Pedagógia-tanárpedagógia | |
dr. Zöld Gyula: Az általános iskolai tanári alkalmasság személyiségtényezőinek vizsgálata | 5 |
dr. Timár Andrásné: Tanárjelöltek énképének alakulása | 22 |
dr. Pék András: Az új médiák iskolai alkalmazásáról | 27 |
Falus Iván-Kotschy Beáta: A mikrotanítás hazai adaptálása, tanítási készségek elsajátítása a tanárképzésben | 51 |
dr. Mikes Zdenkóné: A pályaválasztás előkészítésének tanórán kívüli lehetőségei és módszerei. Feladatok a tanárképzésben | 61 |
Dr. Hajdu Péter: Módszertan? Szakdidaktika? Tantárgypedagógia! | 70 |
Erdei Iván: A nyelvművelés és beszédművelés helye és feladatai a tanárképzésben | 81 |
Gyurkóné Miszlay Gabriella: Integrált művészeti oktatás az általános iskolai tanárképzésben (egy módszer célkitűzései és lehetőségei) | 92 |
Marosi Endre: Hadtörténeti kutatások a magyarországi törökellenes háborúkról (1526-1606) - és alkalmazásuk a történelemtanár-képzésben | 100 |
Török Judit: Érdekes logikai feladatok a Bevezetés a matematikába és az Elemi matematika tantárgyakban | 114 |
Jámbor László: A testnevelési és sportjátékok oktatásának újabb módszerei az általános iskolai testnevelő tanárképzésben | 123 |
dr. Pálfalvi Józsefné: Kutatásaink a matematika tanításában | 150 |
Katona András: A magyar irodalom és a történelem integrált tanítása az általános iskolában | 168 |
Heimann Lászlóné: Képesítés nélkül a katedrán | 180 |
Társadalomtudományok | |
Bártfai Edit: Eszmény és valóság Arisztotelész államtanában | 206 |
Szegedi Iván: Marx alkotómódszerének néhány sajátossága a Tőke ún. VI. fejezetében | 215 |
Cseri István: Az egyén-társadalom viszony dialektikája a marxi életműben (A Német ideológia alapján) | 220 |
Prof. dr. So. Werner Lange: Az erkölcsi értékorientálása törvényszerűségei és tudományos megalapozása | 233 |
dr. Eperjessy Géza: A városi magisztrátusok és a nemesi vármegyék a reformkori Magyarországon | 241 |
Dr. Szederkényi János: Esztergom népoktatástörténete az 1868-as törvény utáni évtizedekben | 254 |
dr. Závodszky Géza: Az amerikai függetlenségi harc és a fölvilágososdás kori Magyarország, A kezdetek | 264 |
dr. Salamon Konrád: Munkás-paraszt szövetség és nemzeti összefogás | 286 |
Kürthy Endréné: A Hazafias Népfront-mozgalom újjászervezése az ellenforradalom után | 313 |
dr. Mann Miklós: A fogyasztói társadalom élete az Adenauer-korszakban | 336 |
dr. Demeter Julia: Versek Dugonics András kéziratos drámáiban | 349 |
Farkas Gyuláné: Változni-változtatni (gondolatok Fábry Zoltán munkásságáról | 364 |
dr. Szőke György: József Attila és Beethoven | 382 |
G. Komoróczy Emőke: Kulturális nevelés a munkásmozgalomon belül (A Kassák-kör tevékenysége) | 389 |
Szántó Gábor András: Régi és új. A. Fagyejev Tizenkilencen c. regényének értelmezéséhez | 403 |
dr. Druzsin Ferenc: A népi mitolgóia szerepe Radicskov színpadi műveiben | 417 |
dr. Madarász Imréné: Németh László Széchenyi c. drámájának mondatszerkezeti jellegzetességei | 426 |
dr. Bencédy József: Beszélt nyelvi vizsgálatok | 437 |
Koltói Ádám: Róluk szólnak a szavak (Az ifjúság nyelvi magatartása | 446 |
dr. Somogyi Béla: A népi és a gyermekjátékok szókészletéről | 460 |
Siptár Péter: Újabb fejlemények a fonológiaelméletben | 478 |
Matematika, természettudomány | |
dr. Lampérth Gyula: Egy formális nyelvi eredményről | 494 |
Prőhle Péter: Transzformáció monidok | 502 |
Fried Katalin: Vizsgálatok egy Sidon-féle problámáról | 509 |
dr. Mérő József: A hazai természeti erőforrások reális megismertetéséért | 512 |
dr. Pavlovics Károlyné: Természetföldrajzi szemléletet fejlesztő feladatok megoldása gyakorlatokon | 541 |
Horváth Gergely: Természetátalakító folyamatok a kínai Lösz-fennsíkon | 549 |
dr. Victor András: Nemzetközi környezetvédelmi stratégiák | 572 |
Tömpe Jánosné: Felszíni vizek kémiai szennyezése | 585 |
dr. Milkovits István: Problémák és megoldások a Zárvatermők evolúciójának megismerésében | 593 |
dr. Olasz Géza: A környezetvédelmi nevelés a csehszlovákiai alapiskolák földrajz oktatásában | 163 |