1.062.337

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítás a lelki fejlődés érdekében

Bevezetés a keresztyén oktatástudományba

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Association of Christian Schools International Keresztény Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 259 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-03-5265-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A keresztyén oktatás tudományát helykeresésre emlékeztető irányváltások jellemezték az utóbbi években. A kiszélesedő érdeklődési spektrum a "keresztyén oktatás" címszó alá sorolható témakörök... Tovább

Előszó

A keresztyén oktatás tudományát helykeresésre emlékeztető irányváltások jellemezték az utóbbi években. A kiszélesedő érdeklődési spektrum a "keresztyén oktatás" címszó alá sorolható témakörök elburjánzásához vezetett. Sok keresztyén oktató fordult olyan területek felé mint a korcsoportokra specializált szolgálat, az egyedülállókra vagy a funkcionális zavarokkal küszködő családokra összpontosító oktatás, a menedzselés és a tömegtájékoztatás. Az érdeklődési kör bővülése azzal a pozitív mellékhatással járt, hogy számos igen sikeres terület alakult ki a társadalom egyes szegmenseire szakosodva. Az Egyház érzékenyebbé vált az egyre több sebből vérző társadalom speciális igényei iránt, s az általa nyújtott szolgálat esetenként közvetlenebbül kapcsolódik a modern kultúra fő áramához.
Ám ennek a sokszínűségnek nyilvánvalóan ára van. Az érdeklődési terület horizontális növekedésével a fő kérdések vertikuma, mélységi és súlyponti vizsgálata csorbát szenvedett. Esetenként háttérbe szorul a lelki fejlődést elősegítő tanítás, amely a diszciplína központi területe. Az alapvető mérce szerepét a pszichológia vette át, a teológiai meglapozottság rovására. Az emberek vélt szükségleteire való reagálás olykor fontosabbnak minősül, mint az Istennel kialakítandó összhang valós igénye. A "segíts az embereken, hogy jól érezzék magukat" szemlélet fölébe kerekedett a "segíts az embereknek, hogy jók legyenek és jót tegyenek" gondolatnak. Én nem kívánok ilyen hibába esni. Vissza

Fülszöveg

A Tanítás a lelki fejlődés érdekében két fontos kérdést elemez: 1. Mit jelent a lelki érettség? és 2. Mit tehet a gyülekezet a lelki érettség eléréséért? Ezekre a kérdésekre a teológia, a fejlődéslélektan és az oktatáselmélet ad válaszokat. Ez a kötet -a három megközelítés integrálásával - egységes megvilágításba helyezi a tanítás és a tanulás folyamatát az emberek bibliai szemléletére építve:
1. Teológia - a lelki fejlődés isteni oldala. Mit tanulhatunk Isten természetéből a lelki érettség tanítása terén?
2. Pszichológia - milyen fejlődési mintákat határozott meg Isten az ember számára? Milyen hatással van az emberi fejlődés a lelki érettség elérésére?
3. Oktatás - a lelki éréshez vezető tanulási folyamat. Milyen folyamaton mennek át az emberek a lelki érettséghez vezető úton?
A könyv célja, hogy segítséget nyújtson az olvasónak egy olyan keresztyén oktatási filozófia kiérlelésében, amely a gyülekezeti szolgálat számos területén hasznosítható.

Perry G. Downs a Trinity... Tovább

Fülszöveg

A Tanítás a lelki fejlődés érdekében két fontos kérdést elemez: 1. Mit jelent a lelki érettség? és 2. Mit tehet a gyülekezet a lelki érettség eléréséért? Ezekre a kérdésekre a teológia, a fejlődéslélektan és az oktatáselmélet ad válaszokat. Ez a kötet -a három megközelítés integrálásával - egységes megvilágításba helyezi a tanítás és a tanulás folyamatát az emberek bibliai szemléletére építve:
1. Teológia - a lelki fejlődés isteni oldala. Mit tanulhatunk Isten természetéből a lelki érettség tanítása terén?
2. Pszichológia - milyen fejlődési mintákat határozott meg Isten az ember számára? Milyen hatással van az emberi fejlődés a lelki érettség elérésére?
3. Oktatás - a lelki éréshez vezető tanulási folyamat. Milyen folyamaton mennek át az emberek a lelki érettséghez vezető úton?
A könyv célja, hogy segítséget nyújtson az olvasónak egy olyan keresztyén oktatási filozófia kiérlelésében, amely a gyülekezeti szolgálat számos területén hasznosítható.

Perry G. Downs a Trinity Evangelical Divinity School keresztyén oktatással foglalkozó professzora az Illinois állambeli Deerfieldben. Vissza

Tartalom

Előszó7
Bibliai szemléletű tanítás
Alapozó kérdések13
Bibliai szemléletű tanítás23
A tanítás modellezése Jézus nyomán33
Isten megértése, az emberek megértése47
Az értelem megújulása
Az értelem megújulása63
Fejlődéslélektan75
Kognitív fejlődés89
Erkölcsi fejlődés105
A hit fejlődése123
Tanulás és lelki fejlődés
Tanulás és lelki fejlődés143
Tanulás és korai gyermekkori hatások157
Tanulás kölcsönhatás és megfigyelés révén173
Tanulás logikai fejlődés útján189
Tanulás tapasztalat útján207
Tanítás a lelki fejlődés érdekében223
Függelék: A gyermekek evangélizációja229
Index250

Perry G. Downs

Perry G. Downs műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Perry G. Downs könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem