kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 262 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-8260-3 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52978. |
Bevezető | 7 |
Tanításelméletek | 9 |
A didaktikai gondolkodás két fő vonulata | 11 |
Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban | 13 |
A tanítás-tanulás rendszerszemlélete | 17 |
A tanulásról | 25 |
A tanulás fogalmának tág értelmezése | 26 |
A tanulás tartalmi összefüggései | 29 |
A tanítás-tanulás Carroll-féle modellje | 32 |
Az iskolai tanulás elmélete Bloom nyomában | 39 |
A tanítási-tanulási folyamat funkciói | 43 |
A motiválás | 45 |
Aktivizálás | 59 |
Differenciálás | 70 |
A tanítás-tanulás célrendszere | 87 |
A pedagógiai célképzés két "csapdája" | 90 |
Nevelési célok | 94 |
Tanítási tartalom | 97 |
Tantervi követelmények (tanulási célok) | 110 |
A tanítási-tanulási folyamat szervezése | 128 |
Tanításmódszertani dilemmák | 128 |
Stratégiák, módszerek | 133 |
A tanítási óra | 147 |
Extracurriculum | 156 |
A pedagógus | 162 |
A tanítás-tanulás infrastruktúrája | 170 |
A pedagógiai értékelés | 179 |
A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai | 183 |
Formatív és szummatív értékelés | 186 |
A tanulók értékelése | 188 |
A tanítási-tanulási folyamat értékelése | 196 |
A pedagógiai célrendszer értékelése | 202 |
Közbülső értékelés | 205 |
A tanítás-tanulás eredménye és a társadalmi környezet | 206 |
A központi tanterv és a pedagógus tanterve | 217 |
A tanterv mint műfaj | 218 |
Az iskolai adaptáció kérdései | 221 |
Permanens tantervi fejlesztés | 227 |
Jegyzetek | 233 |
Táblázatok jegyzéke | 243 |
Ábrák jegyzéke | 245 |
Irodalom | 247 |