kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 356 oldal |
Sorozatcím: | Hogyan tovább? |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-10-5764-X |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal gazdagon illusztrálva. Tankönyvi száma: 42125. |
Bevezetés | 5 |
Bevezetés a bővítéshez | 11 |
Az új gépkocsi átvétele | 17 |
Mi tartozik a garanciába? | 25 |
Ismerkedjünk meg a Lada gépkocsival | 27 |
Általános ismertetés | 27 |
A mértékegységekről | 29 |
Mi mit jelent? | 31 |
Műszaki adatok | 32 |
A motor | 32 |
A porlasztó | 37 |
Erőátvitel | 43 |
Tengelykapcsoló | 46 |
Sebességváltómű | 46 |
Kardántengely | 51 |
Hátsó híd | 53 |
A futómű | 54 |
Lengéscsillapítók | 55 |
Első futómű | 57 |
Az első kerekek beállítása | 60 |
Hátsó futómű | 61 |
A kormányszerkezet | 63 |
A fékberendezés | 65 |
A villamos berendezés | 71 |
Akkumulátor | 76 |
Generátor | 77 |
Feszültségszabályozó | 80 |
Töltésellenőrző lámpa | 81 |
Önindító motor | 82 |
Gyújtásmegszakító-elosztó | 85 |
Gyújtótekercs | 87 |
Gyújtógyertya | 88 |
Nagyfeszültségű kábel | 89 |
Gyújtáskapcsoló | 89 |
Ablaktörlő berendezés | 90 |
Fűtő-szellőző ventillátor | 94 |
A motort hűtő villamos ventillátor | 95 |
Villamos kürt | 97 |
Olvadóbiztosítók | 99 |
A karosszéria | 108 |
Menetteljesítmények | 116 |
Tesztelési adatok | 120 |
A gépkocsiban használt tüzelőanyagok, kenőanyagok, folyadékok | |
Tüzelőanyag | 122 |
A motor kenőolaja | 128 |
A hajtóművek kenőanyaga | 130 |
Fékfolyadék | 132 |
Hűtőfolyadék | 134 |
Akkumulátorfolyadék | 136 |
Ablakmosó-folyadék | 137 |
Lengéscsillapító-folyadék | 137 |
Bejáratás, rendszeres karbantartás | 138 |
Bejáratás | 138 |
Vizsgálatok a bejáratás alatt | 140 |
Ellenőrzések, beállítások, kenések ideje és helye | 146 |
Ellenőrzések és beállítások | 146 |
Kenési útmutató | 154 |
Indítás télen és nyáron | 159 |
A hideg motor indítása | 159 |
A meleg motor indítása | 161 |
A beindított motor vizsgálata | 161 |
A gépkocsi vezetése | 162 |
Indulás előtti teendők | 162 |
Haladás a gépkocsival | 163 |
A defenzív vezetésről | 164 |
Vezetés autópályán | 165 |
Vezetés lakókocsi vontatásakor és tetőcsomaggal | 166 |
A VAZ-2121 típusú terepjáró vezetése | 167 |
Karbantartás | 168 |
Korrózió elleni védelem | 168 |
A karosszéria külső ápolása | 171 |
A karosszéria belső ápolása | 176 |
A gumialkatrészek védelme | 178 |
A gumiabroncsok ellenőrzése és karbantartása | 179 |
A gumiabroncsok előírt légnyomása | 179 |
Kerékcsere | 181 |
A gumiabroncs kopásai | 183 |
A motor és a futómű tisztítása | 188 |
Ajtók, zárak ápolása, karbantartása, javítása | 189 |
Különböző beállítások | 191 |
A szelephézag állítása | 191 |
Szelephézag-állító erőmérő | 195 |
Gyújtásbeállítás | 196 |
Ellenőrzések és beállítások az Autó Mini Teszttel | 200 |
Házi diagnosztika üveggyertyával | 201 |
A villamos berendezések karbantartása, ápolása | 209 |
Akkumulátor | 209 |
Önindító motor | 211 |
Generátor | 212 |
Feszültségszabályozó | 212 |
Gyújtásmegszakító-elosztó | 212 |
Gyújtógyertyák | 213 |
Ventillátor-motor | 213 |
Üresjárati mágneses szelep | 214 |
Kapcsolók | 215 |
Világítás | 215 |
Olvadóbiztosítók | 225 |
Ablaktörlő és mosó berendezés | 225 |
Villamos kürt | 225 |
Általános szempontok a villamos berendezések karbantartásához | 226 |
Hibamegállapítás | 227 |
A motornál gyakrabban előforduló hibák és okaik | 227 |
A motor hidegen nem indul | 227 |
Hogyan indítsunk helyesen? | 227 |
A gépkocsi hosszabb ideig nem működött | 227 |
Mit tegyünk, ha a motor mégsem indul? | 228 |
Ha ez nem segít | 228 |
A motor melegen nem indul | 229 |
Hogyan indítsunk helyesen? | 229 |
A működő motoron tapasztalható hibák | 230 |
A motor üresjáratban egyenlőtlenül jár, lefullad | 230 |
Elégtelen a tüzelőanyag ellátás | 233 |
A motor nagy fordulatszámon egyenlőtlenül működik | 233 |
Öngyulladásos az égés | 234 |
A motor nem adja le a kellő teljesítményt | 235 |
A motor túlmelegedett | 236 |
Nagy tüzelőanyag-fogyasztás | 238 |
A motor kenési rendszerében észlelhető hibák | 239 |
Az olajnyomást jelző lámpa állandóan világít | 239 |
Megnövekedett az olajfogyasztás | 239 |
A motor különböző hangokkal járó hibái | 241 |
A forgattyústengely főcsapágyának kopogása | 241 |
A hajtórúd csapágyainak kopása | 241 |
A dugattyúcsapszeg kopása | 242 |
A dugattyúk kopogása | 242 |
A szívó- és a kipufogószelepek kopogása | 242 |
Zajos a vezérműlánc | 242 |
A tengelykapcsoló gyakrabban előforduló hibái | 243 |
A tengelykapcsoló teljesen kinyomott pedál ellenére sem old ki tökéletesen | 243 |
Nem megfelelő a pedál holtjátéka | 243 |
Levegő került a hidraulika rendszerébe | 243 |
Mechanikus hiba | 243 |
A tengelykapcsoló csúszik | 243 |
A kapcsolótárcsa betéteinek túlzott kopása | 243 |
Olaj került a súrlódó felületek közé | 244 |
Mechanikus hiba | 244 |
A tengelykapcsolót nem lehet fokozatosan működtetni | 244 |
A tengelykapcsoló különböző hangokkal járó hibái | 244 |
A működés közben jelentkező zajok | 244 |
A kapcsolás közben mutatkozó rendellenes zörejek | 244 |
A sebességváltómű gyakrabban előforduló hibái | 245 |
Nehezen kapcsolhatók a sebességi fokozatok | 245 |
A sebességi fokozat önmagától kikapcsolódik | 245 |
Olajszivárgás | 245 |
Zajok a sebességváltóműből | 246 |
A kardántengely (csuklóstengely) lehetséges hibái | 246 |
Induláskor, hirtelen sebességváltoztatáskor kopogás | 246 |
Folyamatos zaj, lengés | 246 |
A hátsó híd hibalehetőségei | 246 |
Rendellenes zaj a hátsó kerekek felől | 246 |
A kerekek rögzítése meglazult | 246 |
Tönkrement a kerékagycsapágy | 246 |
Rossz úton kopogó, ütemes zaj | 246 |
A hátsó híd felfügesztésének rendellenes zajai | 247 |
A gépkocsi úttartása nem megfelelő | 248 |
Kopogó hang a gépkocsi indulásakor | 248 |
Rendellenes zaj felgyorsulás közben | 248 |
Rendellenes zaj kigördülés közben | 248 |
Olajszivárgás a hátsó hídból | 248 |
A kormánymű és a kormányszerkezet hibái | 248 |
Megnövekedett a kormány holtjátéka | 249 |
A kormánykerék nehezen forog | 249 |
Kopogó zaj a kormányszerkezetben | 250 |
Az első kerekek beráznak | 250 |
A gépkocsi úttartása nem megfelelő | 250 |
Olajszivárgás a kormányműből | 250 |
Az elsőkerék-felfüggesztés, a kerekek, a gumiabroncsok hibái | 251 |
Rendellenes zajok az elsőkerék-felfüggesztéstől | 252 |
A gumiabroncsok fokozott, rendellenes kopása | 252 |
A fékberendezés hibái | 253 |
A fékpedál nem nyomható be teljesen | 253 |
A főfékhenger gumikarmantyúi megduzzadtak | 254 |
A főfékhenger dugattyúja megszorult | 254 |
A fékpedál perselye megszorult | 254 |
A főfékhenger átvezetőfuratai elzáródtak | 254 |
Lenyomás közben puha a fékpedál | 254 |
Levegő került a fékrendszerbe | 254 |
Kemény a fékpedál | 254 |
Fékezés közben a gépkocsi megcsúszik, oldalirányba kitér; elhúz | 255 |
A vákuumos szervofék gyakrabban előforduló hibái | 255 |
A kerékfékek nem oldalnak teljesen | 256 |
A fékberendezés önmagától működni kezd | 256 |
A fékpedálra a szokásosnál nagyobb erőt kell kifejteni | 256 |
A fékpedál puha, nincs fékhatás | 256 |
A gépkocsi fékezéskor oldalra húz | 256 |
A villamos berendezések hibái | 256 |
Az akkumulátor hibái | 256 |
Az akkumulátor üzemeltetés közben hamar kimerül | 256 |
Egyáltalán vagy csak kis erővel forgatja a motort | 257 |
Elektrolit kerül az akkumulátor felületére | 257 |
A generátor hibái | 257 |
Az ellenőrző lámpa a gépkocsi haladása közben nem alszik ki | 258 |
Az ellenőrző lámpa a gépkocsi haladása közben villog | 258 |
Az önindító motor hibái | 258 |
Mechanikus hibák | 258 |
Villamos hibák | 258 |
Nagyobb kényelem és biztonság | 260 |
Elektronikus gyújtás | 260 |
Elektronikus feszültségszabályozó | 264 |
Villamos ablakmosó és ritmusszabályozó | 266 |
Különböző mérőműszerek | 268 |
Motorfordulatszám-mérő | 268 |
Feszültségmérő | 269 |
Tüzelőanyagfogyasztás-mérő | 269 |
Vákuummérő | 270 |
Az új Lada típusok: a VAZ-2105 és a VAZ-2107 | 279 |
A motor | 282 |
A VAZ-2105 típusú alapmotor | 282 |
A VAZ-2107 típusú alapmotor | 284 |
A karburátor | 285 |
A motornál jelentkező hibák, különös tekintettel az "Ózon" karburátorra és az üresjárati elektronikarendszerre | 291 |
Az erőátvitel | 294 |
A kormányszerkezet | 295 |
A fékberendezés | 296 |
A villamos berendezések | 298 |
Az akkumulátor | 298 |
A generátor | 298 |
Az indítómotor | 299 |
A gyújtásmegszakító-elosztó | 299 |
A gyújtáskapcsoló | 304 |
Az ablak és a fényszóró törlő- és mosóberendezései | 304 |
A fűtő-szellőző ventillátor | 304 |
A motort hűtő villamos ventillátor | 304 |
Az olvadóbiztosíték | 305 |
A mellső világítási blokk | 309 |
A hátsó lámpablokk | 311 |
A rendszámtábla és a csomagtér világítása | 312 |
Az irány- és a vészjelzés kapcsolója | 312 |
A hátsóablakfűtés | 312 |
A voltmérő | 312 |
A karburátor elektronikus kapcsolórendszere | 313 |
A diagnosztikai kapcsoló | 313 |
A fékkopást jelző távadó | 313 |
A kinyitott ajtót jelző lámpa | 313 |
A villamos kürt | 313 |
A fűtőventillátor villamos motorja | 314 |
A villamos hűtőventillátor | 314 |
A motorfordulatszám-mérő | 314 |
Az időjelző óra | 314 |
A műszerfal-világítás | 314 |
A kocsiszekrény | 314 |
A VAZ-2105 és a VAZ-2107 típusú gépkocsik karbantartása | 322 |
A motor kenése, az alkatrészek tisztítása | 328 |
Beállítási és feltöltési adatok a VAZ-2105 típusnál | 328 |
Gazdaságosabban, biztonságosabban, kényelmesebben | 334 |
A gazdaságos vezetési stílus szubjektív feltétele | 334 |
Az autó energiamérlege | 334 |
Gazdaságos vezetés lakókocsival | 338 |
A nagyobb kényelem, biztonság és a gazdaságos üzem műszerei | 339 |
Az elektronikus gyújtás | 339 |
Az elektronikus feszültségszabályozó | 340 |
Az elektronikus hidegindító berendezés | 340 |
Az elektronikus tüzelőanyagfogyasztás-mérő | 342 |
A vákuumos tüzelőanyagfogyasztás-mérő | 343 |
A motorfordulatszám-mérő | 344 |
Az akkumulátor feltöltését jelző műszer | 346 |
A folyadékszint-jelző | 346 |
A risztókészülék | 347 |
Irodalom | 349 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.