A szerkesztők előszava | 9 |
A sztereotípiakutatás történeti útja | 11 |
A sztereotípiák megértése: elméletek és problémák perspektívában (David L. Hamilton) | 13 |
Klasszikus kérdések és változó válaszok | 23 |
Száz főiskolai hallgató faji sztereotípiái (Daniel Katz, Kenneth Braly) | 23 |
A sztereotípiák és a csoportkülönbségek észlelése (Donald T. Campbell) | 32 |
Pontosság: a sztereotípiakutatás elhanyagolt oldala (Victor Ottati, Yueh-Ting Lee) | 52 |
Az előítéletes személyiség újabb áttekintése. A struktúra iránti személyes szükséglet és a téves csoportsztereotípiák kialakulása (Mark Schaller, Carrie Boyd, Jonathan Yohannes, Meredith O'Brien) | 73 |
Észlelt kovaráció a saját csoport és a külső csoport tagjainak tulajdonságai között: a külsőcsoport-együttjárási hatás (Patricia W. Linville, Gregory W. Fischer, Carolyn Yoon) | 97 |
Sztereotípiák a szociális megismerés folyamatában | 133 |
Amikor a sztereotípiák sztereotipizáláshoz vezetnek: sztereotípiák használata a személypercepcióban (Marilynn B. Brewer) | 133 |
A sztereotípiák kialakulása és mentális reprezentációja (Jeffrey W. Sherman) | 151 |
Az inkongruencia és az elvárás alapú illuzórikuskorreláció-hatás közötti ellentét feloldása: a TRAP-modell (Leonel Garcia-Marques, David L. Hamilton) | 184 |
A vonásimplikációk szerepe a sztereotípiával konzisztens és inkonzisztens viselkedések felidézésében (Ap Dijksterhuis, Ad van Knippenberg) | 220 |
Érzelmek, arousal és sztereotip ítéletek: az érzelem és a sztereotipizálás heurisztikus modellje (Galen V. Bodenhausen) | 234 |
Sztereotípiák társadalmi kontextusban | 257 |
A csoportközi érintkezés generalizált hatásai az előítéletre (Thomas F. Pettigrew) | 257 |
A társas megítélhetőség: a metainformációs jelzések hatása a sztereotípiák használatára (Vincent Y. Yzerbyt, Georges Schadron, Jacques-Philippe Leyens és Stephan Rocher) | 282 |
Sztereotípiaképzés mint befolyásolási stratégia (Stephen Reicher, Nick Hopkins, Susan Condor) | 299 |
Szexizmus és rasszizmus: régi típusú és modern előítéletek (Janet K. Swim, Kathryn J. Aikin, Wayne S. Hall, Barbara A. Hunter) | 326 |
Az északiak és a déliek érzelmi kifejezőkészségét leíró sztereotípiák: Montesquieu hipotézisének kultúrközi vizsgálata (James W. Pennebaker, Bernard Rimé, Virginia E. Blankenship) | 360 |
A rendszerigazolás elméletének összefoglalása (John T. Jost, Grazia Guermandi, Cristina Mosso, Yephat Kivetz, Brett W. Pelham, Diana Burgess) | 377 |
A sztereotípiakutatás nézőpontjai Magyarországon | 389 |
Tekintélyelvűség és előítélet: újabb magyarországi vizsgálatok (Enyedy Zsolt, Erős Ferenc, Fábián Zoltán) | 391 |
"Zsidók" és "magyarok": a mai magyar egyetemi hallgatók sztereotípiái (Kovács András) | 403 |
A magyarok a magyarokról (Csepeli György, Örkény Antal, Székelyi Mária) | 409 |
Személy- és csoportpercepció egy nemzetközi konfliktusban: a megfigyelő perspektíváját meghatározó laikus elméletek szerepe (Kiss Paszkál) | 417 |
Nemi sztereotípiák változása a kilencvenes években (Nguyen Luu Lan Anh) | 437 |
Nemi ideológiák, nemi sztereotípiák (Kovács Mónika) | 448 |
A sztereotípiák megújulása: hogyan és miért? (Váriné Szilágyi Ibolya) | 454 |
"Van vagy vannak ellenségeink?" - Képzelt és valós ellenségekről kialakított képeink, sztereotípiáink alakulása (Sallay Hedvig) | 468 |
A sztereotípiakutatás kilátásai | 475 |
Ellenségképek: egy fejlődéslélektani megközelítés (Louis Oppenheimer) | 477 |
A sztereotípiakutatás funkcionális megközelítése (Hunyady György) | 484 |
A sztereotípiák árnyalatai: a tanári jellemzések mintái (Szabó Éva) | 492 |