1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tánctudományi tanulmányok 1992-1993

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"A száz esztendeje született Mester termékeny életútja a magyar balett operaházi fejlődésének három nagy periódusán ívelt át. Nádasi Ferenc ezeken belül különböző jellegű, intenzitású és... Tovább

Előszó

Részlet:
"A száz esztendeje született Mester termékeny életútja a magyar balett operaházi fejlődésének három nagy periódusán ívelt át. Nádasi Ferenc ezeken belül különböző jellegű, intenzitású és időtartamú tevékenységet folytatott. A felkészülő növendék, s a már színpadon működő, serdülőkorú táncos, a fiatal operaházi szólista, majd a külföldön dolgozó varieté-művész, az Operaház balettmestere és a Nádasi Stúdió hírneves pedagógusa, a dalszínház koreográfusa és az Állami Balett Intézet vezető szaktanára, a meginduló szakmai közélet résztvevője, s végül az Operaház balettigazgatója: címszószerűen így sorolhatjuk fel az egymást követő-kiegészítő tevékenységformákat, amelyekből Nádasi mester gazdag életműve felépült.
Nívója alapján minden egyes összetevő és fázis önmagában véve is indokolja, hogy röviden szó essék róla. Ha viszont figyelmünket arra összpontosítjuk, ami a hazai fejlődés lényegével függ össze, e komplexitásból az a közel huszonöt esztendős szakasz minősíthető a legfontosabbnak, amikor a balettmester Nádasi a koreográfus Harangozó Gyulával dolgozott együtt.
E szoros együttműködés során ugyanis - az alkotó, az előadóművészi és a pedagógiai munka eredményeképp - a két Mester és a társulat tagjai közösen az Operaház balettegyüttesének sajátos arculatát formálták ki. Azt a koreográfiai és táncos karaktert, amely művészi-szakmai színvonalával egyedi, de végső fokon nemzeti jellegzetességeivel azután nemzetközi elismerést vívott ki. Olyan rangot, aminek megőrzése, újratermelése az Operaház mindenkori gárdájának elsőrangú feladata.
A következőkben Nádasi mester szerteágazó munkásságát mindennek szem előtt tartásával próbáljuk nyomon követni, s az egyes fejlődési szakaszokról szóló ismertetés terjedelmét is ehhez a nézőponthoz kívánjuk igazítani. Vissza

Tartalom

Körtvélyes Géza: Nádasi Ferenc helye és szerepe a magyar balettművészet történetében 5
Maácz László: Shakespeare a táncszínpadon 17
Falvay Károly: Négy évtizedes koreográfusi tapasztalataimból 53
Várady Gyula: Volt egyszer egy gimnázium, volt egyszer egy tánccsoport 77
Takács András: A szlovákiai magyar néptáncmozgalom 82
Hocopán Sándor: Táncillem, táncszokások a méhkeréki joc-ban 93
Tankó Gyula - Pálfy Gyula: Táncalkalmak Gyimesben 117
Karácsony Zoltán: Egy régies szóalak (fittyent-pittyent) története és elterjedése 130
Béres András: Szemelvények A MAGYAR NÉPTÁNC KISTÜKRE c. értelmező szótárból 139
Fuchs Livia: Az 1991/92 és 1992/93 évad repertóriuma 147
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem