kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Munkaügyi Minisztérium |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 130 oldal |
Sorozatcím: | Fehér Könyv |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Bevezető | 5 |
Előszó | 7 |
Rövid összefoglalás | 9 |
Első rész - A tét és a feladat | 27 |
A három mozgatóerő | 28 |
A - Az információs társadalom hatása (info-sokk) | 29 |
B - A mondializáció hatása (mondializációs sokk) | 32 |
C - A tudományos és technikai változások hatása (civilizációs sokk) | 33 |
Az első feladat: az általános műveltség megszerzése | 36 |
A - A dolgok jelentésének megértése | 38 |
B - A megértés és kreativitás | 40 |
C - Az ítéletalkotás és a döntés | 42 |
Második feladat: a munkavégzési és szakmai alkalmasság kifejlesztése | 43 |
A - Az elvárt alkalmassági képességek | 43 |
B - A szakmai alkalmassághoz szükséges készség egyéni megszerzése | 46 |
A jövő útjai | 64 |
A - Az alapelvekről folyó viták eredménye | 65 |
B - Központi kérdés: a nagyobb rugalmasságra törekvés | 66 |
C - A tagállamok folyamatban lévő feladatai | 67 |
D - Az új fejlődési irányokról | 71 |
Második rész - A kognitív társadalom felépítése | 77 |
Első célkitűzés: az új ismeretek megszerzésének támogatása | 83 |
A - A kompetenciák elismerése | 84 |
B - A mobilitás kérdése | 86 |
C - Multimédia-szoftverek az oktatásban | 87 |
Második célkitűzés: az iskola és a vállalat egymáshoz való közelítése | 89 |
A - A munkahelyi gyakorlat alapján történő szakképzés (inasévek) | 93 |
B - A szakképzés | 94 |
Harmadik célkitűzés: küzdelem a kirekesztés ellen | 96 |
A - A második esély iskolái | 97 |
B - Az európai önkéntes szolgálat | 101 |
Negyedik célkitűzés: három közösségei nyelv birtoklása | 104 |
Ötödik célkitűzés: egyenlő elbánás az emberi erőforrásokat érintő és a szakképzési beruházások terén | 108 |
Általános következtetések | 112 |
Mellékletek: | |
1. sz. melléklet - Néhány szám és adat | 115 |
2. sz. melléklet - A közösségi oktatási és képzési programok | 119 |
3. sz. melléklet - Az Alyat Hanoar oktatási modellje | 126 |
4. sz. melléklet - A gyorsított képzés tapasztalatai az Egyesült Államokban | 129 |