kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanárképző Főiskolai Kar |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 328 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Megjelent 300 példányban. |
Tanárképzés | |
Dr. Bencédy József: A Tanárképző Főiskolai Kar tizenöt éve | 5 |
Dr. Hajdu Péter: Pillanatkép 1983-ból (Az ELTE és a tanárképzés) | 45 |
Vető Balázs: A tanári pálya presztizsének megitélése | 54 |
Dr. Andrej Czarkowski: A "jövő pedagógusa" és a pályaválasztás szociálpszichológiai motivációja a Zielona Gora-i Pedagógiai Főiskolán | 73 |
Dr. Dieter Grohmann: A tanárképzés néhány kérdése az NDK-ban | 82 |
Dr. Victor András: Tanárképzés és környezeti nevelés | 87 |
Makádi Mariann: Egy környezetvédelmi felmérés tanulságai | 105 |
Kollár Éva: A tanárképzés szerepe az iskolai ének-zene tanitásban | 119 |
Vörösné Keszler Erzsébet: Imre Sándor szerepe a tanárképzésben | 129 |
Dr. Tadeusz Hunczaki: Tadeusz Kotarbinski "független etikája" | 137 |
Neveléselmélet | |
Dr. Szabó Helga: A tanitás szabadsága | 144 |
Dr. Katona András: A koncentrációtól az integrációig | 152 |
Dr. Albert Pawlowski: A dehumanizáció jelensége az oktatásban | 174 |
Dr. Mikes Zdenkóné: Az oktatás és gazdaság összefüggése a pályaválasztás előkészitésében | 184 |
Dr. Karla Horstmann: Diplomamunkák a pedagógiai-pszichológiai szakon - elméleti igények és realitás | 198 |
Heimann Lászlóné: Főiskolai hallgatók és tehetséggondozás | 205 |
Dr. Bácskai Erzsébet: Napközis nevelőtanárok szerepértelmezésének problémái | 213 |
J. M. Szmolencev: A felvilágosítástól a tevékenységszervezésig. Az erkölcsi nevelés elméletének uj feladatai | 225 |
Oktatáselmélet - tantárgypedagógia | |
Dr. Vadász Sándor: A francia forradalom ábrázolása magyar gimnáziumi tankönyvekből (1945-től napjainkig) | 232 |
T. D. Komina: A magyar általános iskolai orosz nyelvkönyvek nyelvi-országismereti aspektusának vizsgálata | 242 |
V. A. Fedoszov: A hiba-előrejelzés módszere az idegen nyelvek oktatásában (magyar és orosz lexikai konstrukciók példáján | 249 |
Dr. Mérő József: Immanuel Kant földrajzi teóriája és a földrajzoktatás | 284 |
Sigmond András: A rekreáció jelentősége és lehetősége az általános iskolai korosztályok testnevelésében | 290 |
Őry Tamásné: Játékközpontu oktatás a röplabdázásában | 298 |
Csutka István: Nyitott szemmel az NSZK-ban | 305 |
Rezümék | 317 |
Tartalomjegyzék | 327 |