kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 347 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A könyv 607 példányban készült. Tankönyvi szám: J11-1084. Kézirat. |
Bevezetés | 3 |
Alapfogalmak | 7 |
A közoktatás és a felnőttnevelés világproblémái | 13 |
Temesi Alfréd: UNESCO konferencia a felnőttek nevelésének és oktatásának világproblémáiról | 13 |
Sárdi Lajos: III. Felnőttoktatási világkonferencia Tokio | 15 |
Az UNESCO ajánlása a felnőttnevelésről 1976. Nairobi | 16 |
Philip H. Coombs: Az oktatás világválsága | 19 |
Torsten Husén: Iskola az ezredfordulón | 27 |
A közoktatás világproblémái. Válogatás az UNESCO Perspektives című folyóiratából | 39 |
Széchy Éva: A tanulásnak nincsenek határai | 49 |
Aurélio Peccei: Kezünkben a jövő | 59 |
Szentgyörgyi Zsuzsa: Mikroelektronika áldás vagy átok | 64 |
Válogatás a IV. Nemzetközi Felnőttoktatási Konferencia anyagából | 68 |
Illés Lajosné: A felnőttnevelés rendszere a 80-as évek elején és tendenciái nemzetközi összehasonlításban | 71 |
A permanens nevelés | 79 |
R. H. Dave: Permanens nevelés és iskola | 79 |
Mieczyslaw Marzuk: A permanens képzés mai feladatai és formái a népi Lengyelországban | 91 |
A. V. Darinszkij: Permanens képzés a Szovjetunióban | 93 |
Artur Meier: A permanens képzés társadalmi funkciói | 96 |
Dragomir Filipovic: A permanens képzés koncepciója alkalmazásának körülményei és problémái a felnőttoktatásban | 101 |
P. Lengrand: Miot jelent a permanens nevelés? | 106 |
F. W. Jessup: A permanens tanulás eszméje | 113 |
Markusevics: A művelődés permanenciája | 118 |
Széchy Éva: A permanens képzés-nevelés törekvései a fejlett tőkés országokban | 123 |
Mit vár a népművelés az iskolától? | 126 |
durkó Mátyás: A művelődés nevelés előtti területeinek és a céltudatos nevelésnek a funkcionális kapcsolódása | 132 |
Felnőttnevelés, művelődés, motiváció | 137 |
A felnőttnevelés fő funkciói és feladatai | 137 |
Durkó Mátyás: A felnőttnevelés funkciói az egyén szocializációjában | 137 |
Bogdan Suchodolszki: A felnőttnevelés társadalmi alapjai | 148 |
John Lowe: Felnőttnevelés - világperspektívák | 153 |
A felnőttnevelés a művelődés és permanens nevelés rendszerében | 160 |
Durkó Mátyás: A nevelés elhelyezése a művelődés rendszerében és a nevelés (felnőttnevelés) belső, statikus rendszere | 160 |
Dusan Savicevic: A felnőttnevelés rendszerei az európai szocialista országokban | 174 |
A. S. M. Hely: Új irányzatok a felnőttnevelésben | 177 |
Az andragógia tudományelméleti és rendszertani kérdései | 192 |
Durkó Mátyás: A felnőttnevelés és népművelés tudományelméleti és rendszertani kérdései | 192 |
Ger van Enckevort: Új tudomány: az andragológia | 198 |
T. T. ten Have: A felnőttképzés, mint tanulmányi terület az andragológia szakon az amszterdami egyetemen | 207 |
Je. N. Medinszkij: Az iskolán kívüli képzés szervezésének elvei | 210 |
Franz Pöggeler: Az ifjúsági képzés és a felnőttképzés fő különbségei | 219 |
A felnőttek képezhetősége, nevelhetősége | 224 |
Durkó Mátyás: A felnőtt nevelhetősége | 224 |
Maksymilian Siemenski: A felnőtt ember nevelésének lehetőségei | 234 |
Durkó Mátyás: A művelődés szempontjából előnyös és hátrányos felnőttkori sajátosságok | 238 |
A felnőttnevelés alapfogalmai, kiinduló koncepciói | 243 |
Jorma Ekola - Tapio Vaherva: A felnőttoktatás kiindulópontjai és alapfogalmai | 245 |
K. H. Lawson: Filozófiai fogalmak és értékek a felnőttoktatásban | 246 |
A tanulás, művelődés, felnőttnevelés motivációja | 251 |
Franciszek Urbanczyk: A magatartás motivációja és a felnőtt ember képzése | 251 |
Harangi László: A művelődési motiváció fejlesztése, nevelése felnőttkorban | 262 |
Horváth Margit: Szükséglet, motiváció, művelődés | 275 |
John Lowe: A kielégítetlen szükségletek és a célcsoportok | 281 |
A kulturális elsajátítás, a recepció | 285 |
Wlodzimievz Szewczuk: A művelődési anyagok recepciója | 285 |
Durkó Mátyás: A recepció különböző szintjeit és típusait előidéző tényezők | 290 |
Durkó Mátyás: Oktatás- és közművelődéspolitikai konzekvenciók | 297 |
A spontán formálódás, a rekreáció, szórakozás, szórakozva művelődés | 307 |
Rubovszky Kálmán: A spontán formálódás a művelődés folyamatában | 307 |
Dr. Keresztesné Várhelyi Ilona dr.: A rekreáció, szórakozás, szórakozva művelődés folyamatának alapproblémái | 313 |
Önnevelés, önművelés, kreativitás | 327 |
Durkó Mátyás: A nevelői mozzanat fő feladata az önfejlődést megvalósító önnevelési mozzanat kiváltása | 327 |
G. Dr. Kálmánczhey Márta: A kreativitás fejlesztésének néhány elméleti és gyakorlati kérdése | 336 |
Vitányi Iván: A kreativitás alkalmazása és jelentősége | 339 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.