Kiadó: | Stúdium Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Nyíregyháza |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 148 oldal |
Sorozatcím: | Magyar Tudományos Akadémia Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Testületének Tudományos Közleményei |
Kötetszám: | 10 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-7988-49-1 |
Bevezető gondolatok | 7 |
Szerepelméleti áttekintés | |
A tanárok szerepei | 14 |
Szerepelméleti elgondolások néhány markáns iránya | 14 |
A tanárok szakmai szerepei | 19 |
Iskolaelméleti megjegyzések | 22 |
A tanárok pedagógiai szabadsága | 29 |
A tanárok szerepe - neveléstudományi megközelítés | 35 |
Összefoglalás és tézisek | 47 |
Tanárok szakmájukról | |
A tanárok szakmai munkáját, hivatását érintő elképzelések | 50 |
Szerepátvétel: pályaválasztás, pályakezdés és a pedagóguspálya szakaszai | 51 |
Pályaválasztás és a szakmai képzés első szakasza | 51 |
A tanárszakos hallgatók elképzelései leendő szakmai tevékenységükről | 57 |
Pályakezdés - a "gyakorlati sokk" | 60 |
40 év a pályán - a tanárok szakmai fejlődése | 63 |
Összefoglalás | 86 |
Kvalifikáció versus szelekció | 89 |
A tanárok szakmai ethosza | 90 |
A tanárok pedagógiai normaorientációja | 94 |
A tanárok implicit személyiségelmélete | 96 |
Összefoglalás | 99 |
Pedagógiai szabadság és megvalósulása - a tanárok autonómia - elképzelései és a beszűküléstől való félelmük | 110 |
A kutatás fehér foltjai és megoldási javaslatok | |
Eredmények | 103 |
A kutatások hiányosságai, a jövőre vonatkozó elvárások | 109 |
Szakmai terhelés és copingutalások megoldási stratégiákra | 113 |
Mellékletek | 119 |
Irodalom | 150 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.