?223
Az étkezésre mint helyzetre, valamint az evésre vonatkozó viselkedési szabályok224
A gyalogos közlekedés illemszabályai228
A jó megjelenés illemszabályainak tanítása230
Hogyan tanítjuk?231
Irodalom233
Mit jelent az irodalmi mű befogadása? (Zsolnai Józsefné)235
Nem-verbális kommunikációs gyakorlatok a szépirodalmi művek mimetizálásának előkészítésére235
Hogyan vezetjük a nem-verbális kommunikációs gyakorlatokat?236
Mit értünk az irodalmi művek mimetizálásán?236
Hogyan tanítjuk?237
Az irodalmi műelemzés előkészítése238
Hogyan készítjük elő az irodalmi műelemzést?239
Mit jelent a kommunikáció tényezőinek felismertetése az irodalmi alkotásokban?239
Hogyan tanítjuk?239
A verssorok és a versszakok tanítása242
Hogyan tanítjuk?242
A refrén tanítása243
Hogyan tanítjuk?243
A rím tanítása244
Hogyan tanítjuk?244
A ritmus tanítása245
Hogyan tanítjuk?245
Mi a költői kép?247
Hogyan tanítjuk?247
Mit értünk az epikai művekre jellemző ismeretek tanításán?248
Hogyan tanítjuk?248
Mit értünk a kisepikai prózaműfajok tanításán?249
Hogyan tanítjuk?249
Mit értünk az irodalmi művekkel szembeni értékelő magatartás kialakításán?252
Hogyan nyújthatunk esztétikai élvezetet tanulóinknak?252
Hogyan fejleszthető a tanulók ízlésítélete?252
A versmondás tanítása254
Mi a versmondás?254
Hogyan tanítjuk?254
Az irodalmi élet megismerésével kapcsolatos szokások alakítása256
Mellékletek259
A taneszközök jegyzéke261
Irodalomjegyzék263
Nyelvhasználati tevékenységek indítási és fontossági rendje266
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem