A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv az Informatika, Könyvtárhasználat, Számítástechnika tankönyvsorozathoz

Kezdő 5-6. osztály, Haladó 7-8. osztály

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Celldömölk
Kiadó: Apáczai Kiadó
Kiadás helye: Celldömölk
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 96 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány színes ábrával. Tankönyvi száma: AP-779/1.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Kolléga!
Egy megjelenésében, célkitűzéseiben, követelményeiben és tartalmában új, módszereiben megújulásra ösztönző könyvsorozatot választott tanítványai és maga számára.
Az Informatika... Tovább

Előszó

Tisztelt Kolléga!
Egy megjelenésében, célkitűzéseiben, követelményeiben és tartalmában új, módszereiben megújulásra ösztönző könyvsorozatot választott tanítványai és maga számára.
Az Informatika könyvsorozat az Apáczai Kiadó kiadványa, amely két szempontból is újdonság. Egyrészt integráltan dolgozza fel a könyvtárhasználat és a számítástechnika témacsoportokat, másrészt kezdő és haladó kötetei rugalmas iskolai felhasználást tesznek lehetővé.
Az Informatika könyvsorozat szerzői 10-15-20 éves tapasztalataikat összegezték olyan formában, amely reményeik szerint segítheti e fontos komplex műveltségi terület eredményes tanítását, A szerzők: főiskolai oktatók, gyakorlóiskolai szakvezetők, gyermekkönyvtári könyvtárosok, üzemi szakember. A könyvsorozat elkészítését a szerzők rendelkezésre álló informatikai infrastruktúra tette lehetővé. A tankönyvsorozat olyan műveltségterületekkel foglalkozik, amelyek életünk szerves részévé váltak. Az információrobbanással való együttélés csak akkor lehetséges, ha a könyvek, valamint hagyományos és modern társaik barátainkká válnak, a számítógépes környezet megszokott társunkká lesz. Ezen két, látszólag távol álló terület egységes egészet képez. Jól ismerték ezt fel a NAT szerzői, akik egységes Informatika blokkban, műveltségterületben gondolkodtak. A szerzők számára a könyvsorozat készítése során vált világossá, hogy az együttes tárgyalásmód milyen előnyökkel jár. Ez a tárgyalásmód a NAT sorsától függetlenül is egyik járható (tartalmi és módszertani) út.
Ismert, hogy az iskolák tárgyi felszereltsége sokszor hiányos, a fejlesztések elmaradtak. A könyvállományok nem újultak meg az elvárt ütemben, a számítógéppark tekintetében óriási különbségek alakultak ki. A munkahelyek száma miatt sokszor csoportos, blokkos oktatásra van csak lehetőség. A informatika komplex szemléletű oktatása segítheti a személyi és tárgyi hiányosságok áthidalását is.
Azokban az iskolákban, ahol a feltételek még a vázoltnál is kedvezőtlenebbek, csak az egyéni tanulást is segítő tankönyvsorozat segítségével lehet a hiányosságokat, a lemaradást pótolni, az esélyeket megadni. Ezekben az iskolákban munkahely, könyvtár, üzemek, intézmények, ... látogatásával növelhetjük a felzárkózás esélyét.
Az Informatika könyvsorozat két kötete a folyamatos, de rugalmasan szervezett tanítás-tanulás eszköze. A kezdők részére készült kötetet elsősorban az 5-6. osztályosok számára, a haladó a 7-8. osztályosok számára készült. Azokban az iskolákban, ahol alsó tagozatban is szereznek előismeretet a tanulók, bizonyos átcsoportosítás lehetséges, esetleg más tankönyvek használata is célszerű.
A könyvekben feldolgozott témáknál figyelembe vettünk egy elvárható tárgyi feltételrendszert, a lehetőségeket és a beidegződött szokásokat. Nem könyvismertetésre és szoftverismertetésre törekedtünk, hanem olyan bemutatásra, feldolgozásra, amely a meglévő feltételrendszerhez hozzáigazítható, egyéni élményt nyújt a tanulóknak. Meggyőződésünk, hogy számtalan út vezet az informatikai kultúra elsajátításához, egy környezetben való eligazodási készség kialakulásához. A könyvek ehhez kívánnak keretet, segítséget nyújtani.
A könyvsorozat ábraanyagának egy részét ismert művekből, szoftverekből vettük, remélve, hogy nem sértettük meg a vonatkozó jogokat.
A könyvsorozat jelenlegi formáját úgy nyerte el, hogy a szerzők folyamatosan konzultáltak a könyvek lektoraival és tanácsadóival. A könyvsorozat nem lezárt, a munkát segítő multimédia, és szemléltető anyagok kimunkálása folyamatban van.
Az alkotó szerkesztő és a kötetek szerzői Vissza

Tartalom

Előszó 3
Tartalom 4
A tantervi háttér 5
A tankönyvekben figyelembe vett fontosabb elvek 7
NAT követelményei 7
Kiemelt követelmények 7
A differenciált haladás biztosítása 7
Megvalósítható általános követelmények 8
A tartalomról 8
Az értékelésről 8
Módszertani javaslatok 11
5-6. osztály 11
7-8. osztály 16
Tanmenet-javaslatok 23
5-6. osztály 23
7-8. osztály 37
Óravázlatok 50
5-6. osztály 50
7-8. osztály 62
Részletes módszertani leírások
5-6. osztály 72
7-8. osztály 81
Lemezmelléklet 89
Irodalomjegyzék 90
Szakirodalmi ajánló 92
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem