kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Művelt Nép Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 567 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
A nagy szovjet művész | 5 |
Első talákozások | 23 |
Megismerkedés a »rendszerrel« | 23 |
Az új MHAT-stúdió születése | 29 |
Az »apák« és a »fiúk« | 38 |
Mi a rendező | 41 |
A Moszkvai Művész Színházban | 45 |
Az »öregek« és a fiatalság | 48 |
A »Revizor« próbáin | 51 |
»Fjodor Joannovics cár« | 56 |
»Az élet csatája« | 61 |
Az előadás örökifjúsága | 61 |
A belső monológ | 78 |
A beállítás igazolása (motiválása) | 86 |
Az érzés természete | 110 |
Az élethű háttér és a főbb epizódok | 129 |
Cselekvések és feladatok | 136 |
A színészi körzet | 145 |
»Az élet bajjal jár« | 161 |
A hazaszeretet »Az élet bajjal jár« című darabban | 162 |
A vígjáték szüzséjének és alakjainak realizmusa | 168 |
A színpad légköre | 174 |
A vendégek jelenete | 180 |
A kor konkrét érzékeltetése | 186 |
A rendező mint szervező | 194 |
Színpadi próbák | 198 |
A szerep szövegének »fogalmazványai« | 206 |
A káros és a hasznos »túljátszás« | 213 |
A rendező munkája a színésszel | 224 |
Sztanyiszlavszkij Famuszov szerepében | 227 |
»Lev Gurics Szinyicskin« | 232 |
A műfaj titkai | 237 |
Szokatlan próba | 240 |
A beszélő kellékek | 249 |
A színészek mint vaudeville alakok élik a mindennapi életet | 253 |
A betét-éneklés művészete | 256 |
A vaudeville lelke | 260 |
»Lángoló szív« | 267 |
A darab két vonala | 268 |
A szerep perspektivikus váza | 270 |
A színész perpektivikus váza | 279 |
Sztanyiszlavszkij leleményessége | 293 |
Az erdei jelenet | 294 |
Hinov garázdálkodása | 299 |
»Ábrándok« | 305 |
A főpróba után | 312 |
»A dicsőség kufárai« | 322 |
A drámai műfaj meghatározása | 322 |
A társadalmi légkör | 324 |
A felnagyítás és alkalmazkodás | 331 |
A jellemek »magva« | 336 |
A francia színház | 341 |
A szatirikus vígjáték | 346 |
»Figaró házassága vagy egy bolond nap« | 356 |
A nép, mint a darab hőse | 357 |
A nap története | 359 |
A vígjáték alakjai | 361 |
Körutazás a lakásban | 363 |
Figaró szerepe | 370 |
A nép a színpadon | 378 |
A beállítás és az előadás eszméje | 384 |
A monológ kidolgozása | 388 |
»A Gérard nővérek« | 398 |
A rendező elgondolása | 398 |
Próba, díszletjelzések között | 403 |
Rendezői megjegyzések | 407 |
Rendezői »súgás« | 413 |
Rendezői bemutatás | 415 |
Mi a melodráma | 421 |
A dialógus | 425 |
Rendezői »titkok« | 438 |
Gazfickók a melodrámában | 448 |
Az érzések őszintesége | 452 |
»A páncélvonat« | 461 |
A színház és a drámaíró | 461 |
Az elbeszéléstől a darabig | 467 |
A díszlettervezővel folytatott munka | 469 |
A negatív alakok megformálása | 481 |
»Ceruzás« próbák | 491 |
A »Harangtoronyban« | 505 |
Peklevanov és Vernyisin | 513 |
A rendező munkája a szerzővel | 520 |
Zárszó | 559 |