kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Egészségügyi Minisztérium |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 390 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
I. kötet | |
Az egészséges csecsemő és kisgyermek fejlődése és gondozása | 11 |
A fejlődés fogalma | 13 |
Az ember fejlődésének szakaszai | 13 |
A fejlődést befolyásoló tényezők | 14 |
A magzat fejlődése | 16 |
A terhesség | 18 |
A szülés | 21 |
Vetélés | 22 |
Túlhordás | 23 |
Ikerterhesség, ikerszülés | 23 |
Családtervezés | 23 |
Az újszülöttkor | 24 |
A koraszülött | 34 |
Az egészséges csecsemő és kisgyermek pszichoszomatikus jellemzői | 37 |
Az egészséges csecsemő és kisgyermek testi fejlődése | 40 |
Hossznövekedés. A testarányok és azok változása | 40 |
A testtömeg gyarapodása | 42 |
A testi fejlődés adatainak értékelése | 45 |
A fogazat fejlődése | 46 |
A nagymozgások fejlődése | 48 |
Az újszülött alaphelyzete | 49 |
A hasrafordulást megelőző időszak | 50 |
A hason élés időszaka | 51 |
Az alapról való felemelkedés időszaka | 51 |
A felülést, felállást követő időszak az önálló járásig | 52 |
Az alapvető testhelyzetek és mozgások elsajátítását követő időszak | 54 |
Általános törvényszerűségek és egyéni sajátosságok a nagymozgások fejlődésében | 54 |
A mozgásfejlődést segítő és gátló tényezők | 54 |
Levegőztetés | 60 |
Napozás | 64 |
A szoba levegője | 65 |
Kvarcfénykezelés | 66 |
A gondozás | 67 |
Öltöztetés. Általános tudnivalók a csecsemő és kisgyermek ruházatáról | 68 |
Általános feladatok az öltöztetéssel kapcsolatban | 70 |
Pelenka és pelenkázás | 72 |
A csecsemő ruházata | 74 |
Az ágy és a hempergő textiliái | 81 |
A fürdetés | 83 |
A fürdetés módja és menete | 90 |
A fürdetéshez kapcsolódó kiegészítő műveletek | 97 |
Egyéb tisztántartási és tisztálkodási műveletek | 97 |
Nevelési feladatok fürdetés közben | 98 |
Szabatisztaságra nevelés | 100 |
Étkeztetés | 103 |
Táplálás cumisüvegből | 104 |
Etetés kanállal, itatás pohárból | 105 |
Új ételek, új ízek bevezetése a csecsemő étrendjébe | 108 |
Önálló evés etetőpadban, asztalnál | 110 |
Az egészséges csecsemők és kisgyermekek táplálása | 113 |
Alapfogalmak | 115 |
Táplálkozás | 115 |
Tápanyagigény és tolerancia | 116 |
Energia forgalom | 116 |
A tápanyagok élettani szerepe | 119 |
Fehérje | 119 |
Szénhidrát | 120 |
Zsír | 121 |
Vitaminok | 121 |
Zsírban oldódó vitaminok | 122 |
Vízben oldódó vitaminok | 123 |
Ásványi anyagok | 124 |
Víz | 124 |
Emésztés és felszívódás | 125 |
Táplálás | 126 |
A természetes táplálás | 126 |
A terhes nő életmódja és étrendje | 127 |
Az újszülött szoptatása | 128 |
Az első mellre helyezés | 128 |
A szoptatás időbeosztása | 128 |
A szoptatás időtartama | 129 |
A szoptatás technikája | 129 |
A mell váltása | 130 |
A mell művi kürítése | 130 |
A szoptatás nehézségei és akadályai | 130 |
Anyai okok | 131 |
Nehézségek a csecsemő részéről | 132 |
A szoptatás vezetése az újszülöttkor után | 133 |
A szoptató nő étrendje és életmódja | 133 |
Elválasztás | 134 |
A mesterséges táplálás | 135 |
Különbségek a női tej és a tehéntej között | 135 |
Bölcsődés gyermekek táplálása | 136 |
Élelmi anyagok | 137 |
Tej és tejtermékek | 137 |
Tojás | 138 |
Hús és húsneműek | 138 |
Gabonafélék | 138 |
Cukrok, édességek | 139 |
Burgonya, színes főzelékek és hüvelyesek | 139 |
Gyümölcsök és nyersen fogyasztható kerti vetemények | 140 |
Zsírok és olajok | 141 |
Ízesítők és fűszerek | 142 |
Italok | 142 |
Tartósított élelmi anyagok és azok használata | 144 |
Az étlap-készítés | 144 |
Egészségügyi szervezés a bölcsődékben és csecsemőotthonokban | 147 |
Egészségügyi szervezés bölcsődékben és csecsemőotthonokban (Bevezetés | 149 |
A gondozónői beosztás | 149 |
A gyermekcsoportok kialakítása | 152 |
Folyamatos napirend a bölcsődékben | 155 |
A napirend a csecsemőotthonokban | 159 |
Az alvási nyugalom biztosítása | 162 |
Változások-átmenetek megszervezése | 164 |
A gyermek-szülő-gonodozónő kapcsolat szervezési kérdései | 167 |
Gyermekek felvétele a csecsemőotthonokban | 169 |
A bölcsődei felvétellel kapcsolatos tudnivalók | 170 |
A gazdálkodással kapcsolatos néhány fontosabb feladat | 173 |
Bölcsődei dokumentáció | 175 |
Csecsemőotthoni dokumentáció | 180 |
Egészségügyi felvilágodítás, egészségnevelés | 182 |
Fejlődés lélektan | 187 |
A pszichológia tárgya, feladata, szakágai | 189 |
A pszichológia módszerei | 190 |
A pszichikus fejlődés fogalma | 191 |
Az egyéni fejlődést meghatározó tényezők, a fejlődés belső feltételei | 191 |
Az éres és tanulás szerepe a fejlődésben | 192 |
A pszichikus fejlődés külső feltételei | 192 |
Életkori szakaszok | 193 |
Főbb pszichikus funkciók kialakulása és fejlődése az első években | 193 |
Mozgás és manipuláció fejlődése | 193 |
Érzékelés-észlelés fejlődése | 194 |
A beszéd kialakuása és fejlődése | 196 |
Figyelem, emlékezet, képzelet fejlődése | 197 |
Az emlékezet fejlődése | 198 |
A képzelet fejlődése | 199 |
A gondolkodás fejlődése | 200 |
Az érzelmek fejlődése | 200 |
Én fejlődés-én tudat, szociális kapcsolatok alakulása | 202 |
A gyermeki tevékenység, a játék fejlődése és szerepe | 204 |
II. kötet | |
Neveléstan | |
Mit értünk nevelésen | 217 |
A nevelés történetének főbb állomásai | 218 |
A fejlődést befolyásoló tényezők | 220 |
Az öröklés | 221 |
A környezet szerepe | 222 |
Nevelési feladatok a kisgyermekkorban | 223 |
A bölcsődék és csecsemőotthonok nevelési feladatai | 224 |
A bölcsőde nevelési feladatai | 225 |
A csecsemőotthon nevelési feladatai | 227 |
A család szerepe a gyermek életében | 229 |
Az anya szerepe a gyermek életében | 230 |
Az apa szerepe a gyermek életében | 234 |
A testvérek szerepe a gyermek életében | 235 |
Speciális helyzetben lévő gyermekek | 238 |
Személyi feltételek az intézményben (Falk) | 241 |
A család és a bölcsöde együttműködése | 245 |
Beszoktatás (Németh) | 245 |
Tárgyi feltételek | 250 |
Berendezés | 250 |
Játékok | 256 |
A nevelés módszerei | 265 |
Elvárások és tilalmak | 265 |
Szokások kialakítása | 268 |
Magyarázat | 269 |
Elismerés és dicséret | 271 |
A büntetés avagy tapasztalatok a helytelen cselekedet következményeiről | 272 |
A példa | 274 |
Gondolatok a nevelési módszerek alkalmazásáról | 274 |
A gyermekek tevékenységével kapcsolatos feladatok | 275 |
A gondozónő feladatai a gyermekek játékával kapcsolatosan | 275 |
A gyermekek ábrázoló alkotó tevékenysége és a gondozónő feladatai | 288 |
A művészi alkotások és a gyermekek | 293 |
A gyermek egyéb szervezett tevékenységet és a gondozónő feladatai (naposság, sétálás stb.) | 295 |
Speciális nevelési problémák | 301 |
Sírás | 302 |
Ujjszopás | 304 |
Onánia | 307 |
Étvágytalanság | 309 |
Félelem | 312 |
Agresszivitás | 317 |
A megfigyelés szerepe a kisgyermekek mindennapi gondozásában és nevelésben | 320 |
Gyermekintézmények közegészségügyi járványügyi feladatai | 327 |
Higiénés feladatok | 329 |
A takarítás hygiénéje | 329 |
A ruházat hygiénéje | 330 |
A szennyesruha kezelés és mosás hygiénéje | 330 |
Az étkezés hygiénéje | 331 |
A helyiségek levegőjének hygiénéje | 333 |
A bölcsődei és csecsemőotthoni dolgozók hygiénéje | 334 |
Munkaköri alkalmasság, orvosi vizsgálat | 334 |
Személyi hygiéne | 335 |
A védőruha hygiénéje | 335 |
Járványügyi feladatok | 336 |
Fertőző betegségek elleni küzdelem | 336 |
Járványok megakadályozása | 337 |
Bölcsődében ill. csecsemőotthonban előforduló gyakori fertőző betegségek előírásasi | 338 |
Manuális gyakorlati foglalkozás | 339 |
Lehetőségek a kisgyermekek alkotótevékenységének kiegészítéséhez | 341 |
A homok | 341 |
Az agyag, a "tészta"-gyurma | 342 |
A víz | 343 |
A papír tépése, gyűrése | 344 |
A rajzolás, a festés, a nyomtatás (ábrázolás) | 345 |
Textil és egyéb anyagok felhasználásának lehetőségei | 346 |
Színes kendők | 347 |
Játszókendők | 347 |
Paplan, párna | 347 |
Táskák, szatyrok | 348 |
Babzsák | 348 |
Babaruha | 349 |
Figurák a mese, mondóka, vers illusztrálásához | 350 |
Tapadótábla figurák | 350 |
Bábok | 351 |
Funkciót betöltő eszközök | 353 |
Ajándékok | 354 |
A jelek és a jeltábla készítése | 356 |
Mellékletek | 358 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.