1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv

Matematika 3. osztály

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 174 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-18-5262-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: 83316.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"A tankönyv szerkezetének, feladatanyagának kialakítása az 1987-88-as tanévtől érvényes korrigált tanterv előírásainak és az új nemzeti alaptanterv koncepciójának... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"A tankönyv szerkezetének, feladatanyagának kialakítása az 1987-88-as tanévtől érvényes korrigált tanterv előírásainak és az új nemzeti alaptanterv koncepciójának figyelembevételével történt. (A továbbiakban „a tanterv" alatt ezt értjük.)
A tankönyv munkatankönyv, előkészített válaszhelyekkel közel ezer feladatot tartalmaz. A tankönyv ábrái, színes képei a kisiskolások érzelemvilágának, érdeklődési körének figyelembevételével készültek. A matematikai tartalom megjelenítésén kívül a képek motivációs hatását is igyekeztünk kihasználni. Ugyanakkor nem felejthető el, hogy a matematikai nyelv (különösen felsőbb fokon) nagyon sok szimbólumot használ. Ezért már kisiskolás korban célszerű az összefüggések, kapcsolatok felismerését képekkel, ábrákkal, diagramokkal, piktogramokkal, azaz grafikai, tipográfiai eszközökkel segíteni, illetve esetenként magát az összefüggést megadni. Másrészt a grafikus ábrázolás, a kép segítséget nyújthat a konkrét és az absztrakt fogalmak közötti távolság áthidalásához. A gyerekek többsége a megértéshez szükséges gondolkodási műveleteket (az analízist, szintézist, az absztrakciót, az analógia felismerését stb.) a verbális és képi ingerekre történő együttes reagálással, a múltbeli tapasztalatai, ismeretei felhasználásával eredményesebben tudja elvégezni. Szerzői szándék szerint a tankönyvben található képek többsége nemcsak motivációs célból szerepel a könyvben, hanem a matematikai tartalom többoldalú megjelenítését is szolgálja. A legjobb megoldás nyilván az az eset, amikor a problémaszituációk képi megjelenítése a probléma matematikai tartalma megértésének segítését és a tanulói motiváció erősítését együtt biztosítja.
Meggyőződésünk szerint a legeredményesebb tanulási módszer az egyéni munkával, tapasztalati úton, próbálkozással, korábbi ismeretek felhasználásával-újraszervezésével vagy analógia alapján történő problémamegoldás. Természetesen feltételezve, hogy ehhez a pedagógus folyamatos, személyre szóló segítséget nyújt. Az alapfokú oktatás mai feltételrendszerét figyelembe véve ez leghatékonyabban munkatankönyvvel szervezhető. Olyan munkatankönyvvel, amelyben a feladatok megoldásához előkészített válaszhelyek kialakítása, a megoldás lépéseinek tagolása hozzájárul a tanuló tevékenységének irányításához. Reméljük, könyvünk használói tapasztalják, hogy ez a szerzői szándék sikerre vihető az iskolai munka során." Vissza

Tartalom

A TANKÖNYV MINT A MATEMATIKATANÍTÁS ESZKÖZE 5
TANANYAG-BEOSZTÁSI JAVASLAT 8
ÓRÁKRA BONTOTT TANANYAG-FELDOLGOZÁSI JAVASLAT 18
A matematikatanulás eszközei 18
Év eleji ismétlés 19
Év eleji felmérés 29
A számkör bővítése 1000-ig 31
A szám és a valóság kapcsolata 31
A tízes számrendszer 32
Római számok 37
Hányféleképpen? 38
A kombinatorikai gondolkodásmód fejlesztése 38
Pontos adat - közelítő érték 43
Kerekítés 43
Válogatások 47
Tulajdonság és tagadása 47
Alá- és fölérendelt fogalmak 49
Halmazok kapcsolata 50
Összeadás az ezres számkörben 57
Írásbeli összeadás 57
Az analógia mint gondolkodási művelet 57
Területmérés, térfogatmérés 61
Területek összehasonlítása, mérése 61
A térfogat fogalmának közelítése az űrtartalom felől 62
Időszakos felmérés 67
Kivonás az ezres számkörben 69
írásbeli kivonás 69
Szöveges feladatok 70
Az összeg és a különbség változásai 74
Szabályjátékok felhasználása a függvényfogalom megalapozásához 74
Mennyiségek és mérőeszközeik 82
Mértékegységrendszerek 82
Kapcsolatok keresése 86
A kör 90
Negatív számok 92
Műveletek gyakorlása 94
Félévi felmérés 98

MÁSODIK FÉLÉV 101
Időpont és időtartam 101
A pénzhasználat gyakorlása 103
Tükrözés 105
A tükrözés mint egybevágósági transzformáció 105
Szorzás, osztás gyakorlása 113
Tagok és tényezők felcserélhetősége, csoportosíthatósága 116
Többjegyű számok szorzása 119
írásbeli szorzás 120
írásbeli szorzás egyjegyű szorzóval 120
Mi a valószínűbb? 123
Dobókockák 123
Időszakos felmérés 128
Összefüggések, kapcsolatok keresése 131
Állítások vizsgálata 131
Bűvös négyzetek 131
Testek építése és tulajdonságaik 142
Műveletek gyakorlása 145
Nagyítás, kicsinyítés 148
Hasonlósági transzformáció 148
Törtek, törtrészek 151
A törtszám fogalmának kialakítása 151
Műveletek közti kapcsolatok 156
Nyújtás, zsugorítás 157
Mennyiségek és mérésük 159
Műveletek gyakorlása 161
Tanév végi felmérés 167
Itt a vakáció! 169
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem