1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítás és tanulás I. (töredék)

Nyelvtan-kommunikáció-irodalom tizenéveseknek/Alternatív program

Szerző
Lektor
Veszprém
Kiadó: OTTV
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 67 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-02-9067-7
Megjegyzés: A könyv 300 példányban jelent meg. Töredék kötet.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető5
Az 5-6. osztályos program lélektani és pedagógiai alapjai5
Fejlődéslélektani vonatkozások5
A tananyagépítkezés lélektani alapjai6
A pedagógus irányító és tervező munkája7
A program tanításához szükséges szakmai beállítódás
Differenciált foglalkoztatás
A tanulásirányítással kapcsolatban alkalmazott néhány fogalom értelmezése
Az alaptevékenységek egyidejű, kombinációs lehetőségei a tanórán
Munkaformák
A tanulással kapcsolatos legfontosabb szokások és képességek
A grammatika tanítása 5-6. osztály
Háttérismeretek13
A nyelvi nevelés célja
Grammatika tananyagunk és a jelenleg érvényben lévő tantervek viszonya
A grammatika értelmezése
A nyelvtan tananyag néhány alapvető fogalmának értelmezése
A nyelvtan program tevékenységrendszere
A mondattal végzett grammatikai tevékenységek
A nyelvtan tananyag tartalma és feldolgozása24
A nyelv és a nyelvtudás
Kísérlet és terep
Az elemi mondat
A bonyolultabb mondatok magja
A szokatlan és a szokásos jelentésű mondatok
Az elemi mondat formája
A nyelvi szabály
Az alanyi és az állítmányi rész (I.)
Az alanyi és az állítmányi rész (II.)
Az elemi mondatok beágyazásai: vonatkozó mellékmondatok
Az elemi mondatok beágyazásai: a körülményhatározói mellékmondatok
Az elemi mondatok beágyazásai: a birtokos jelzős szószerkezet és a főnevesítés
Az elemi mondatok beágyazásai: a vonzatmellékmondatok
A kommunikáció tanítása
Háttérismeretek43
A kommunikáció tanításának jelentősége
A kommunikáció-tanításban használt kifejezések értelmezése
Taxonómiák - 1.2.
Grammatikai kombinációkkal végzett kommunikációs tevékenységek
A kommunikáció motiválása és értékelése
A kommunikációs tananyag tartalma és feldolgozása52
Közlések és helyzetek (I.)
Közlések és helyzetek (II.)
Közlések és helyzetek (III.)
Közlések és helyzetek (IV.)
Közlések és helyzetek (V.)
Közlések és helyzetek (VI.)
Közlések és helyzetek (VII.)
A "Kommunikációs terepgyakorlatok" című könyv fejezeteinek tartalma és feldolgozásuk
A párbeszéd
A párbeszéd szerkezete
A gúny, az irónia és a túlzás
Beszédhelyzetek, beszédformák
A kommunikációs helyzetgyakorlatok végeztetése során felmerült problémák és megoldási javaslatok
A gátlásos gyerekkel kapcsolatos oldó eljárások
A szószátyár gyerekkel kapcsolatos eljárások
A bohóckodó gyerekkel kapcsolatos eljárások
A jópofáskodó gyerekkel kapcsolatos eljárások
A helyesírás és a helyesejtés
Ajánló bibliográfia a pedagógusok önképzéséhez64
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem