A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanárnak lenni

Szerepvárások, terhelés, coping-stratégiák. Empirikus neveléstudományi kutatások német nyelvterületen.

Szerző
Lektor
Nyíregyháza
Kiadó: Stúdium Kiadó
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím: Magyar Tudományos Akadémia Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Testületének Tudományos Közleményei
Kötetszám: 10
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-7988-49-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető gondolatok7
Szerepelméleti áttekintés
A tanárok szerepei14
Szerepelméleti elgondolások néhány markáns iránya14
A tanárok szakmai szerepei19
Iskolaelméleti megjegyzések22
A tanárok pedagógiai szabadsága29
A tanárok szerepe - neveléstudományi megközelítés35
Összefoglalás és tézisek47
Tanárok szakmájukról
A tanárok szakmai munkáját, hivatását érintő elképzelések50
Szerepátvétel: pályaválasztás, pályakezdés és a pedagóguspálya szakaszai51
Pályaválasztás és a szakmai képzés első szakasza51
A tanárszakos hallgatók elképzelései leendő szakmai tevékenységükről57
Pályakezdés - a "gyakorlati sokk"60
40 év a pályán - a tanárok szakmai fejlődése63
Összefoglalás86
Kvalifikáció versus szelekció89
A tanárok szakmai ethosza90
A tanárok pedagógiai normaorientációja94
A tanárok implicit személyiségelmélete96
Összefoglalás99
Pedagógiai szabadság és megvalósulása - a tanárok autonómia - elképzelései és a beszűküléstől való félelmük110
A kutatás fehér foltjai és megoldási javaslatok
Eredmények103
A kutatások hiányosságai, a jövőre vonatkozó elvárások109
Szakmai terhelés és copingutalások megoldási stratégiákra113
Mellékletek119
Irodalom150
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem