1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

T. E. T. - A tanári hatékonyság fejlesztése

A T. E. T. módszer/A Gordon-modell: A sikeres tanítás szemlélete és gyakorlati készségtára

Szerző
Fordító

Kiadó: Assertiv Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 343 oldal
Sorozatcím: Gordon Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-85850-2-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Hogyan hasznosíthatják a tanárok a legjobban ezt a könyvet?13
Hogyan hasznosíthatják a szülők a legjobban ezt a könyvet?14
Könyvünk háttere: Az ötlet és a szereplők15
Tanár-diák kapcsolatok: A hiányzó láncszem17
Mi a döntő a tanár-diák kapcsolatban18
Kipróbált fogások, s nem ködös absztrakciók21
A diákok fejlődését segítő gyakorlati fogások23
Az "Ugorj át a karikán!" játszma alternatívája25
Módszerünk minden korosztály és diáktípus esetében azonos27
Mit tegyünk a fegyelem örök problémájával?29
Hogyan oldjuk fel a "tekintélyelv vagy engedékenység" vitát?30
Az eredményes tanár-diák kapcsolat modellje32
Hiedelmek, elvárások és szerepjátékok34
Milyen a jó tanár-diák kapcsolat?37
A tanár-diák kapcsolat szemléletének egyik módja37
Az elutasító és elfogadó tanárok közötti alapvető különbség40
A mozgó vonal a mindig változó téglaapban42
Mit jelentenek a változások az én-ben (tanár)?43
Másként érzünk az egyik mint a másik diák iránt44
A környezet és a helytelen hatása45
Helyes lehet-e a megjátszott elfogadás?46
Kié a probléma?49
Miért fontos a probléma tulajdonosának meghatározása?51
Miért fontos a problémamentes terület?52
Mit tehetnek a tanárok, ha a diákoknak vannak problémái?54
Miért nem tudnak a tanárok segíteni, ha a diákoknak vannak problémái56
Az elutasítás nyelve: a kommunikáció tizenkét gátja58
Miért vezet ilyen eredménytelenségre a tizenkét gát?60
Három gyakori félreértés62
Miért hatásos az elfogadás nyelve?65
A problémával küzdő diákok segítségének konstruktív módszerei68
Passzív hallgatás (csend)69
Hatásos megerősítő reagálások69
Mit lehet elérni az "ajtónyitókkal"?69
Szükség van az aktív hallgatásra71
Mi is valójában a kommunikáció?72
Hogyan tanuljuk meg az aktív hallgatást?74
Mi is valójában a kommunikáció?72
Hogyan tanuljuk meg az aktív hallgatást?74
Mi szükséges az eredményes aktív hallgatáshoz?83
"Miért adjak tanácsot a diákoknak? Én tanár vagyok!"84
A verbális kommunikáció két fajtája és a diákokra gyakorolt hatásuk: Lajstrom88
Kommunikációs gátak88
Parancsolás, utasítás, irányítás88
Figyelmeztetés, fenyegetés89
Prédikálás, megleckéztetés, "kellene" és "jobb lenne, ha"89
Tanácsok, javaslatok vagy megoldások ajánlása89
Tanítás, kioktatás, logikus érvelés90
Bírálat, kritizálás, helytelenítés, biztatás91
Dicséret, egyetértés, pozitív értékelés91
Szidás, megbélyegzés, kifigurázás92
Értelmezés, elemzés, megállapítás92
Biztatás, rokonszenv, vigasztalás, támogatás93
Kérdezgetés, vallatás, kikérdezés, keresztkérdések93
Visszavonulás, kizökkentés, gúnyolódás, humorizálás, a figyelem elterelése94
A kommunikációt megkönnyítő dolgok95
Passzív hallgatás, csend95
Megerősítő reagálások95
"Ajtónyitó segítő kérdések", beszélgetésindítók95
Aktív hallgatás96
Az aktív hallgatás sokoldalú felhasználása97
Hogyan vezessünk le tartalmas osztálymegbeszéléseket?97
Hogyan szereljük le az ellenállást aktív hallgatással?107
Hogyan segíthetünk aktív hallgatással az önállótlan diákoknak?112
Hogyan hasznosítsuk a diákközpontú csoportos megbeszéléseket?117
Hogyan segít az aktív hallgatás a szülői értekezleteken?121
Mit lehet elérni a háromoldalú értekezlettel?125
Összefoglalás127
Mit tehetnek a tanárok, ha a diákok viselkedése gondot okoz nekik?128
Mit tegyünk a tanár problémáival?129
Az eredménytelen konfrontációk hatása131
Miért eredménytelenek a megoldást ajánló közlések?135
Miért eredménytelenek a rendreutasító közlések?135
Miért eredménytelenek a közvetett közlések?137
"Te-közlés" vagy "én-közlés"138
Mi a baj a te-közlésekkel?139
Miért eredményesebbek az én-közlések?141
Hogyan fogalmazzuk meg az én-közlést?143
Hogyan váltsunk át az én-közlés után?146
Hogyan dühítik fel magukat a tanárok?148
Az én-közlések kockázatosak is lehetnek152
Mit lehet elérni az eredményes én-közlésekkel?153
Hogyan változtassuk meg az osztálytermi környezetet a problémák megelőzése céljából?156
Az átlagos osztályterem hiányosságai156
Hogyan gondolkodjunk kreatívan a változtatásokról?158
Hogyan gondoljuk át módszeresen az osztálytermi környezetet?160
Hogyan gazdagítsuk a környezetet?160
Hogyan tompítsuk a környezeti ingereket?161
Hogyan szűkítsük a környezetet?162
Hogyan tágítsuk a környezetet?163
Hogyan rendezzük át a környezetet?163
Hogyan egyszerűsítsük a környezetet?163
Hogyan rendszerezzük a környezetet?165
Hogyan tervezzünk előre?166
Hogyan javítsunk az osztályban töltött idő minőségén?168
Miért okoz problémát a "szétszórt idő"?168
Miért fontos az "egyéni idő" - és hogyan tegyünk rá szert?170
Miért fontos az "optimális idő" - és hogyan teremtsük meg?172
A tanítás-tanulási terület nagy lehetőségei174
Iskolai konfliktusok177
Mi is a konfliktus?179
Mi okozza a konfliktust?180
Általában hogyan oldják meg a tanárok a konfliktusokat?180
A győzelem-vereség kétféle szemlélete: Az I. módszer és a II. módszer182
A II. módszer182
Mit tudunk az I. módszerről?186
Mit tudunk az II. módszerről?187
Tétovázás, ingadozás187
Az I. és II. módszer egyaránt a hatalmon alapszik188
Tekintély az osztályban189
1. fajta tekintély190
2. fajta tekintély191
A hatalom korlátai az osztályteremben192
A tanárok hatalma óhatatlanul kimerül192
A hatalom romboló hatású a diákokra nézve195
A diákok megküzdési mechanizmussal197
Lázadás, ellenállás, dac197
Megtorlás198
Hazudozás, árulkodás, az érzékek eltitkolása199
Mások hibáztatása, pletykálkodás200
Csalás, másolás, "puskázás"200
Parancsolgatás, megfélemlítés, mások piszkálása200
Győzni akarás, a veszítés gyűlölete201
Szervezkedés, klikkek kialakítása201
Meghunyászkodás, engedelmeskedés, megadás202
A hízelgés203
Konformitás, a kockázatvállalás és kezdeményezés elkerülése203
Visszahúzódás, kimaradás, ábrándozás, regresszió204
Miért ne használjuk a II. módszert?205
Hogyan hat a hatalom a győztesre?206
Mivel indokolják a hatalom és tekintély alkalmazását?208
"Az életkorral járó bölcsesség és tapasztalat" mítosza208
A gyerekek valójában igénylik viselkedésük korlátozását"209
A " Kultúraátadás felelősségének" mítosza209
"Egyes gyerekeknél szükség van a kényszerre"210
A "szigorú, de igazságos" mítosza211
A konfliktusmegoldás vereségmentes módszere212
A III. módszer: A konfliktusmegoldás vereségmentes módszere214
Hogyan működik a III. módszer az iskolában?216
A III. módszer előfeltételei220
A III. módszer: Hatlépéses problémamegoldó folyamat221
A probléma (konfliktus) meghatározása222
A lehetséges megoldások keresése224
A megoldások értékelése225
A legjobb megoldás kiválasztása (döntéshozatal)226
A döntés végrehajtási módjának meghatározása227
A megoldás sikerességének utólagos értékelése227
A III. módszer alkalmazása az osztályban229
Egy III. módszerrel lefolytatott megbeszélés magnófelvétele231
A III. módszer alkalmazásának előnyei az iskolákban235
Nincs neheztelés235
Erősödik a döntés végrehajtásával kapcsolatos motiváció235
"Több szem többet lát"236
A III. módszert nem kell "eladni"

Thomas Gordon

Thomas Gordon műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Thomas Gordon könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem