Kiadó: | Bolyai János Matematikai Társulat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 224 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 28 cm x 20 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 300 példányban került kiadásra. |
Előszó | 1 |
Bevezetés | 3 |
Tankönyv használat | 7 |
Célok és elképzelések a számítástechnika magyar oktatásával kapcsolatban | 10 |
Más koncepciók | 17 |
A kezdet: ciklus előtti periódus | 20 |
Mit tanítsunk az első órán? | 21 |
Mit tanítsunk az első 4-6 órán? | 24 |
Az első néhány óra (4-6) speciális problémái | 27 |
A második periódus: for-next, if-then | 29 |
A második fokozat problémái | 30 |
Tematikai problémák | 32 |
Rajz és számítástechnika | 33 |
Szögfüggvények és számítástechnika | 34 |
Számítástechnikai problémák | 44 |
Tantervek: témaválaszték | 44 |
A témaválasztás szempontjai | 46 |
Mit tanítsunk? | 47 |
Mikor válasszuk a számelméletet? | 48 |
Mikor válasszuk az analízist? | 50 |
Mikor válasszuk a rajzolás alapú programot? | 50 |
Mikor válasszuk a szöveg alapú variánst? | 52 |
Problematikus pontok az egyes variánsoknál | 53 |
Számelmélet alapú tanterv | 53 |
Analízis számítógéppel | 54 |
Fizikai alkalmazások | 63 |
Rajz-centrikus tanterv | 82 |
Szöveg-kezelés | 91 |
Mindennapok matematikája | 99 |
Játékok - mint kiegészítő téma | 105 |
Problémák a valószínűségszámítással | 107 |
Javaslatok tagozatos osztályoknak | 112 |
Nehéz feladatok | 115 |
Speciális kérdések | 119 |
Furcsa kelepcék | 124 |
A feladatcentrikus oktatás kérdése középiskolában | 125 |
Számolási pontosság a középiskolában | 127 |
A visszakérdezés és az osztályozás szempontjai | 127 |
Különbségek a számítástechnika szakkörön és órán való tanítása között | 129 |
Függelék | 129 |
A lemezegység használata | 129 |
A hálózat (network) használata az oktatásban | 130 |
Miben tér el a tanár szerepe a számítástechnika oktatásban és más tárgyakban? | 131 |
Nem BASIC alapú oktatás | 132 |
Szövegszerkesztők használata | 135 |
Adatbázisok | 135 |
Függelék: Miért fontos? | 137 |
Függelék: A kísérőlemez programjai | 141 |
Irodalomjegyzék | 148 |
Függelék: Minta óravázlatok | 149 |
IBM PC-k és hasonmásaik használata | 174 |
Fizikai felépítés. Mi történik, amikor bekapcsoljuk a gépet? | 176 |
Hogyan dolgozzunk BASIC-ben? | 177 |
Mi a Dos? (Rövid leírás) | 180 |
Függelék: Turbo Pascal | 192 |
Mit kell tudnunk a Pascalról? | 192 |
Mikor tanítsunk Pascalt? | 200 |
Hogyan tanítsunk Pascalt? | 201 |
Függelék: Hogyan tanítanék számítástechnikát az általános iskolában? | 203 |
Egy lefutott tanmenet tapasztalatai | 222 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.