Fülszöveg
Egy új tantárgy bevezetéséhez készült egy újfajta könyv, ezért gondoltuk, hogy szükséges leírni elképzeléseinket a felhasználás módjára.
Mikor?
Tekintettel arra, hogy szemléletet, hozzáállást, minőség iránti elkötelezettséget akarunk kialakítani, valamint alapismereteket elsajátíttatni, ezért ezt célszerű az oktatási periódus első felére tenni. Azonban a bármikor jobb, mint a semmikor, ezért az új tantárgy oktatása az adott intézmény sajátosságaitól és lehetőségeitől függően bármikor elkezdhető.
Hány órában és hogyan?
Régi mondás a tanárok között az, hogy a gyakorlott oktató akár 10, akár 100 órában képes tantárgyát tanítani. Ez most kipróbálható, hiszen az egyes intézmények adottságaitól és lehetőségeitől függ, hány órában tanítják ezt az ismeretanyagot.
Az ideális az lenne, ha csoportos foglalkozásokon nemcsak az ismeretek közlése, hanem a hallgatók aktív részvétele, a gyakorlati példák és esetek megbeszélése is megvalósítható lenne.
Természetesen előadások formájában is...
Tovább
Fülszöveg
Egy új tantárgy bevezetéséhez készült egy újfajta könyv, ezért gondoltuk, hogy szükséges leírni elképzeléseinket a felhasználás módjára.
Mikor?
Tekintettel arra, hogy szemléletet, hozzáállást, minőség iránti elkötelezettséget akarunk kialakítani, valamint alapismereteket elsajátíttatni, ezért ezt célszerű az oktatási periódus első felére tenni. Azonban a bármikor jobb, mint a semmikor, ezért az új tantárgy oktatása az adott intézmény sajátosságaitól és lehetőségeitől függően bármikor elkezdhető.
Hány órában és hogyan?
Régi mondás a tanárok között az, hogy a gyakorlott oktató akár 10, akár 100 órában képes tantárgyát tanítani. Ez most kipróbálható, hiszen az egyes intézmények adottságaitól és lehetőségeitől függ, hány órában tanítják ezt az ismeretanyagot.
Az ideális az lenne, ha csoportos foglalkozásokon nemcsak az ismeretek közlése, hanem a hallgatók aktív részvétele, a gyakorlati példák és esetek megbeszélése is megvalósítható lenne.
Természetesen előadások formájában is oktatható a tananyag, azonban ekkor is szükséges a hallgatók bevonása, kérdések feltevése, ötletroham (brainstorming) alkalmazása, esetleg a feladatok megbeszélése a szomszéddal (2 fős csoportok). A tapasztalatok azt mutatják, hogy 30-40 főnél nagyobb létszám esetén ez esetleg nehézségekbe ütközik, és nagymértékben az előadón múlik, hogy mennyire sikerül. Van azonban példa arra is, hogy 100 fős teremben is lehet csoportmunkát végeztetni és irányítani az aktív részvételt.
Vissza