kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 104 oldal |
Sorozatcím: | A történelemtanítás időszerű kérdései |
Kötetszám: | 6 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 12 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52560/VI. |
Bevezetés | 5 |
A szövegfeldolgozás alapvető tartalma: az értelmi erők és képességek fejlesztése | 6 |
Alapvető célja: a személyiség nevelése | 7 |
Olvasástanítás a felső tagozatban? | 9 |
A tanulók olvasástudása | 9 |
Az olvasás mint eszköz az általános iskola 5-8. osztályaiban | 19 |
A történelemtanítás írásos információforrásainak felhasználása | 25 |
A tankönyv - eszköz | 28 |
Olvasmányos szövegek és feldolgozásuk | 30 |
"Kiemelt" szövegek (általánosítást, törvényszerűséget tartalmazó szövegek) | 42 |
Ismétlő, összefoglaló szövegek | 50 |
Kérdések | 53 |
Feladatok | 60 |
Az illusztrációkhoz adott írásos információ | 65 |
Kronológiai táblázatok | 67 |
A dokumentumok felhasználása az önálló feldolgozásban | 69 |
Leíró, elbeszélő források feldolgozása | 75 |
Szépirodalmi források feldolgozása | 78 |
Népszerű-tudományos szövegek feldolgozása | 82 |
A lexikonok használata | 84 |
Más tantárgyak történelemmel kapcsolatos szövegeinek felhasználása | 87 |
A történelemtanítás részben írásos információforrásainak felhasználása | 89 |
Munka a történelmi térképpel: történelmi térképek "olvasása" | 89 |
Didaktikus ábrák "olvasása" | 90 |
"Olvasás" diagramokról | 90 |
Filmszövegek olvasása | 91 |
Az információs források feldolgozásának írásos eszközei | 93 |
A tanulók munkafüzetei | 93 |
Feladatlapok | 96 |
Albumok, gyűjtemények, kiállítások | 98 |
A szövegfeldolgozó jártasság kapcsolata néhány alapkészség fejlesztésével | 99 |