1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv a magyar nyelv tanításához a szakmunkásképző iskola I-III. osztályban

Tanári kézikönyv/Szakmunkásképző iskola

Szerző
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény kötés
Oldalszám: 193 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-3599-0
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 84 003. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A most megjelenő tanári kézikönyv voltaképpen a gimnáziumi magyar nyelvi tankönyvsorozathoz külön-külön megjelent útmutatók egybekötött összefoglalása, csaknem változatlan utánnyomása. Ez a... Tovább

Előszó

A most megjelenő tanári kézikönyv voltaképpen a gimnáziumi magyar nyelvi tankönyvsorozathoz külön-külön megjelent útmutatók egybekötött összefoglalása, csaknem változatlan utánnyomása. Ez a magyarázata annak, hogy az alapelvek kifejtésében és a módszertani útmutatásokban előre- és visszautalások vannak, helyenként ismétlődés vagy átfedés is maradt a szövegben. Ezeket azért nem töröltük, mert így biztosítható az, hogy egy-egy osztály anyagának tanulmányozásakor is megtalálhatók legyenek azok az átfogó tantervi és módszertani sajátosságok, amelyek a négy könyvben feldolgozott anyag tartalmára és szemléletére jellemzőek. A kézikönyv végén adott szakirodalmi jegyzékben viszont megadtuk az egész anyag tudományos hátterének alapműveit, a tanulók számára is ajánlható népszerű tudományos kiadványokat, majd - osztályonként és fejezetenként haladva - közöljük a differenciált irodalomjegyzéket.
Itt érintjük azt a kérdést, hogy összevonható-e a szövegtani anyag I. és IV. osztályos részének tanítása az I. osztályra. A IV. osztály anyagának teljes átemelését - a jelenlegi tankönyvi feldolgozás használatával - nem tartjuk lehetségesnek. De azt igen, hogy a globális kohézióra és szövegintonációra vonatkozó ismeretek egyszerűbb elemeit megtanítsuk az I. osztályban, és így a IV-es szövegtan sűrítettebb tanításával nyerhetünk néhány órát az érettségi vizsgát előkészítő ismétlésre.
A szerzők Vissza

Tartalom

I. Általános kérdések
1. Az anyanyelv tanítás szemléleti kérdései 3
2. Tantervi célok és feladatok 8
3. Tananyag és óravezetés 9
4. A tankönyvek használatáról 10
5. A szemléltető eszközök alkalmazása 11
6. A teljesítménymérő lapok szerepe 13
7. Követelmények: értékelés - osztályozás 14
II. Javaslatok az I. osztályos anyag feldolgozásához
I. Ember és nyelv 19
II. Hogyan mondjuk, hogyan írjuk helyesen 32
III. Javaslatok a II. osztályos tananyag feldolgozásához
I. A szókészlet éke 62
II. A szavak a beszédben és az írásban 89
IV. Javaslatok a III. osztályos tananyag feldolgozásához
I. Az egyszerű mondat szerkesztése 142
II. A mondat a szövegben 164-193
V. Eszközjegyzék
Vi. Irodalom
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanári kézikönyv a magyar nyelv tanításához a szakmunkásképző iskola I-III. osztályban Tanári kézikönyv a magyar nyelv tanításához a szakmunkásképző iskola I-III. osztályban Tanári kézikönyv a magyar nyelv tanításához a szakmunkásképző iskola I-III. osztályban
Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba