1.060.345

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv 5. - Anyanyelvi gondolkodó

Anyanyelvi gondolkodó 5. évfolyam

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Krónika Nova Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 55 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9128-87-2
Megjegyzés: Tankönyvi szám: KN 0558. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"Az Anyanyelvi gondolkodó tankönyvcsalád 5. évfolyamos kötetében következetesen folytatódik a sorozatunkra jellemző pedagógiai és nyelvi szemlélet. Az általános gyakorlat szerint más pedagógus... Tovább

Előszó

"Az Anyanyelvi gondolkodó tankönyvcsalád 5. évfolyamos kötetében következetesen folytatódik a sorozatunkra jellemző pedagógiai és nyelvi szemlélet. Az általános gyakorlat szerint más pedagógus munkaközösség fogja össze, irányítja az alsó tagozati, illetve a szaktárgyi tevékenységet. Ezért szükséges, hogy az 5. osztályos tankönyvhöz készített kézikönyvben ismételten megjelenjenek a tankönyvcsalád tartalmát és felépítését meghatározó szempontok: a NAT és a kerettanterv követelményei, a gyermekközpontúság, az anyanyelv megbecsülésére nevelés, a funkcionális nyelvszemlélet érvényesítése, a módszertani szabadság elvének tiszteletben tartása, a különféle nyelvhasználati módok egységbe foglalása; nyelvművelési, nyelvhelyességi kérdések tisztázása, valamint nyelvünk szerkezetének, fejlődésének változásainak az érzékeltetése.
Az 5. osztályos kötetnek és mellékleteinek elkészítésekor új szemponttal egészítettük ki a fentieket. Arra törekedtünk, hogy zökkenőmentessé tegyük a tanítói irányításról a szaktanári irányításra történő átmenetet, a 4. osztályból a felső tagozatba való átlépést. Mind az ismétlés munkastílusában, mind az új ismeretekkel foglalkozó fejezetek fogalomalkotási és gyakorlási eljárásaiban figyelembe vettük a 4. osztályos előzményeket. Uralkodó az irányított felfedeztetés, az induktív következtetés alkalmazása, de van példa a deduktív levezetéssel történő fogalomalkotásra is. Az önálló ismeretszerzéshez is elegendő irányító kérdést, útmutatást találnak a tanulók. Természetesen folytatódik a kommunikációs nevelés a megfogalmazott követelmények szerint." Vissza

Tartalom

Tartalom 3
Bevezető 5
Kerettanterv - Magyar nyelv és irodalom, 5. évfolyam 10
Belépő tevékenységformák 10
Memoriter 13
Fogalmak 14
Szerzők és művek 14
A továbbhaladás feltételei 14
A tananyag ütemezése 15
A nyelvtantanítás alapvető kérdései 18
A tankönyvi fejezetek jellemzői 26
Ismételünk 26
Hangtani ismeretek 31
Szófaji és mondattani ismeretek 38
Összefoglalás 43
A munkalapok jellemzői 45
A tudáspróbákról 55
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem