Fülszöveg
A tanároknak is szükségük van visszajelzésekre. Ezt ugyanolyan természetességgel kellene fogadniuk, és megélniük, mint a színészeknek a rendező és a közönség visszajelzéseit. A mindennapi feladatok és a reflexiók főként a pályakezdés első három évében érlelik, de néha torzítják is a szerep- és személyiségfejlődést.
A fejlesztésre irányuló lehetőségek számosak, de a képzések és továbbképzések során a tanári minőséget alapvetően meghatározó területek többnyire érintetlenek maradnak. A mentornak adatik meg az utolsó esély, hogy valós szerephelyzetben jelentős változást tudjon elősegíteni.
A tanári minőség a tanári szerepben harmonizált értékek, kapcsolatok, gondolati rendszerek formájában jelenik meg és csak a konkrét szociális mezőben értékelhető. Ezt a komplex rendszert - a személyiség kisugárzását, kulturális értékeit, hitelességét - az élményben is osztozó diákok és a mentor képesek érvényesen megítélni.
A kötet célja, hogy a tanári munka minőségének felméréséhez és...
Tovább
Fülszöveg
A tanároknak is szükségük van visszajelzésekre. Ezt ugyanolyan természetességgel kellene fogadniuk, és megélniük, mint a színészeknek a rendező és a közönség visszajelzéseit. A mindennapi feladatok és a reflexiók főként a pályakezdés első három évében érlelik, de néha torzítják is a szerep- és személyiségfejlődést.
A fejlesztésre irányuló lehetőségek számosak, de a képzések és továbbképzések során a tanári minőséget alapvetően meghatározó területek többnyire érintetlenek maradnak. A mentornak adatik meg az utolsó esély, hogy valós szerephelyzetben jelentős változást tudjon elősegíteni.
A tanári minőség a tanári szerepben harmonizált értékek, kapcsolatok, gondolati rendszerek formájában jelenik meg és csak a konkrét szociális mezőben értékelhető. Ezt a komplex rendszert - a személyiség kisugárzását, kulturális értékeit, hitelességét - az élményben is osztozó diákok és a mentor képesek érvényesen megítélni.
A kötet célja, hogy a tanári munka minőségének felméréséhez és fejlesztéséhez kapaszkodókat nyújtson azoknak a gyakorlatvezető tanároknak és mentoroknak, akiknek a feladata a tanárjelöltek felkészítése és a pályakezdők szocializációjának támogatása. Hasznos olvasmány lehet azoknak a pedagógusoknak is, akik saját munkájuk elemzéséhez és jobbításához keresnek kiinduló pontokat, ötleteket.
Valós mentori tapasztalatokból származó példák, konkrét mentorálási kísérletek elemzése segíti az olvasót. a kötet útmutatást nyújt a fejlesztés, a változás területeinek és mélységének meghatározásához, továbbá a mentorálttal kapcsolatos bánásmód kialakításához, a fejlesztési, változási folyamat közös tervezéséhez, megvalósításához.
Vissza