A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv a Biológia 6. tanításához

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 182 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-1869-11-3
Megjegyzés: 1. kiadás. Fekete-fehér illusztrációkkal. Tankönyvi szám: 83 231.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az alsó tagozatban és az ötödik osztályban elkezdődött, a biológiát alapozó, folyamat a 6. osztályban éri el a csúcspontját. Ebben a tanévben alapozzuk meg teljes egészében a tanulók fajismeretét,... Tovább

Előszó

Az alsó tagozatban és az ötödik osztályban elkezdődött, a biológiát alapozó, folyamat a 6. osztályban éri el a csúcspontját. Ebben a tanévben alapozzuk meg teljes egészében a tanulók fajismeretét, ekkor rakjuk le - természetesen a korábbi ismeretelemekre építve - az ökológiai ismeretek alapjait is, végül ezekkel szoros kapcsolatban rendszerbe foglaljuk az eddig megismert élőlényeket. Megtanítva a gyerekeket a rendszertani alapfogalmakra, bevezetjük őket a rendszerezés gyakorlatába is. Kialakítjuk a rendszerezésben való jártasságot.
Minderre azért van szükség, mert a 7. és a 8. osztály biológiai anyaga ezekre épül, hiszen később már nem ismertetünk meg új fajokat, nem tanítunk lényegesen új ökológiai tudnivalókat, s az evolúció tárgyalása során is a 6. osztályos rendszertani ismeretanyaggal dolgozunk.
A 6. osztályos tananyag nagyon közel áll a tanulók érdeklődéséhez, hiszen az idegen tájak - számukra különleges - élővilága szinte minden gyermek érdeklődését felkelti, ez pedig jól motiválja őket a munkában. Nagyon sokat segít ebben a televízió, s a gazdag ismeretterjesztő irodalom is.
Asztalos Gyuláné Apáczai Csere János-díjas tanár hosszú pedagógiai gyakorlat birtokában készítette el a tankönyvet és a munkafüzetet. Kellő mértéktartással válogatta össze a tananyag elemeit, tudva azt, hogy a tankönyv törzsanyaga az átlagos képességű és fejlettségű gyermekek számára készül. Ez azonban nem zárja ki azt, hogy a pedagógus - élve alkotó szabadságával - a mindenkori körülményeknek, adottságoknak megfelelően bővítse a tananyagot. A tankönyv anyaga világos, áttekinthető, jól tagolt, tehát alkalmas arra, hogy könnyen tanuljanak belőle, felhasználva a Biológiai albumot, a munkafüzetet és a kis jegyzetfüzetet is.
Természetes, hogy e kitűnő nyomtatott taneszközállomány nem teszi feleslegessé a tervszerű pedagógiai munkát, a jól átgondolt, előre megtervezett óravezetést. Ehhez szeretne segítséget nyújtani ez a tanári kézikönyv jól bevált módszertani javaslataival, szakmai kiegészítéseivel. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
A tananyag feldolgozása 9
Miről tanulunk az idén? 9
Tájékozódás a tanulók tudásáról 13
Hazánk élővilága 37
1. Termesztett növények, tenyésztett állatok 40
2. Erdeink élővilága 41
3. A rétek élőlényei 43
4. A vizek és vízpartok élőlényei 44
5. Védett területeink 45
[M] Környezetünk élővilágának védelme 52
Távoli tájak természetes élővilága 63
[K] Útleírások, vadászkalandok 64
6. Az esőerdők növényei 66
7. A dél-amerikai esőerdők állatai I. 68
8. A dél-amerikai esőerdők állatai II. 71
[K] Afrikai, ázsiai esőerdők 73
9. Az afrikai szavannák növényei 74
10. Az afrikai szavannák állatai I. 76
11. Az afrikai szavannák állatai II. 79
[K] A sivatagos és mediterrán területek élővilága 80
[K] Távoli tájakon termesztett növények 82
12. A tajga növényei 83
13. A tajga állatai I. 85
14. A tajga állatai II. 86
15. Élet a tundrán 88
16. A tengerek élővilága 90
17. A tengerben élő halak 93
18. Tengeri emlősök és tengerparton élő madarak 95
[M] A távoli tájak élőlényei 99
[M] Távoli tájak védett területei 100
Távoli tájak természetes élővilágának összefoglalása I., II. 101
Az életközösségek általános jellemzői 103
19. Az élőlények környezete 104
20. Az élőlények tűrőképessége 107
21. Az életközösségek 109
22. Az életközösségek felépítése 113
23. Az életközösségek anyagforgalma 115
24. A természetes és mesterséges életközösségek 118
25. A talaj, a víz és a levegő szennyezettségének hatása az életközösségekre 120
Akvárium az iskolában 123
[M] A talaj, a víz és a levegő szennyezettségének vizsgálata 126
Az életközösségek általános jellemzőinek összefoglalása 129
Az élőlények rendszerezése 133
26. Az élőlények rendszerezése 138
27. A baktériumok törzse. A moszatok törzsei és a gombák törzsei 140
28. A mohák törzse és a harasztok törzse 142
29. A nyitvatermők törzse és a zárvatermők törzse 145
30. Kétszikűek osztálya és az egyszikűek osztálya 146
[M] [M] A növények rendszerezése 148
Növényfelismerési és növényhatározási gyakorlatok 152
31. Az egysejtűek törzsei. A szivacsok törzse és a csalánozók törzse 156
32. A gyűrűsférgek törzse. A puhatestűek törzse 158
33. Az ízeltlábúak törzse 159
[M] A rovarok, a pókok és a rákok osztálya 162
34. A halak, a kétéltűek és a hüllők osztálya 164
35. A madarak osztálya 167
36. Az emlősök osztálya 171
[M] [M] Az állatok rendszerezése 174
[K] [K] Állatfelismerési gyakorlatok 176
Az élőlények rendszerezésének összefoglalása 178
Év végi összefoglalások 181

Kovács István

Kovács István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kovács István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem