1.068.285

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv a magyar nyelvtan tanításához az általános iskolák 5. és 6. osztályában

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 178 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 91361.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a tanári kézikönyv hatékony segítője kíván lenni a nyelvtant tanító tanárnak, nem tölti be azonban a receptgyűjtemény szerepét. Jellegéről és szerkezetéről a következő tájékoztatás igazít el:
A... Tovább

Előszó

Ez a tanári kézikönyv hatékony segítője kíván lenni a nyelvtant tanító tanárnak, nem tölti be azonban a receptgyűjtemény szerepét. Jellegéről és szerkezetéről a következő tájékoztatás igazít el:
A kézikönyv két osztály, az 5. és 6. osztály nyelvtani anyagának a feldolgozásához nyújt segítséget. Néhány általános kérdésről a bevezető fejezet szól. Itt találhatja meg a szaktanár a tanterv feladatmegjelölését, a tájékoztatást az alsó tagozat nyelvtanításáról abból a célból, hogy lássa: mire építhet, és hogyan kell folytatnia a munkát az 5. osztályban. Ez a fejezet szól tantárgyunk jellegéről, nevelési lehetőségeiről is.
A bevezető fejezet után az 5. osztályos, majd a 6. osztályos tantervi anyag feldolgozására vonatkozó gyakorlati útmutatás következik. A tantervi témák rendjében következő fejezetek először áttekintést adnak a téma egészéről, majd tanmenetet javasolnak, azután az oktatási folyamat kulcspontjaihoz (egy-egy didaktikai feladathoz) kapcsolódó megoldásmódot mutatnak be, végül konkrét megjegyzéseket fűznek az összes órákhoz. Vissza

Tartalom

Előszó
Bevezetés
A tantervi feladatokról7
A magyar nyelvtan tanításának feladatai7
Tantárgyunk nevelési lehetőségeiről11
A tudatosság értelmezése11
A beszédművelés pedagógiájáról13
Mit tegyünk a kiejtés érdekében?15
A logikus gondolkozás fejlesztéséről15
Az erkölcsi nevelésről16
A nyelv életének bemutatása17
Összefoglalás17
Segédeszközök a magyar nyelvtan tanításához19
5. osztály
Hogyan taníthatjuk a mondattani bevezetőt?27
Ajánlott tanmenet30
Tájékoztató anyagfeldolgozások a mondattani bevezetőhöz32
Megjegyzések a bevezető egyes témáihoz41
Hogyan elemeztessünk?46
Hogyan taníthatjuk A hangok és a betűk című főtémát?19
A fejezetről általában19
Ajánlott tanmenet51
Tájékoztató anyagfeldolgozások54
Megjegyzések a fejezet egyes témáihoz62
Hogyan végeztessük a hangtani elemzést?78
Hogyan taníthatjuk A szó című főtémát?80
A fejezetről általában80
Ajánlott tanmenet81
Tájékoztató anyagfeldolgozások83
Megjegyzések a fejezet egyes témáihoz87
Hogyan végeztessük az alaktani elemzést?93
Hogyan taníthatjuk Az ige című főtémát?95
Ajánlott tanmenet95
Tájékoztató anyagfeldolgozások96
Megjegyzések a fejezet egyes témáihoz98
Az év végi összefoglalásról és az év eleji ismétlésről107
6. osztály
A 6. osztály anyagáról és az év eleji ismétlésről111
Tanmenetjavaslat az ismétléshez112
Tájékoztató anyagfeldolgozás egy ismétlési órára114
A névszók feldolgozása116
Tanmenetjavaslat a névszókhoz117
Útmutató az egyes órákhoz120
Az Egyéb szófajok című témakörről161
Tanmenetjavaslatok az Egyéb szófajok témaköréhez162
Megjegyzések az egyes órákhoz164
Az elemzésről169
Elemzési változatok és fokozatok170
Irodalom173
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem