1.060.345

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítás a foglalkoztató iskolában

A középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulók nevelését, oktatását ellátó általános iskola foglalkoztatástanai

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Eötvös Loránd Tudományegyetem-Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 165 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Harmadszor adjuk közre a középsúlyosán értelmi fogyatékos tanulók nevelését, oktatását ellátó általános iskola /szokásos rövidítésben KÁI/ foglalkoztatástanait, ez alkalommal összevonva egy... Tovább

Előszó

Harmadszor adjuk közre a középsúlyosán értelmi fogyatékos tanulók nevelését, oktatását ellátó általános iskola /szokásos rövidítésben KÁI/ foglalkoztatástanait, ez alkalommal összevonva egy kötetbe, javításokkal.
A nyolcvanas évek közepén, amikor még az iskolatípus neve: 'foglalkoztató iskola1 volt, készítettük ezt az összeállítást főiskolai előadások anyagából, tanári segédkönyvek szemelvényeiből. Bár az iskolatípusban ma is ugyanazt a programot, munkafüzeteket és kézikönyveket használják, az iskolai gyakorlat azóta sokat változott, új törekvések, módszertani ajánlások, tankönyvek jelentek meg, külföldön is új módszereket adtak közre.
Így azután a jegyzetet tanulmányozva, a vizsgákra készüléskor feltétlen szükséges megismerni azokat a szakirodalmi újdonságokat, amelyeket a főiskolai szakbibliográfiákban ajánlunk. De forgatni kell az iskolában használatos munkafüzeteket, melyekre a szöveg gyakran hivatkozik, mert ezáltal kaphat az olvasó teljes képet az értelmileg akadályozott tanulók tanításának mai helyzetéről.
Budapest. 1994. június Vissza

Tartalom

Előszó 3.
I. RÉSZ
ALAPTÁRGYAK FOGLALKOZÁSTANAI
1. fejezet
BESZÉDFEJLESZTÉS ÉS KÖRNYEZETISMERET 7.
- A beszédnevelés mint általános nevelési princípium 7.
- A kommunikációs irányultságú beszédnevelés 7.
- Az imbecillis gyermekek beszédének sajátosságai 10.
- A beszéd fejlesztése a csecsemő és kisgyermekkorban 12.
- Beszédfejlesztés az óvodában 16.
- Beszédfejlesztés fő kérdései az iskolában 17.
- Az alsó szakasz beszédnevelési rendszere 18.
- A beszédmegértés fejlesztése a nyelvalakulás stabilizálása 18.
- Beszédmotoros gyakorlatok, a szókincs kialakítása és bővítése 20.
- Beszédfejlesztés, nyelvi gyakorlás 22.
- A nyelvi feldolgozás 23.
- A középső szakasz beszédnevelési rendszere 25.
- A nyelvtanilag helyes beszédre nevelés kérdései 25.
- Az események elmondására szoktatás 29.
- A beszédhibák javítása 30.
2. fejezet
MOZGÁS- ÉS RITMUSNEVELÉS - TESTNEVELÉS 31.
- A testnevelés célja, feladatai 31.
- Az imbecillis gyermekek mozgásának sajátosságai 33.
- A ritmusérzék fejlesztése 36.
- Mozgásnevelés a korai irányított családi nevelésben 38.
- Mozgásnevelés az óvodában 40.
- A mozgásgyakorlatok anyaga az iskolai mozgás- ritmusnevelésben és a testnevelésben 41.
- A mozgásos játékok 50.
- A mozgások elsajátításának folyamata 51.
- Az ismeretközlés 51.
- Gyakoroltatás 53.
- Főbb foglalkozási formák 54.
- Mozgáskorrekciós foglalkozások 55.
- Tartásjavításra szorulók 56.
- Bokatornára és járáskorrekcióra szorulók csoportjai 57.
- Hypermobilisek csoportjai 57.
- Eszközök 58.
II. RÉSZ
SPECIÁLIS TAGOZATOK FOGLALKOZÁSAI
3. Fejezet
AZ ÁLTALÁNOS ISMERETEK FOGLALOZÁSTANA 61.
1. Az általános ismeretek foglalkozások helye a foglalkoztató iskola képzési rendszerében 61.
2. A foglalkozások feladatai 62.
3. A tanítás témái 64.
4. Foglalkozásaink felépítése, módszerei 72.
4. Fejezet
A KÖZVETETT ISMERETSZERZÉS ELEMI ESZKÖZEI
(AZ ÚN. KULTURTECHNIKÁK) ELSAJÁTÍTÁSÁRÓL
(Az "A" tagozat) 76.
1. A különböző társadalmi igények 76.
2. Vélemények a gyógypedagógiai szakirodalomban 77.
3. Tagozatos órák a magyar oktatási programban 80.
5. Fejezet
AZ OLVASÁS - ÍRÁS ELEMEI TANÍTÁSA 84.
1. Az olvasást és írást megalapozó képességek fejlesztése az alsó szakaszban 85.
2. Olvasás-írás elemei tanítása a középső szakaszban 87.
3. Olvasás-írás elemei tanítása a felső szakaszban 105.
4. Az olvasási és írási készség fejlettségének vizsgálata 121.
6. Fejezet
A SZÁMOLÁS - MÉRÉS ELEMEI TANÍTÁSA 123.
1. A tanítás feladatai 123.
2. A foglalkozások anyaga 124.
3. Az oktatás folyamatának főbb mozzanatai 125.
4. Elemi tapasztalatok a tárgyak kiterjedéséről, formájáról, térbeli elhelyezkedéséről 131.
5. Az időben való tájékozódás fejlesztése 139.
6. A mennyiségek közti tájékozódás gyakorlása 146.
7. Elemi mennyiségfogalom és műveletek kialakítása 148.
8. A pénz használata 151.
9. A mérés elemei tanításáról 152.
10. A számolási - mérési teljesítmények mérése a 'B' tagozatra irányítás 153.
7. Fejezet
A FOGLALKOZTATÓ ISKOLA 'B' TAGOZATOS ÓRÁI 155.
1. A súlyosabban sérült, lassan fejlődő gyermekek köre 155.
2. A tagozatos órák szervezése 158.
3. A tagozatos órák tartalma 160.
4. A környezetismereti tájékozódás gyakorlásáról 160.
5. Házkörüli munkák a tagozatos órákon 161.
6. A "B" tagozaton végzett tanulók további útja 162.
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem