1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szöveggyűjtemény a felnőttnevelés szakirodalmából

Tanárképző főiskolák részére/Egységes jegyzet/Kézirat

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A "Szöveggyűjtemény a felnőttnevelés témaköréből I-II." c. összeállításunk a tanárképző főiskolákon a közművelődés szakon az andragógia tárgy oktatási segédanyaga. Sem tankönyv, sem főiskolai... Tovább

Előszó

A "Szöveggyűjtemény a felnőttnevelés témaköréből I-II." c. összeállításunk a tanárképző főiskolákon a közművelődés szakon az andragógia tárgy oktatási segédanyaga. Sem tankönyv, sem főiskolai jegyzet nem áll rendelkezésre, így e szöveggyűjtemény sajátos pedagógiai feladatot hivatott megoldani.
Egyre növekvő létszámú hallgatóságunkat könyvtáraink nem képesek megfelelően ellátni sem a régebbi, sem a legfrissebb felnőttnevelési szakirodalommal. Gondot okoz a régebben megjelent szakirodalom példányszámainak a mai igényekhez mért kiegészítése. A szakirodalom megszerzése fokozott nehézséget okoz igen nagy létszámú levelező hallgatóságunknak. Gyakran a régebbi szakmai folyóiratok is hiányoznak, vagy csak nagyon korlátozott számban találhatók a levelező hallgatók munkahelyéhez közeli kisebb vagy középnagyságrendű könyvtárakban.
Mindezért e szöveggyűjtemény nem a legújabb, nem is csak a nemzetközi szakirodalom anyagára épít, de sokkal inkább azokra, melyek felhasználhatók a felnőttnevelés tantervi anyagának tanulmányozásakor. Logikai rendje, tehát az egyes témakörei is a tanterv struktúráját követik. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
Alapfogalmak7
A közoktatás és a felnőttnevelés világproblémái13
Temesi Alfréd: UNESCO konferencia a felnőttek nevelésének és oktatásának világproblémáiról13
Sárdi Lajos: III. Felnőttoktatási világkonferencia Tokio15
Az UNESCO ajánlása a felnőttnevelésről 1976. Nairobi 16
Philip H. Coombs: Az oktatás világválsága19
Torsten Husén: Iskola az ezredfordulón27
A közoktatás világproblémái. Válogatás az UNESCO Perspektives című folyóiratából39
Széchy Éva: A tanulásnak nincsenek határai49
Aurélio Peccei: Kezünkben a jövő59
Szentgyörgyi Zsuzsa: Mikroelektronika áldás vagy átok64
Válogatás a IV. Nemzetközi Felnőttoktatási Konferencia anyagából68
Illés Lajosné: A felnőttnevelés rendszere a 80-as évek elején és tendenciái nemzetközi összehasonlításban71
A permanens nevelés79
R. H. Dave: Permanens nevelés és iskola79
Mieczyslaw Marzuk: A permanens képzés mai feladatai és formái a népi Lengyelországban91
A. V. Darinszkij: Permanens képzés a Szovjetunióban93
Artur Meier: A permanens képzés társadalmi funkciói96
Dragomir Filipovic: A permanens képzés koncepciója alkalmazásának körülményei és problémái a felnőttoktatásban101
P. Lengrand: Miot jelent a permanens nevelés?106
F. W. Jessup: A permanens tanulás eszméje113
Markusevics: A művelődés permanenciája118
Széchy Éva: A permanens képzés-nevelés törekvései a fejlett tőkés országokban123
Mit vár a népművelés az iskolától?126
durkó Mátyás: A művelődés nevelés előtti területeinek és a céltudatos nevelésnek a funkcionális kapcsolódása132
Felnőttnevelés, művelődés, motiváció137
A felnőttnevelés fő funkciói és feladatai137
Durkó Mátyás: A felnőttnevelés funkciói az egyén szocializációjában137
Bogdan Suchodolszki: A felnőttnevelés társadalmi alapjai148
John Lowe: Felnőttnevelés - világperspektívák153
A felnőttnevelés a művelődés és permanens nevelés rendszerében160
Durkó Mátyás: A nevelés elhelyezése a művelődés rendszerében és a nevelés (felnőttnevelés) belső, statikus rendszere160
Dusan Savicevic: A felnőttnevelés rendszerei az európai szocialista országokban174
A. S. M. Hely: Új irányzatok a felnőttnevelésben177
Az andragógia tudományelméleti és rendszertani kérdései192
Durkó Mátyás: A felnőttnevelés és népművelés tudományelméleti és rendszertani kérdései192
Ger van Enckevort: Új tudomány: az andragológia198
T. T. ten Have: A felnőttképzés, mint tanulmányi terület az andragológia szakon az amszterdami egyetemen207
Je. N. Medinszkij: Az iskolán kívüli képzés szervezésének elvei210
Franz Pöggeler: Az ifjúsági képzés és a felnőttképzés fő különbségei219
A felnőttek képezhetősége, nevelhetősége224
Durkó Mátyás: A felnőtt nevelhetősége224
Maksymilian Siemenski: A felnőtt ember nevelésének lehetőségei234
Durkó Mátyás: A művelődés szempontjából előnyös és hátrányos felnőttkori sajátosságok238
A felnőttnevelés alapfogalmai, kiinduló koncepciói243
Jorma Ekola - Tapio Vaherva: A felnőttoktatás kiindulópontjai és alapfogalmai245
K. H. Lawson: Filozófiai fogalmak és értékek a felnőttoktatásban246
A tanulás, művelődés, felnőttnevelés motivációja251
Franciszek Urbanczyk: A magatartás motivációja és a felnőtt ember képzése251
Harangi László: A művelődési motiváció fejlesztése, nevelése felnőttkorban262
Horváth Margit: Szükséglet, motiváció, művelődés275
John Lowe: A kielégítetlen szükségletek és a célcsoportok281
A kulturális elsajátítás, a recepció285
Wlodzimievz Szewczuk: A művelődési anyagok recepciója285
Durkó Mátyás: A recepció különböző szintjeit és típusait előidéző tényezők290
Durkó Mátyás: Oktatás- és közművelődéspolitikai konzekvenciók297
A spontán formálódás, a rekreáció, szórakozás, szórakozva művelődés307
Rubovszky Kálmán: A spontán formálódás a művelődés folyamatában307
Dr. Keresztesné Várhelyi Ilona dr.: A rekreáció, szórakozás, szórakozva művelődés folyamatának alapproblémái313
Önnevelés, önművelés, kreativitás327
Durkó Mátyás: A nevelői mozzanat fő feladata az önfejlődést megvalósító önnevelési mozzanat kiváltása327
G. Dr. Kálmánczhey Márta: A kreativitás fejlesztésének néhány elméleti és gyakorlati kérdése336
Vitányi Iván: A kreativitás alkalmazása és jelentősége339
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem