1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szövegfeldolgozás az általános iskolai történelemórákon

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 104 oldal
Sorozatcím: A történelemtanítás időszerű kérdései
Kötetszám: 6
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52560/VI.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tíz éven túli gyermekek olvasási készségének problémája nem szűk, szakmetodikai kérdés. A felső tagozatos olvasás nem egyetlen, hanem valamennyi tantárgy, a korszerű pedagógia ügye.
Ebből... Tovább

Előszó

A tíz éven túli gyermekek olvasási készségének problémája nem szűk, szakmetodikai kérdés. A felső tagozatos olvasás nem egyetlen, hanem valamennyi tantárgy, a korszerű pedagógia ügye.
Ebből származik az a követelmény, hogy minden tantárgynak, amely eszközként használja a tanulók olvasását saját tantervi célkitűzései és feladatai megvalósításában, felül kell vizsgálnia viszonyát, kapcsolatát, meglevő és kihasználatlan lehetőségeit a tanulók olvasó, szövegfeldolgozó tevékenységében. Olvasáson - e munkában - mindenesetre bonyolult, összetett tanulótevékenységet kell értenünk, amely nem tűri az egyoldalúságot, a leegyszerűsítést; amely célul tűzi ki a gazdagabb, sokoldalúbban nevelt és képzett személyiséget, a mélyebb tantárgyi tudással felvértezett jövő nemzedéket.
Elöljáróban is hangsúlyozzuk, hogy nem akarjuk felcserélni, felcseréltetni a történelemtanítást holmi olvasgatással. Csupán arról van szó, hogy a történelemtanításnak az iskola keretein messze túlmutató feladatrendszere, az iránta támasztott társadalmi igények megkövetelik a történelmi szövegek sokféleségével való szakszerű foglalkozást. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A szövegfeldolgozás alapvető tartalma: az értelmi erők és képességek fejlesztése6
Alapvető célja: a személyiség nevelése7
Olvasástanítás a felső tagozatban?9
A tanulók olvasástudása9
Az olvasás mint eszköz az általános iskola 5-8. osztályaiban19
A történelemtanítás írásos információforrásainak felhasználása25
A tankönyv - eszköz28
Olvasmányos szövegek és feldolgozásuk30
"Kiemelt" szövegek (általánosítást, törvényszerűséget tartalmazó szövegek)42
Ismétlő, összefoglaló szövegek50
Kérdések53
Feladatok60
Az illusztrációkhoz adott írásos információ65
Kronológiai táblázatok67
A dokumentumok felhasználása az önálló feldolgozásban69
Leíró, elbeszélő források feldolgozása75
Szépirodalmi források feldolgozása78
Népszerű-tudományos szövegek feldolgozása82
A lexikonok használata84
Más tantárgyak történelemmel kapcsolatos szövegeinek felhasználása87
A történelemtanítás részben írásos információforrásainak felhasználása89
Munka a történelmi térképpel: történelmi térképek "olvasása"89
Didaktikus ábrák "olvasása"90
"Olvasás" diagramokról90
Filmszövegek olvasása91
Az információs források feldolgozásának írásos eszközei93
A tanulók munkafüzetei93
Feladatlapok96
Albumok, gyűjtemények, kiállítások98
A szövegfeldolgozó jártasság kapcsolata néhány alapkészség fejlesztésével99

Sári Gusztáv

Sári Gusztáv műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sári Gusztáv könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szövegfeldolgozás az általános iskolai történelemórákon Szövegfeldolgozás az általános iskolai történelemórákon

Könyvtári könyv volt. A borító foltos.

Állapot: Közepes
840 Ft
670 ,-Ft 20
5 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Szövegfeldolgozás az általános iskolai történelemórákon Szövegfeldolgozás az általános iskolai történelemórákon

A gerinc elszíneződött.

Állapot:
840 ,-Ft
7 pont kapható
Kosárba