1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tananyag, a tudás és a közösség szerkezete

Szerző
Budapest
Kiadó: Pedagógus Szakma Megújítása Projekt Programiroda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 110 oldal
Sorozatcím: Pedagógus Szakma Megújítása
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9063-28-2
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezt a könyvet a jövendő pedagógusnemzedéknek ajánljuk. Egy korszerű matematikai eljárást alkalmazunk a pedagógia különféle területein. Melyek ezek? A tananyag strukturálása, a tanulói tudás mérése... Tovább

Előszó

Ezt a könyvet a jövendő pedagógusnemzedéknek ajánljuk. Egy korszerű matematikai eljárást alkalmazunk a pedagógia különféle területein. Melyek ezek? A tananyag strukturálása, a tanulói tudás mérése és Mérei Ferenc (7) szavaival élve, a közösségek rejtett hálózatának felderítése. Az eljárás eredménye, amelyet Galois-gráfnak hívunk, vizuálisan ábrázolja a nevezett szerkezeteket, s az így kapott rajz révén segíti a tanárt a tanítandó tananyag optimális elrendezésében, vagy más esetben a tanítványok ismereteinek, ismét másfajta felhasználás esetén, érzelmi viszonyainak feltérképezésében.
A Galois-gráfok elkészítéséhez, és mondott alkalmazásához, előismeretek nem szükségesek, csupán a halmazelméleti metszés és egyesítés műveletére, valamint a számítógép szövegszerkesztőként való ismeretére támaszkodunk.
Munkánk új szellemet képvisel, mert modem matematikai szemléletű, a hálóelméleten alapul.
De kifejezi azt a pedagógiai trendet is, hogy a statisztikai módszereket mindinkább felváltja a strukturális, a hálózatokat, szerkezeteket vizsgáló irányzat. Továbbá, mivel a tananyag strukturálása tanterv, illetve taneszköz készítés esetén is hasznos, egymástól igen távolinak tetsző területek egységes apparátussal való kezelésére nyílik lehetőség, interdiszciplináris módon.
Eljárásunk a tudományosság és az objektív értékek szerinti elbírálás lehetőségét is természetes módon adja meg, amint ez az alábbiakból remélhetőleg kitetszik. Munkánk javaslat egy ismeretszint-mérési eljárásra, olyanra, amely meglehetősen eltér a hagyományostól. Fő jellemzője, hogy számok nem szerepelnek benne, de ugyanakkor lehetővé teszi a szokásos, számokkal történő osztályozást is.
Amikor a tanár dolgozatot írat, a javítás után még sokat kell számolnia, statisztikákat, átlagértékeket készítenie. így azután a tanulók tudásának - dolgozatíratással történő - felmérése után, a további tanítás során, éppen ezek az adatok hemzsegnek a fejében, ahelyett, hogy osztályának tudásszerkezete, a "Ki mit tud?" hálózata állna előtte. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
1. A GALOIS-GRAF FOGALMA 11
1.1. Objektumok és tulajdonságaik 13
1.2. A gráf megrajzolása 16
1.3. A gráf értelmezése 19
1.4. A fogalomanalízis 24
2. A TANANYAG SZERKEZETE 25
2.1. A szaktudományi gráf 27
2.2. A tanulói gráf 37
2.3. Az eltérés pontozása 46
2.4. Műveltségterületek - tantárgyak 52
3. A TUDÁS SZERKEZETE 61
3.1. A tanulók-feladatok gráf 63
3.2. Az optimális út 72
3.3. A tanítási stratégiáról 81
3.4. Egy testnevelési stratégia 85
4. A TUDÁS SZERKEZETE 89
4.1. A tradicionális szociogram 92
4.2. Minden kapcsolat Galois-szociogramja 98
4.3. Kölcsönös kapcsolatok Galois-szociogramja 103
4.4. Konklúziók, eredmények 108
Irodalom 110
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tananyag, a tudás és a közösség szerkezete A tananyag, a tudás és a közösség szerkezete

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.840 Ft
1.470 ,-Ft 20
12 pont kapható
Kosárba