1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv

A mozgóképkultúra és médiaismeret című tankönyvhöz

Szerző
Lektor
Celldömölk
Kiadó: Apáczai Kiadó
Kiadás helye: Celldömölk
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-464-788-X
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a füzetből:
"Tisztelt Kolléga!
A mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy (modul) bevezetésével a pedagógusok a 14 éves korosztály nevelésének és oktatásának újabb eszközét próbálhatják... Tovább

Előszó

Részlet a füzetből:
"Tisztelt Kolléga!
A mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy (modul) bevezetésével a pedagógusok a 14 éves korosztály nevelésének és oktatásának újabb eszközét próbálhatják ki. A heti egy, összességében 37 órás tananyag a modulrendszer záró témakörét foglalja magába.
Az előző tanévekben a 10-12 évesek számára indított hon- és népismeret, valamint dráma és tánc modulok vitathatatlanul sikeresnek és hasznosnak bizonyultak. Hasonlóképpen eredményesnek tekinthető a 13 éveseknek szánt etika modul. A rendszer logikája, oktatási-nevelési célja könnyen megérthető, ha tudjuk, hogy a hon- és népismeret pl. a hazánk területén élők múltját, néprajzi értékeit, hagyományait elevenítette föl a gyerekek előtt. A dráma és tánc népünk, illetve a tágabb világ kultúrájának egy részét próbálta megismertetni a 10-12 éves korosztállyal." Vissza

Tartalom

Tisztelt Kolléga! 3
ALAPKÉRDÉSEK 4
A modul órakerete 4
A modul tanításának rendszere 5
Kik taníthatják? 5
Célok és feladatok 5
Fejlesztési követelmények 6
Belépő tevékenységformák 7
A továbbhaladás feltételei 7
Értékelés 8
Mit osztályozhatunk? 8
Javaslat 9

I. A MOZGÓKÉP ELŐZMÉNYEI 10
1. Történetábrázolás a film és a mozi feltalálása előtt 11
2. A kép szerepe a kommunikációs rendszerben 12
3. A tömegkommunikáció fejlődéstörténete 13
4. A távközlés forradalma 15
5. Kommunikáció - nyelv - gépnyelv 16
6. Összefoglalás 17

II. MOZGÓKÉPNYELV 19
7. A mozgókép látványa 20
8. A film és a mozi 21
9. A film meghódítja a világot 23
10. A hangosfilm korszaka (1930-1960) 24
11. A filmek sokfélesége 26
12. A modern mozi (1960-2000) 27
13. A filmipar és a varázslatos képernyő 28
14. A mozgóképi közlésmód 30
15. A mozgókép kifejezőeszközei 32
16. A kamera, a mozgóképkészítés legfontosabb eszköze 33
17. A mozgóképi elbeszélés 35
18. Mozgóképi szövegek rendszerezése 36
19. Műfajok és műsortípusok 37
20. Összefoglalás 39

III. A MÉDIA TÁRSADALMI SZEREPE 41
21. A médiumok és a tömeg kommunikáció 42
22. A média saját és átvett funkciói 43
23. A média közlésmódja 44
24. A médiatermék piaca 46
25. A befolyásolás technikái 47
26. A valóság médiareprezentációja 48
27. Összefoglalás 50

IV. JELLEGZETES MÉDIASZÖVEGEK, MÉDIATÍPUSOK 51
28. A nyomtatott médiumok szövegtípusai 52
29. A képregény diadalútja 54
30. A nyomtatott médiumok jellegzetes ábrázolási eszközei 55
31. A reklám 56
32. A hír és a kommentár 58
33. A televízió hatása a fiatalokra 60
34. A multimédia létrejötte és a kommunikáció változása 61
35. Összefoglalás 63

MELLÉKLET 1. 65
Filmajánlás 65
MELLÉKLET 2. 68
Pályázat 68
MELLÉKLET 3. 71
TANMENETJAVASLAT 73-80
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem