1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv a cigányfiatalok szocializációjáról

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E kézikönyvet készítői mindazon pedagógusok figyelmébe ajánlják, akik hivatásuknak tekintve a nevelői tevékenységet, többet szeretnének tenni a cigánygyermekek és fiatalok beilleszkedéséért,... Tovább

Előszó

E kézikönyvet készítői mindazon pedagógusok figyelmébe ajánlják, akik hivatásuknak tekintve a nevelői tevékenységet, többet szeretnének tenni a cigánygyermekek és fiatalok beilleszkedéséért, életpályájának alakításáért. Akik keresik, kutatják a "másság" kezelésének pedagógiai, pszichológiai módszereit.
Nincs Magyarországon ma olyan alapiskola, ahol nincsenek cigánygyermekek. Számuk növekvő, s a pedagógusok nem kapnak kellő segítséget a problémás helyzetek nevelői megoldásához.
E könyv készítői sem mindenben értenek egyet, de mindannyian hisznek abban, hogy egyre fontosabbá váló társadalmi kérdése a cigányság integrálódása, melyért nagyon sokat tehet az iskolai képzés, felzárkóztatás. Hisznek abban továbbá, hogy a pedagógusnak többet kell tudnia a cigánygyermekekről, mert csak akkor tud megfelelő segítséget nyújtani nekik. Ezért vállalták a közreműködést e kísérleti kezdeményezésben.
A kézikönyv szerzőinek 80%-a cigány származású, kiválasztásuk, a szinopszis kialakítása a cigány érdekképviseleti szervezetek segítségével történt. Valamennyien közvetlen átélői, ismerői a témának, nap mint nap érzik a probléma hátrányait.
A pedagógusok fogalmazták meg a tanári kézikönyvvel kapcsolatos igényt, s egy év után - reméljük haszonnal forgatják e kiadványt. E rövid idő - mely az ötlettől a nyomtatásig eltelt - természetesen nem tette lehetővé a téma mély, tudományos igényű kutatását, de mai tudásunk, a tapasztalatok közreadását igen. Reméljük, ez ösztönzője lesz a tudományos munka elvégzésének is.
A kilenc szerző írását olvasva bizonyára feltűnik az olvasónak, hogy maradtak szükségszerű átfedések, melyeket az érthetőség kedvéért megtartottunk. A történeti áttekintés és a cigánytelepi gyökerek bemutatása vagy a pedagógiai módszertani leírások különböző stílust követelnek meg, a könyv már csak ezért sem lehet egységes.
E könyv szinte minden sora a cigánygyermek szemszögéből vizsgálja a cigánykérdést. A kölcsönös tolerancia jegyében született, nem kíván politikailag állást foglalni, csupán szakmai segítséget a kar a pedagógus mindennapi munkájához nyújtani. Ajánlom tehát az ő figyelmükbe, s kérem őket, alkotó módon használják a leírtakat, gondolják tovább, s egészítsék ki lehetséges további, új megoldásokkal. Egyúttal megköszönöm valamennyi szerző, lektor elkötelezett közreműködését. Vissza

Tartalom

Előszó helyett5
A cigányság története (K. E.)7
A cigányság eredete7
Cigányok Európában11
Hagyomány, hitvilág23
Hagyományok, szokások, babonák (K. E.)23
Vallás és hitvilág (Ch. D. J.)36
Az előítéletekről39
Az előítéletek eredete, a két kultúra találkozása (K. E.)39
Konfrontáció helyett társadalmi együttműködés (Sz. B.)41
A cigánykérdés pedagógiai kérdés? (Ch. D. J.)53
A cigánycsaládok élete, gyermek a családban57
Mese a telepről (Gyökerek) (V. I.)57
A cigányok életmódja, egészségkultúrája (Sz. Z.)63
A gyermek a családban (K. E.)73
A gyermekek intézményi nevelését befolyásoló egyéb tényezők (Ch. D. J.)77
A pedagógus lehetőségei, korlátai és módszerei a nevelésben81
A ciágny gyermekek szocializációs jellemzői (L. Sz. H.)81
A cigányközösség hatása a tanulókra (V. I.)102
Motiváció (V. I.)113
A személyiségfejlesztés (V. I.)117
Tevékenységközpontú nevelés (N. V. M.)121
Pályaorientáció (R. F. Gy.)137
A pedagógus és a család kapcsolata (L. B.)148
Ajánlott irodalom153
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem